Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3464218
Balen zeg. Maar je woont daar nogal landelijk. En als ik bijvoorbeeld hier zie hoeveel roofvogels er zijn, dat is best veel. Dat zal daar niet anders zijn.

Eigen mini-klaag: Zondag ziek geworden. Griep of zo. Kop vol met watten, benauwd. Balen, want dan kan ik ook niet naar Nanne.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3464222
Wat balen Ronald, ziek zijn en niet naar Nanne kunnen vind ik een grote klaag. Beterschap, hopelijk ben je snel weer de oude.
Door frodo quin
#3464239
MillyMol schreef: di 17 okt 2023, 17:48 Ik vind momenteel overal veren: ze zijn volop in hun tweede wissel. Ik heb het hele “ landgoed” doorzocht en ook op dat van de buren gezocht: 1 hectare in totaal. Geroepen, geschud met het bakje meelwormen: niks. Echt rottig.
Oei heel rot! Hopelijk daagt het kipje snel heelhuids op.
Qua roofdieren zal jij ook wel keuze zat hebben. Marterfamilie, vossen, roofvogels, katten, honden en vermoedelijk wel nog wat meer zo buitenaf.

Beetje naargelang of en welke sporen je vindt kan je een gok wagen, maar ik lees in groepen regelmatig over kipjes die dood gewaand zijn en dan ineens weken later komen opdagen. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.

Misschien ook eens schuren Ed nakijken moest je dat nog niet gedaan hebben. Wie weet is ze ergens opgesloten geraakt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3464452
Nou, ik kom maar weer even klagen. :(
Vorige week donderdag ter controle een CT-scan met contrast laten maken. Vrijdagavond ziek geworden. Gedurende de nacht wakker geworden met een enorme hoofd- en nekpijn en misselijkheid.
Zaterdag aan het braken geslagen en in de avond werd ik koortsig. Omdat ik mijn kin niet naar mijn borst kon krijgen en het met een verminderde nierfunctie ook niet goed is als je nog geen slokje water binnen kunt houden, heeft de meneer hier mij meegesleurd naar de HAP. De koorts was niet bijzonder hoog, maar ik had gewoon moeite met normaal praten.
De arts op de HAP vond de situatie niet verontrustend. Ik kon dan wel niet met mijn kin naar mijn borst, maar ik kon wel een beetje van links naar rechts buigen en hij vond mijn koorts ook niet bijzonder hoog.
Dus werd het het klassieke advies van 'Neem maar paracetamol en probeer kleine slokjes te drinken ' De meneer was het er absoluut niet mee eens, maar hij kon lullen als Brugman, ik werd gewoon naar huis gestuurd. Na een paar dagen zonder eten en met nauwelijks drinken knapte ik wel wat op. Dus gisteren naar de afspraak met de oncoloog gegaan voor de uitslag van de scan.
Nu was de scan op zich goed, maar ik had ook bloed laten prikken en het bleek dat mijn HB was gezakt naar 4.7 en dat mijn nierfunctie was verslechterd. En verder speelt natuurlijk ook nog het probleem met mijn pijnklachten waarvan niemand lijkt te weten waardoor ze veroorzaakt worden. :-\
Ze voelde ook dat mijn linkerbeen veel kouder was dan mijn rechterbeen.
Ze was ook niet te spreken over het feit dat ik naar huis was gestuurd door de HAP en voor ik het wist lag ik in een ziekenhuisbed met een infuus voor het toedienen van vocht en een zakje bloed.
Verder heeft ze de neuroloog, pijnpoli en vaatchirurg opgetrommeld om samen te overleggen wat we kunnen doen om te achterhalen waar mijn pijnklachten vandaan komen.
Daarstraks heb ik de vaatchirurg aan mijn bed gehad en die heeft niets afwijkends kunnen vinden aan de doorbloeding van mijn been. Hij legt het weer terug bij de neuroloog.
Intussen heb ik weer lichte koorts en ben ik vanmorgen wakker geworden met een enorme rugpijn waardoor ik me nauwelijks kan bewegen. Ik vermoed gewoon door het wat hardere bed dan thuis en het feit dat ik me ook niet kon omdraaien vanwege het infuuslijntje.
Nou, ik hoop dat ze er nu eindelijk eens achter gaan komen wat het dan wel is er dat ik snel weer naar huis mag. Lekker naar mijn eigen bed met traagschuimtopper.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3464458
Ik had gehoopt dat je een bericht in het geluksmoment topic zou kunnen plaatsen. Ik vroeg mij al af hoe het met je zou gaan nu het al even wat stiller was. Wel fijn om te lezen dat de oncoloog het wel serieus op lijkt te pakken. Ik hoop zo enorm voor jou dat ze wat vinden wat ze op kunnen lossen qua pijn :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3464461
Oh Sonja wat een ervaringen weer met de zorg. Wegsturen is ook zo makkelijk.
Uiteindelijk gebeurd er nu wel iets. Ik hoop zó dat ze je goed nakijken en pas naar huis sturen met een goed pijnbestrijdingsplan. Want zoals het ging kan het echt niet. Sterkte en een knuffel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464465
Ik duim dat ze iets vinden.

Hb van 4,5 is wel echt reden om je te houden en bloed toe te dienen.
Hopelijk heeft dat geholpen. :-*
Door - pien -
#3464475
Wat een narigheid Sonja!
Goed dat iemand in elk geval een aantal mensen optrommelt om echt verder te kijken want dit is zwaar knudde :-X
Heel veel sterkte :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3464476
Met een paracetamol naar huis... Wat een droplul. Maar wel goed dat er nu een arts is die wat actie aanjaagt. Ik hoop zo voor je dat dit resultaat heeft...

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3464516
Gisteren kreeg ik koorts(38.7) en dat betekende opnieuw kweekjes nemen van mijn bloed omdat dat de kweekjes die je op zo'n moment afneemt het duidelijkst zijn om aan te tonen wat er aan de hand is.
En gelijk antibiotica via het infuus toegediend. Uit urineonderzoek bleek ik in ieder geval een e-coli bij me te hebben.
Gelukkig nemen mijn nierwaardes door de toediening van vocht weer toe.
De rest is afwachten.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3464522
:bigarmhug: :bigarmhug:

Wat een ellende Sonja!! Fijn dat je nu serieus genomen wordt. Hopelijk komen ze erachter waar het vandaan komt en krijgt de HAP nog een belletje van de oncoloog
Door frodo quin
#3464523
Pfff heftig allemaal. Gelukkig neemt de oncoloog het zo te horen wel serieus, want de zaken die ik al gelezen heb van jouw medisch traject zijn om van te huilen.

Veel beterschap. Ik duim dat je snel met wat zaken opgelost naar huis kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door