Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3462660
Ina schreef: do 31 aug 2023, 20:03 Mijn zoon en zijn vriendin hebben dezelfde zeur ;) .... opeeens geen boot meer naar Noorwegen om met de motor te gaan touren :o
Is jammer dat ze waarschijnlijk failliet gaan, dit was zo'n mooie mogelijkeheid om snel in de noordelijke richting te komen zonder zelf die kilometers op de motor te moeten rijden.
Kennelijk toch het bedrijfsplan niet helemaal op orde. Er was absoluut vraag naar, zowel van Nederland naar Noorwegen als andersom. Er zijn in de tijd dat het goed ging heel wat Scandinavische toeristen in bijvoorbeeld Leeuwarden geweest.

Ik vond toen ook de overtocht leuk en Kristiansand ook. Mijn reispartner minder, want die was zeeziek.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3462665
Ina schreef: vr 01 sep 2023, 00:54 Be prepaired :biggrin2: ..... mijn man is pas 2 weken bezig geweest om 1 muis te vangen.
Die van ons was tot Tom Cruise omgedoopt....die presteerde het keer op keer om de pindakaas uit de val te eten, maar toch het deurtje niet dicht te laten vallen, die moet echt met zijn gespeide poten via de zijkanten naar achter zijn gekropen en vice versa.

Tot hij schijnbaar opeens zwaar genoeg was om het mechanisme in beweging te zetten, maar mijn hemel, wat een frustratie aan mijn man's kant heeft dit opgeleverd ;D

Hopelijk is Vladimir niet zo slim en kan hij morgen afgevoerd worden :)
Nou, de oorlog met Vladimir duurt intussen ook al meer dan een week. :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463045
Inmiddels al meer dan anderhalf uur op het vliegveld aan het wachten op instructie over Hotel nu de vlucht is vertraagd naar morgenochtend.
Verloskundige en echocentrum maar bericht gestuurd dat ik morgenochtend niet om 11 uur aanwezig kan zijn voor 20 weken echo daardoor want die waren al gesloten toen we de vertraging hoorden :(
Door Too
#3463072
@Dinky
Zijn jullie thuisgekomen?


Mijnes:
Nog niet eens 7 uur maar ik ben al wel weer klaar met vandaag.
Om 4.15 heb ik t opgegeven .. beneden woont een hardwerkende, dienstverlenende mevrouw. Iedere keer dat ze bezoek ontvangt 'zoemt' ze de voordeur open en ben ik weer wakker >:(
Deze keer was het rond 3-en voor het laatst maar ik lag al vanaf half 12 te koekeloeren.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463094
Ja, we zijn vannacht gelukkig weer thuis gekomen rond 2 uur!
Zo'n 3 uur na het cancellen van de vlucht kregen we te horen 'wij regelen toch geen hotel voor jullie. Probeer zelf maar wat te vinden, succes :-X En op dat moment zit je al ruim 5 uur op het vliegveld te wachten inclusief de tijd voor de vlucht ::) In de nacht in hotel werd vriendlief ook nog ziek met waterdunne diarree dus extra feest :-X volgende ochtend naar apotheek voor diarreeremmer want zo wil je niet het vliegtuig in voor vlucht van ruim 4 uur. Gelukkig hielp dat tijdig en vlogen we gisteren uiteindelijk met ruim 24 uur vertraging.
Ook bericht gekregen dat ik maandag alsnog mag komen voor de echo :) Nu het weekend bijkomen en dan maandag weer aan het werk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3463099
Vooral de communicatie was enorm bagger :-X Sfeer bij de gate tussen de passagiers was verder wel heel gemoedelijk. Nog nooit zoveel gesproken met medepassagiers :biggrin2: Iedereen maakte er duidelijk het beste van :)
Piloot bedankte tijdens de terugvlucht de passagiers ook nog voor de fatsoenlijke bejegening van het personeel.
Had ook wel te doen met degene van de maatschappij op het vliegveld die ons moest inlichten maar zelf ook nauwelijks informatie ontving. En dan was het ook nog vlaming die grote groep moest toespreken maar naast een zacht vlaams accent ook nog eens geen volume had. Was passagier met luide stem die hem te hulp schoot door op luid volume te herhalen wat hij zei :biggrin2:
Door hannabelgje
#3463161
Kleine klaag. Je spreekt af om mosselen te eten en gaat deze vlug halen in je pauze. En dan hebben ze dus geen mosselen. Moet je per direct vlug weer iets anders verzinnen pffff. Heel irritant.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3463240
Vorige week een MRI-scan laten maken omdat de neuroloog vond dat mijn pijnklachten sterk deden denken aan een hernia. Gisteren bij de neuroloog geweest voor de uitslag.
Het is dus geen hernia. Wat het dan wel is weet ze ook niet. Er is wel wat slijtage in mijn onderrug zichtbaar, maar die kan niet dergelijke ernstige pijnklachten veroorzaken. Intussen neemt de pijn alleen maar toe, ondanks de verhoging van mijn pijnmedicatie. Het viel de neuroloog wel op dat het linkerbeen waarin dus de pijn zit, op het bovenbeen dikker is dan het rechterbeen en dat het onderbeen ook ijskoud aanvoelt. Ze besloot me daarop door te verwijzen naar de vaatchirurg. Om half zeven vanavond ontving ik een mailtje dat er een afspraak voor me is ingepland voor een looptest. Die is ter voorbereiding op een eventueel bezoek aan de vaatchirurg. Die looptest staat nu voor 6 december. Dat duurt nog 2 1/2 maand! Ik kan wel janken bij de gedachte dat er dan dus al die tijd niets gebeurt. :'(
Ik heb al ruim driekwart jaar pijnklachten die alsmaar erger worden. Ik ben intussen van de oncoloog doorgestuurd naar de uroloog, terug naar de oncoloog, dan naar de neuroloog, vervolgens naar de pijnpoli die me doorverwezen naar de gynaecoloog die me op zijn beurt weer terug stuurde naar de pijnpoli alwaar ik na 2 zenuwblokkades weer terug verwezen werd naar de neuroloog die me nu dus naar de vaatchirurg doorstuurt.
Ik kan nog hooguit een paar meter lopen. Daarna verrek ik echt van de pijn. Daarnaast ben ik al een paar keer gevallen omdat ik gewoon door dat been heen zak. Zitten lukt ook niet goed. Ik lig hele dagen op bed of op de bank. En dan 2 1/2 maand wachten op de volgende afspraak waarvan het ook maar de vraag is of dat dat iets op gaat leveren... Ik denk dat ik morgen toch maar ga bellen met de oncoloog om te vragen of dat er van daaruit geen spoed achter gezet kan worden.
Door Too
#3463241
Sonja ik ben sprakeloos
Wat moet dit je onvoorstelbaar veel energie kosten, steeds maar weer
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3463255
Ik ben er stil van... Hoe dan. Meer dan twee maanden wachten voor een looptest.

Mijn klachten zij n nog niet 1 promille van de jouwe, maar helaas klinkt de wachttijd wel bekend. Met hulp van mijn huisarts heb ik toen een ander ziekenhuis gezocht (en gevonden!). Toen ik die belde was het "kunt u volgende week woensdag"...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3463258
Dit is niet te doen Sonja, dit kan toch echt niet meer zo. Ik hoop dat er ergens toch iemand zit die bedenkt dat dit zo niet kan. Sterkte.
Door Anne in Zweden
#3463263
Charlie Angel schreef: vr 22 sep 2023, 12:13 Dit is niet te doen Sonja, dit kan toch echt niet meer zo. Ik hoop dat er ergens toch iemand zit die bedenkt dat dit zo niet kan. Sterkte.
Dit, honderd keer dit.

Wat een ellende, Sonja. Is het dikkere bovenbeen ook warm/rood? Want dan zou je inderdaad aan een trombose denken, wat met een simpele scan kan worden vastgesteld (wat geen 2,5 maand zou hoeven te duren). Al lijkt het me sterk dat je daar zo'n pijn van in je onderrug krijgt.

Echt, zien ze nou niet dat ze met een chronisch zieke patiënt te maken hebben die tussendoor - detail >:( - ook nog moeder probeert te zijn? Je zou toch hopen dat iemand als jij voorrang krijgt, of er nog ergens tussen wordt geschoven. Gewoon, omdat je een voelend, levend wezen bent. :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3463269
Anne in Zweden schreef: vr 22 sep 2023, 15:31 Dit, honderd keer dit.

Wat een ellende, Sonja. Is het dikkere bovenbeen ook warm/rood? Want dan zou je inderdaad aan een trombose denken, wat met een simpele scan kan worden vastgesteld (wat geen 2,5 maand zou hoeven te duren). Al lijkt het me sterk dat je daar zo'n pijn van in je onderrug krijgt.

Echt, zien ze nou niet dat ze met een chronisch zieke patiënt te maken hebben die tussendoor - detail >:( - ook nog moeder probeert te zijn? Je zou toch hopen dat iemand als jij voorrang krijgt, of er nog ergens tussen wordt geschoven. Gewoon, omdat je een voelend, levend wezen bent. :(
Mijn bovenbeen is niet echt warm of rood. Er zit gewoon een zwelling onderaan mijn bil/ bovenste deel hamstring. Rugpijn heb ik ook niet, hoor. De pijn zit in die bil en straalt uit naar mijn hele been. En verder dus krachtsverlies en een koud onderbeen.

Ik heb de poli vaatchirurgie gebeld en gevraagd of dit nu echt niet eerder kan. En het antwoord was nee. Tenzij er iemand afzegt, dan komt er wel eens een plekje vrij, maar daar moet ik dan zelf maar steeds over bellen om te vragen of er misschien ergens een plekje vrij is gekomen. Maar het vervelende is dat ik zelf niet goed kan autorijden en dus afhankelijk ben van de meneer hier om mij te brengen. En die heeft ook gewoon werk. Ik kan hem niet terwijl hij in Den Haag voor een volle zaal college staat te geven even bellen dat hij alles maar uit zijn handen moet laten vallen en in de auto moet springen om terug naar Breda te sjezen. En dan hebben we ook nog een kind met schooltijden waar we rekening mee moeten houden.
Ik heb dus maar de poli oncologie gebeld en gevraagd of er van daaruit geen spoed achter deze afspraak gezet kan worden. Het lijkt me dat een afdeling als vaatchirurgie toch ook aan spoed moet doen. Sommige aandoeningen binnen dat vakgebied zijn gewoonweg levensbedreigend. Niet iedereen komt daar voor een spatader o.i.d. Maar mijn oncoloog was afwezig en is er pas dinsdag weer. Dus hoor ik pas dinsdag of woensdag meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door