Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3273510
Ik heb ze gekocht als leghennen (gisteren), maar ze kraaien en ze vallen mijn haan aan. Er waren geen andere kippen van dit ras dus er was geen vergelijking, en ze zouden qua uiterlijk best door kunnen gaan voor hennen qua bevedering en kammen/lellen. Ze hebben ook beide geen sporen.
Het was dus ook niet de bedoeling om er soepkippen van te maken, maar ze kunnen hier niet blijven, dus ik heb weinig keuze.
Ik heb ze apart gezet en gauw een ren geknutseld, maar ze vechten inmiddels ook met elkaar :-\
Door - pien -
#3273513
Volgens mij kunnen hennen toch in hanen veranderen? Of andersom? Mijn schoonzus heeft dat wel 's meegemaakt met een kip :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273523
Spikkelneus schreef:Ik heb ze gekocht als leghennen (gisteren), maar ze kraaien en ze vallen mijn haan aan. Er waren geen andere kippen van dit ras dus er was geen vergelijking, en ze zouden qua uiterlijk best door kunnen gaan voor hennen qua bevedering en kammen/lellen. Ze hebben ook beide geen sporen.
Het was dus ook niet de bedoeling om er soepkippen van te maken, maar ze kunnen hier niet blijven, dus ik heb weinig keuze.
Ik heb ze apart gezet en gauw een ren geknutseld, maar ze vechten inmiddels ook met elkaar :-\
Ah zo :biggrin2:
Ja, dat had ik verkeerd begrepen.
Das inderdaad wel erg. Dan zou ik ook mijn geld terug willen.

Al zullen ook hennen wel naar elkaar pikken en hier pikt de legkip ook naar de krielhaan. Echt aanvallen is nog wat anders natuurlijk.
Ik hoop dat je haantje er snel bovenop komt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273525
- pien - schreef:Volgens mij kunnen hennen toch in hanen veranderen? Of andersom? Mijn schoonzus heeft dat wel 's meegemaakt met een kip :-\

Niet echt natuurlijk. Maar hennen kunnen zich wel haanachtig gaan gedragen als hun haan sterft. Maar een echte haan moet toch echt mannelijk geboren worden. Eerst eieren leggen en dan bevruchten dat kan niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3273550
- pien - schreef:Volgens mij kunnen hennen toch in hanen veranderen? Of andersom? Mijn schoonzus heeft dat wel 's meegemaakt met een kip :-\
Hennen kunnen gaan kukelen als er geen haan is, maar ze veranderen niet in een haan, het zijn gewoon hennen met id-crisis. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3273551
Spikkelneus schreef:Ik heb ze gekocht als leghennen (gisteren), maar ze kraaien en ze vallen mijn haan aan. Er waren geen andere kippen van dit ras dus er was geen vergelijking, en ze zouden qua uiterlijk best door kunnen gaan voor hennen qua bevedering en kammen/lellen. Ze hebben ook beide geen sporen.
Het was dus ook niet de bedoeling om er soepkippen van te maken, maar ze kunnen hier niet blijven, dus ik heb weinig keuze.
Ik heb ze apart gezet en gauw een ren geknutseld, maar ze vechten inmiddels ook met elkaar :-\
Dat is ruk zeg :( Knap geld ook voor een legkip. Witte legkippen kunnen echt k*tkippen zijn. Die hebben hier ooit eens een haan vermoord.

Doe eens een foto.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273561
- pien - schreef:En dit?
http://www.schutters.net/kippen/faq.htm ... chtsomkeer
Sorry, daar heb ik echt nog nooit van gehoord en kan volgens mij echt niet. Gedragsmatig ja, maar genetica liegt er niet om. Gewervelden kunnen voor zover ik weet nooit als beide geslachten vruchtbaar zijn in hun leven.

Bij planten is dat wel gekend en komt zelfs veelvuldig voor. Bij dieren heb je inderdaad de hermafrodieten. Maar daar vallen vogels niet onder hoor.9
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273566
De staart zou kunnen. Zeker als ze van dit jaar zijn, kan het dat de staart nog wat moet uitgroeien. Dat is bij mijn haantje ook zo.
Kan je de kam eens in zijzicht?
Want volgens google afbeeldingen zou daar een groot verschil in zitten tussen hen en haan.
Door hannabelgje
#3273571
Van welke maand zijn de orpingtons? De buren hier hadden orpingtons en dat waren ook echt felle krengen. Ze vielen Zoë ook altijd aan. Legkippen zijn het trouwens niet hoor. Echt goed leggen doen ze niet en ze leggen ook vrij kleine eieren. Voor zo'n grote kippen dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3273577
Ze zeiden dat ze van juni waren, maar mijn kleine haantje is van juli en die is echt al helemaal ´af´. Die was 2 maanden geleden ook al precies hetzelfde, met volledig uitgegroeide kam, lellen en staart.
Al mijn kippen zijn ´slechte´ leggers, dat vind ik ook niet zo belangrijk. Ik vind het echter wel belangrijk dat het meisjes zijn!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3273578
arenda schreef:Volgens mij gewoon een jonge haan aan die staart te zien.
ja, achteraf kijkt men de koe in de kont.....
Door arenda
#3273582
Ik heb zelf ook zijdehoentjes, maar heb ook een (waarschijnlijk) haantje van juni rondlopen, maar je moet er wel meerdere in je handen hebben gehad om te zeker te weten dat het een haantje is. Van 2 anderen was al heel vroeg te zien dat het haantjes waren, maar er kukelt er bv maar eentje van de drie. En die is nu bijna twee. De ander is net even ouder en die geeft geen kik. Nou ja, en de jongste die weet nog niet dat ie een haan is waarschijnlijk.
Zo zul je binnen elk ras ook wel verschillen hebben denk ik. Maar heb idd ook vaak genoeg gehoord dat hennen ook behoorlijk fel kunnen uithalen.
Trouwens de hanen leven hier gemoedelijk samen met 7 hennen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door