Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3329102
Nee, hij tilde hem echt de lucht in. Ik verbaasde me er ook over.
Eerst rukte hij hem terug, want de hond schoot naar voren, hij zal toen wel een stukje van de grond gekomen zijn maar ik zag hem echt de lijn verticaal gaan en de hond naast hem omhoog.

Erg jammer zulke dingen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329105
Kaela schreef:Ik kan me weer totaal geen beeld vormen van wat jij beschrijft PoP. Een hond die naar voren wil, gaat naar voren, niet omhoog. Alleen als je als eigenaar de lijn belachelijk hoog houdt kan de hond dan omhoog gaan komen.
Als Oscar wilde jagen (wegschietende haas of ree, extreem veel drift) dan was ie blind bezig om vooruit te komen. Maar omhoog kwam ie dan niet. Wij hielden de lijn dan gewoon op heup hoogte vast. Vandaar dat ik me geen beeld kan vormen bij dat dat automatisch zou gebeuren.
Nou, dat is toch gewoon fysica. Kracht uit de achterhand, wanneer de voorkant niet vooruit kan, duwt zich omhoog. Want daar kan ie wel heen. En die lijn ( en je arm) wordt vanzelf ophoog getrokken als de hond erin hangt.
Dat is wel als de hond echt vooruit en omhoog springt. Niet als hij gewoon met zijn poten over de grond schuurt met de kop in de grond he. Dat kan natuurlijk ook.
Je ziet toch vaak kleine uitvallende hondjes die gewoon op hun achterpoten blijven staan en vooraan in de lijn hangen terwijl ze een aantal meter voor de eigenaar staan. Op dat moment kan de eigenaar ze niet ophangen he, dan kan alleen als de hand van de eigenaar min of meer boven de hond is....
Of honden aan een korte ketting, die komen met de voorhand toch ook van de grond als ze uitvallen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329109
Ja, al ziet die er nu wel eng uit. :o en wel redelijk opgehangen.
Maar ja, zoiets...
Hond spingt vooruit maar kan niet vooruit omdat de lijn niet meegeeft.
Door eelke
#3329116
Ja dit is misschien een beter plaatje;

Afbeelding


Ik moet ook, tot mijn spijt, wel zeggen dat ik het heel soms ook wel deed. Bij Gijs. Die kon, zeker op het laatst ook ineens enorm uitvallen naar andere honden. Door dan de lijn hoog te houden, kon hij minder kracht zetten. Een noodgreep, dat wel, maar ik had anders echt een probleem met 75 kilo woedende hond aan de lijn. Maar hij kon dan inderdaad ook een poging doen tot snoekduik naar voren, met als resultaat dat ik hem 'opving' aan zijn halsband zeg maar.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3329119
eelke schreef:Ja dit is misschien een beter plaatje;

Afbeelding


Ik moet ook, tot mijn spijt, wel zeggen dat ik het heel soms ook wel deed. Bij Gijs. Die kon, zeker op het laatst ook ineens enorm uitvallen naar andere honden. Door dan de lijn hoog te houden, kon hij minder kracht zetten. Een noodgreep, dat wel, maar ik had anders echt een probleem met 75 kilo woedende hond aan de lijn. Maar hij kon dan inderdaad ook een poging doen tot snoekduik naar voren, met als resultaat dat ik hem 'opving' aan zijn halsband zeg maar.

Maar je hees hem toch niet helemaal de lucht in? Lijkt me ook erg lastig met een Newf.
Ik denk dat de man hem ook nog een pak rammel heeft gegeven, op het gegil van de hond afgaand. Dat kon ik niet meer zien. Misschien gilt de hond altijd wel zo, geen idee.
Door eelke
#3329120
KarenH schreef:Maar je hees hem toch niet helemaal de lucht in? Lijkt me ook erg lastig met een Newf.
Ik denk dat de man hem ook nog een pak rammel heeft gegeven, op het gegil van de hond afgaand. Dat kon ik niet meer zien. Misschien gilt de hond altijd wel zo, geen idee.
Ja, ik hoop vooral gewoon dat het niet zo was wat jij gezien hebt denk ik...

Nee ik tilde hem niet mijn zijn achterpoten en al op, dat is ook wel echt praktisch onmogelijk ja. Maar dat gaat met een herder toch ook niet? Dan til je die halsband echt ongeveer tot boven je schouders? Jeetje... :-\ dat lijkt mij voor mening hond trouwens al wel genoeg om van te gaan janken hoor. Ik hoop maar dat het daar bij bleef... :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329121
Ja Eelke, zoiets. Maar wat moet je anders doen? Buiten je hond opvoeden natuurlijk.
Maar als je hond nu op een bepaald moment zo in de lijn gaat hangen en je krijgt hem niet afgeleid of je moet al je kracht bijzetten om hem te houden. Wat doe je dan?
Toch rukje geven zodat je bij je kan nemen en contact krijgen?

Je hoeft trouwens niet perce de lijn hoog te houden, ook bij een lage lijn doen ze dit echt wel.

Ik paste vroeger wel eens op een lab. Die was handicaptengeleide hond, dus echt wel opgevoed. Maar net als vele labs gek op andere honden. Maar die heeft me toch eens verrast en zo in de lijn gesprongen toen ze een andere hond zag. Met blaffen en al ( wat ze normaal dus nooit doen, die geleidehonden). Ik ben er nog steeds niet uit of ze nu vriendelijk was of niet. Maar ik moest mijn hele kracht en gewicht gebruiken om haar te houden. Ik zou niet weten wat ik anders op dat eigenste moment had moeten doen....
En ik hield de lijn niet bewust hoger maar van haar trekken trok ze de lijn en mijn arm die eraan hing, vanzelf wel hoger dan ik hem normaal hield.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329122
KarenH schreef:Maar je hees hem toch niet helemaal de lucht in? Lijkt me ook erg lastig met een Newf.
Ik denk dat de man hem ook nog een pak rammel heeft gegeven, op het gegil van de hond afgaand. Dat kon ik niet meer zien. Misschien gilt de hond altijd wel zo, geen idee.
Klinkt toch wel anders ja, wat jij vanmorgen zag. Als je het zo beschrijft... :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3329139
eelke schreef:Pop jij bedoeld dit?

Afbeelding
Maar dit is niet omhoog, nou ja de voorpoten een beetje, maar dit is vooruit, voorwaards. Zo krijg je de achterpoten never nooit los van de grond. Dus als je het hebt over ophangen door de baas, dan ziet dat er echt heel anders uit. Maar die conclusie was al getrokken zonder mij ::) En blijft :( voor de hond in kwestie :'( .

OT: ik heb spierpijn. Echt niet normaal spierpijn. Dat krijg je van gisteren voor het eerst in 4 weken sporten met een overenthousiaste trainer en vandaag voor het eerst in een jaartje of 10 rijles. Maar goed, die gaat dan ook wel in het geluksmomentjes topic, dus uiteindelijk het wel waard.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3329145
pearlsofpassion schreef:Oh nee, achterpoten los van de grond, dat bedoelde ik idd niet! Doet iemand dat ooit? :o
Ja. Ik raad je niet aan om te kijken, maar ergens in de aflevering van rambam hebben ze het vreselijke fragment van de een Duitse herder die echt in een salto geworpen wordt. Circuleerde ook al even op internet rond, echt walgelijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3329252
Kaela schreef:Ja. Ik raad je niet aan om te kijken, maar ergens in de aflevering van rambam hebben ze het vreselijke fragment van de een Duitse herder die echt in een salto geworpen wordt. Circuleerde ook al even op internet rond, echt walgelijk.
Nee, ik kijk echt bewust niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329260
je hebt natuurlijk omhoog trekken en omhoog trekken. Zoals met die herder klinkt een beetje crue al kom ik zulke ook wel eens tegen dat ik eigenlijk wel blij ben dat de eigenaar dat doet, eerlijk gezegd.....Als het alternatief is dat ze op mijn hond inhakken.....
Al is het totaal geen opvoeding en dat vloeken en tieren op je hond dat zal niets eraan veranderen, dus jammer voor de hond....

Voor erg moeilijke situaties heb ik er ook gebruik van gemaakt, dan til ik wel aan het tuig, zodat ze geen kracht kunnen zetten met hun voorpoten om ergens op af te duiken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door