Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463272
Pfff...
Dat kan toch niet?
Zit je al in een situatie waarbij je niet weet hoeveel tijd je nog hebt en komt dit er nog eens bij! En dan zo lang wachten. Dat kan toch niet?
Ik moet gewoon huilen in jouw plaats als ik eraan denk. En voor je kleine man. :'(
Door rosmin
#3463278
@Sonja
Wat een in en in treurig nieuws dat je met zoveel pijn zolang moet wachten, :bigarmhug: :bigarmhug:
Ik wil hier niet met ziektebeelden gaan strooien, maar is er weleens aan posttraumatische dystrofie gedacht? Vaak niet herkend door artsen; het heet tegenwoordig anders weet even niet hoe ze het nu noemen. Ik dacht hieraan omdat je over zwelling en koud been schreef en het moeilijke lopen, niet op je been kunnen staan :-\
Veel sterkte :-* :-*
Door Siberienne
#3463282
rosmin schreef: vr 22 sep 2023, 19:17 @Sonja
Wat een in en in treurig nieuws dat je met zoveel pijn zolang moet wachten, :bigarmhug: :bigarmhug:
Ik wil hier niet met ziektebeelden gaan strooien, maar is er weleens aan posttraumatische dystrofie gedacht? Vaak niet herkend door artsen; het heet tegenwoordig anders weet even niet hoe ze het nu noemen. Ik dacht hieraan omdat je over zwelling en koud been schreef en het moeilijke lopen, niet op je been kunnen staan :-\
Veel sterkte :-* :-*
Bedoel je complex regionaal pijnsyndroom ? https://www.pijn.nl/locatie-van-pijnsym ... /crps.html

Want zo klinkt het inderdaad wel een beetje …

Heel veel sterkte ermee Sonja! Hoop dat er iemand wat voor elkaar kan krijgen voor je.
Door rosmin
#3463286
Ja, dat bedoel ik, Siberienne, complex regionaal pijnsyndroom.
Ben zelf nog gewend aan dystrofie- term....
Door frodo quin
#3463288
@ Sonja: Zo erg dat je zo'n wachttijden krijgt. Alle begrip dat ze niet direct weten wat er aan de hand is, maar het kan toch echt niet dat je met zo'n pijnen maar moet wachten en wachten. Met die looptest is je pijn ook niet ineens weg he.
Wanneer gezondheidszorg een verdienmodel wordt is iedereen,behalve diegene die er aan verdienen, een slachtoffer. Dat zou echt niet mogen.

Veel sterkte en goede moed en ik hoop dat jouw pijn snel minder wordt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3463289
Siberienne schreef: vr 22 sep 2023, 21:13 Bedoel je complex regionaal pijnsyndroom ? https://www.pijn.nl/locatie-van-pijnsym ... /crps.html

Want zo klinkt het inderdaad wel een beetje …

Heel veel sterkte ermee Sonja! Hoop dat er iemand wat voor elkaar kan krijgen voor je.
Ik herken inderdaad wel wat van die symptomen. Eerder in mijn ziektetraject heb ik ook al last gehad van soortgelijke pijn in dit been. Omdat mijn eerste reeks chemo's niet veel resultaat hadden gegeven is er toen een paar maanden later een tweede serie zwaardere kuren gegeven. Die pijn had ik tussen deze twee kuren. En heel opvallend was dat direct na de 1e kuur van de 2e serie de pijn wegtrok. Na de 1e kuur bleef de pijn een week weg, na de 2e 2 weken en na de 3e was de pijn gewoon weg en ben ik anderhalf jaar pijnvrij geweest. Wel kreeg ik last van neuropathie, maar dat was niet pijnlijk. Ik had alleen minder gevoel in mijn voeten en wat krachtsverlies in mijn linkerbeen, maar dat betrof alleen de adductoren. Dus de beweging naar binnen toe, bijvoorbeeld het aandrijven met paardrijden. Nu betreft het gewoon mijn hele been.
Of het de chemo is geweest die destijds verantwoordelijk was voor het afnemen van de pijn weet ik niet. Ik kreeg bij die chemo's ook dexamethason toegediend via het infuus en dat heeft misschien wel veel meer effect gehad. En in de link die je hier geeft wordt het toedienen van corticosteroïden ook als mogelijke behandelmethode genoemd.
Aanstaande maandag heb ik een belafspraak met de pijnpoli. Ik denk dat ik toch maar eens ga vragen of dit niet hetgeen zou kunnen zijn wat bij mij speelt. Ik roep zelf eigenlijk al sinds het begin van deze klachten dat ik het vermoeden heb dat er iets van een ontsteking meespeelt en daar wordt niets mee gedaan. En in deze link wordt dat ook genoemd.
Echt, al die artsen, ze doen stuk voor stuk heus wel hun best, maar ze lijken wel alleen maar naar hun eigen vakgebiedje te kunnen kijken. En als het daar niet precies inpast dan is het 'doei, ik verwijs je door naar mijn collega van ...' En dan ga ik weer... :-\
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463292
Pfff ik wordt al moedeloos wanneer ik alleen maar lees over jouw traject Sonja, laat staan hoe het voor jou en je gezin moet zijn :'(
Alles lezende zou je kunnen vragen bij de pijnpoli of je op zijn minst in de tussentijd mag kijken of het met corticosteroïden minder extreem wordt die pijn. Want op deze manier 2,5 maand moeten wachten op een looptest met onzeker wat dan het vervolg wordt klinkt niet te doen :-X
Door Anne in Zweden
#3463302
Ik hoop dat je via oncologie toch wat verlichting van de pijn kunt krijgen totdat je bij de vaatafdeling terechtkunt. Want anders is het toch nauwelijks vol te houden... :-X
Door yazzie
#3463304
Sonja heel veel sterkte :-* Echt ongelooflijk. :'( Als ze dan niet weten wat er precies speelt, laten ze dan in elk geval proberen de pijn te verminderen/weg te nemen. Kan je via de huisarts niet proberen die looptest naar voren te halen als in echt spoed, nu en niet langer kunnen wachten? Echt, dit kan toch niet? Is gewoon onmenselijk...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3463305
Anne in Zweden schreef: za 23 sep 2023, 13:05 Ik hoop dat je via oncologie toch wat verlichting van de pijn kunt krijgen totdat je bij de vaatafdeling terechtkunt. Want anders is het toch nauwelijks vol te houden... :-X
Dat hoeft gelukkig niet via oncologie. Ik loop ook bij de pijnpoli. Maar ik gebruik al 4 verschillende soorten pijnmedicatie met een hoge dosering. En dat heeft ook allemaal weer bijwerkingen. Dus om nou nogmaals te gaan vragen om een hogere dosering en/of een sterker middel? Dan zie ik straks de hele dag roze olifantjes. :-\
Oncologie heb ik benaderd met de vraag of ze ervoor kunnen zorgen dat mijn aanvraag voor een consult bij de vaatchirurg wat naar voren gehaald wordt. Loopt dat op niks uit, dan kan ik altijd nog vragen of de huisarts er spoed achter kan zetten. Of de zorgverzekeraar. En ik kan natuurlijk ook zelf wat verschillende ziekenhuizen gaan bellen met de vraag wanneer die plek hebben.
Door zurca
#3463320
Wat een gedoe Sonja :-X
Ik hoop en duim heel hard voor je dat er een oplossing komt voor je pijn, en snel :-*
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3463339
Per april 2024 zijn wij onze werkplek hier kwijt….. Regiomanager is aan het kijken naar een andere plek waarbij we als team samen kunnen blijven….
Door hannabelgje
#3463360
Vanmiddag wordt Bento gecastreerd, dus al sinds vanmorgen dikke stress. Ik heb zo'n hekel aan die dingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3463370
En weer zonder castratie naar huis. Ze hoorden een hartruis dus hij moet eerst een hartecho. Lekker weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463385
He bah. :-\

Katers kan je toch onder roes castreren?
Maar dan nog is het gewoon vreselijk balen dat er weer wat scheelt. En hartruis dan nog... :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door