Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3399862
Hee, dat klinkt als mijn Teams meetings, in het Engels waarvan de meeste franstalig zijn ! Ik voel me dan altijd alsof ik in een aflevering van 'Allo allo' zit ;D
Door eelke
#3399865
Haha Kim, kun je dat eens opnemen?


Ik geef les via Teams. Over teams. Da's toch weer andere koek dan klassikaal, waar ik net een beetje aan gewend was.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ina
#3399866
Kim_S schreef: do 02 apr 2020, 22:31 Hee, dat klinkt als mijn Teams meetings, in het Engels waarvan de meeste franstalig zijn ! Ik voel me dan altijd alsof ik in een aflevering van 'Allo allo' zit ;D

Ja echt hé....gelukkig kan je muten, want mijn zoon kreeg echt de slappe lach toen hij even mee stond te luisteren :biggrin2:

Gelukkig is dat maar 1 keer in de week, de rest gaat meestal 1 op 1 en dan is het wel te doen....maar zo'n kudde haantjes die allemaal even wat willen roepen...... ::)
Door Siberienne
#3399868
Ina schreef: do 02 apr 2020, 22:55 Ja echt hé....gelukkig kan je muten, want mijn zoon kreeg echt de slappe lach toen hij even mee stond te luisteren :biggrin2:

Gelukkig is dat maar 1 keer in de week, de rest gaat meestal 1 op 1 en dan is het wel te doen....maar zo'n kudde haantjes die allemaal even wat willen roepen...... ::)
‘Listen carefully I shall say this only once’ ....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3399869
eelke schreef: do 02 apr 2020, 22:46 Haha Kim, kun je dat eens opnemen?


Ik geef les via Teams. Over teams. Da's toch weer andere koek dan klassikaal, waar ik net een beetje aan gewend was.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
Helaas, gevoelige bedrijfsinformatie en zo ::)

Maar grappig is het wel, wist de eerste keren echt niet hoe ik mijn lachen in moest houden ;D

Wel fijn hoor, Teams. Scheelt mij normaalgesproken 700 km rijden, omdat ik dan niet helemaal naar kantoor moet (in Luik). En nu is het natuurlijk helemaal handig, ook voor contact met klanten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3399871
Ina schreef: do 02 apr 2020, 22:55 Ja echt hé....gelukkig kan je muten, want mijn zoon kreeg echt de slappe lach toen hij even mee stond te luisteren :biggrin2:

Gelukkig is dat maar 1 keer in de week, de rest gaat meestal 1 op 1 en dan is het wel te doen....maar zo'n kudde haantjes die allemaal even wat willen roepen...... ::)
Manlief gaat ook ergens anders zitten, die krijgt de slappe lach. En ik dan ook ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3399883
Kim_S schreef:
Wel fijn hoor, Teams. Scheelt mij normaalgesproken 700 km rijden, omdat ik dan niet helemaal naar kantoor moet (in Luik). En nu is het natuurlijk helemaal handig, ook voor contact met klanten.
Nou dat was ook het deel wat ik heel prettig vond hoor!
Ik was ‘pas’ om 7:30 eruit (normaal als ik voor de OR weg moet is dat mijn wegrij tijd) ik heb de hondjes gedaan én 40 minuten hard gelopen én gedoucht voor we begonnen, én tussendoor 3 kwartier wandelen met de honden.

Maar verder was het gister zo vermoeiend dat ik dus ook slecht heb geslapen vannacht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399886
Mijn meneer heeft daar geen last van. Van over internet vergaderen.
Hij vergadert geregeld een hele dag door. Soms met middagpauze, soms zelfs zonder. En geregeld meetings vlak na elkaar.
En dan is hij wel moe als het een hele dag aan een stuk is, maar niet meer dan irl vergaderingen..
Hij gaat wel rustig met z'n laptop op schoot in de zetel zitten (bank of apart comfortabele stoel).

Nu is het wel zo dat hij al jaren gemiddeld een keertje per week een dagje van thuis werkt en dus alles over Skype doet. En zijn job bestaat uit vergaderingen, presentaties en presentaties maken..
Dus misschien maakt de ervaring en het gewoon worden ook veel verschil?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399897
Hier nu idd ook veel teams en ik ben ook meer vermoeid daarvan. Maar goed, het is wel prettiger dan iedereen in een telefoongesprek waarbij je elkaar niet ziet ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3399899
dinky89 schreef:Hier nu idd ook veel teams en ik ben ook meer vermoeid daarvan. Maar goed, het is wel prettiger dan iedereen in een telefoongesprek waarbij je elkaar niet ziet ;)
Wij hebben voor de andere optie gekozen, dus niet elkaar zien maar de documenten te presenteren, dus wij konden het document allemaal lezen terwijl we het bespraken, dat is ook erg prettig, ergens onderin zie je dan een klein vierkantje van degene die spreekt dus wij hadden onze camera’s gewoon uitstaan omdat de foto’s beter zichtbaar waren Afbeelding
Door MillyMol
#3399902
Kim_S schreef: do 02 apr 2020, 22:31 Hee, dat klinkt als mijn Teams meetings, in het Engels waarvan de meeste franstalig zijn ! Ik voel me dan altijd alsof ik in een aflevering van 'Allo allo' zit ;D
;D Dat werd tenminste nog ondertiteld. ;D
Ik heb nu regelmatig overleggen met Amerikanen, omdat ons EPD van een Amerikaanse leverancier komt. Dat is wel goed te doen gelukkig. Het is dat inspannend luisteren en staren naar een beeldscherm met al die frames met koppies van collega’s die het vermoeiend maakt denk ik. En omdat er soms toch wat vertraging in beeld en geluid zit beginnen meerdere mensen toch wel eens gelijktijdig te praten. En houden allemaal tegelijk abrupt weer op. Ik vind het vermoeiend in ieder geval.
Door MillyMol
#3399903
Klein klaagje van mij: vandaag zou eigenlijk mijn laatste werkdag zijn geweest voor mijn pensioen. Ik had me er zo op verheugd en er zo lang naar toe geleefd. En dan zit ik hier nu thuis met een stel rolcontainers om te vullen met dozen, die niet 1400 km maar eerder 140 m verderop weer uitgeladen moeten worden. Wat een anticlimax zeg.

En wanneer het dan allemaal wel gaat gebeuren is totaal onduidelijk. :-\ :'(
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3399926
MillyMol schreef:Klein klaagje van mij: vandaag zou eigenlijk mijn laatste werkdag zijn geweest voor mijn pensioen. Ik had me er zo op verheugd en er zo lang naar toe geleefd. En dan zit ik hier nu thuis met een stel rolcontainers om te vullen met dozen, die niet 1400 km maar eerder 140 m verderop weer uitgeladen moeten worden. Wat een anticlimax zeg.

En wanneer het dan allemaal wel gaat gebeuren is totaal onduidelijk. :-\ :'(
Aah die mag ook wel als een grotere klaag hoor. Kan me zo voorstellen als je je ergens op verheugt en je moet je plannen uitstellen is dat gewoon ruk... ook al weet je dat het nog komt. Sterkte!
Door arenda
#3399927
Ik ben niet zo van het klagen. Het is vooral kop op en skolders dronder... Maar nu ik even een dag niks anders te doen heb dan het huishouden, merk ik toch dat de afgelopen weken even keihard binnen komen.
Drie weken geleden is mijn vader na een vreselijk rotweek overleden (geen Corona trouwens hoor) Twee weken geleden begraven, in een zelfbesloten gesloten kringetje van vrouw, kinderen, kleinkinderen en broer. En op het moment dat jouw wereld stil staat en je behoort te merken dat die eigenlijk toch doordraait, bleek ook gewoon de buitenwereld stil te staan. Anderhalve week geleden was ik aan het appen met mijn zoon ( die ik niet veel zie, maar wel goed contact mee heb en die een gezin heeft dat ik nog niet ontmoet heb) en vlak na het moment dat ik vraag hoe het met zijn oudste zoon gaat (was een 25 weeks prematuur) ivm Corona, opeens afbreekt met... mijn zoon doet vreemd, ik ga naar het ziekenhuis. Onmiddellijk opgenomen, sceptische shock... Dus direct in slaap gebracht en aan alle toeters en bellen. Toen een week niks gehoord. Tot 3 dagen geleden... Oudste nog steeds aan de beademing, moeten gaan kijken of hij geen hersenbeschadiging heeft opgelopen en of hij nog zelfstandig kan gaan ademen. Zijn tweede zoon is nu ook opgenomen, gelukkig gaat die wat beter, maar wordt ook in slaap gehouden omdat hij zo n pijn heeft. Zijn vrouw is ingestort en ook opgenomen met Corona. Zijn jongste, een meisje, en hijzelf hebben nog niets en hopelijk blijft dat zo.
Daarnaast zit ook mijn moeder hier 170 km vandaan helemaal in haar eentje in haar appartement. Net haar man verloren en nu kan er ook nog eens niemand even langs komen. Eén broer is zelf besmet met Corona en de ander is zo ongezond dat het voor hem dodelijk zal zijn. Ik hou me ook weg, omdat we gewoon alle kans op besmetting nu echt tegen moeten gaan. Meestal kan ik het allemaal wel händelen, maar nu vliegt het me toch wel even aan. Daarnaast een ziek paard, een hond die ik eigenlijk had in laten slapen wanneer alles normaal was geweest... Ze is op... piept de hele dag om eten.. of ze net gehad heeft of niet. Plast en poept de boel onder... Ze is 15, dus ja.. Ook vol artrose, ik mag niet meer aan haar kop komen... Allemaal van die dingen die bij elkaar. Nou ja... na deze tijden betere tijden... Hopelijk komt het allemaal gewoon weer goed. Nou ja, mijn vader komt niet meer terug helaas. En ik mis m. Heel erg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door