Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3240084
Kaela schreef:Flauwvallen gelukkig geen last van. Wel gaat het altijd super langzaam bij mij. Gister ook weer vijf kwartier bezig geweest om mijn zakje plasma vol te krijgen. Volgende keer maar eens de andere arm proberen, misschien gaat dat beter. Want ik vind het niet zo erg dat het langzaam gaat, maar de machine wel en dan gaan de dames dus klieren met de naald :-X
Dat is wel heel langzaam ja.
Hier vol bloeddonor, ik weet niet of dat in de praktijk nu zo heel anders is, maar ik vul m'n halve liter meestal in een kwartier, Max 20 minuten.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3240090
eelke schreef:Kweet niet. Toen ik door een wesp gestoken was had ik die avond gewoon een bult, en de volgende ochtend een arm a la popaye...

Toch maar even langs de DA?
Ze heeft anderhalf uur geleden een nsaid gehad en de temperatuur is nu gezakt naar een normale 38,4. En ze heeft inmiddels wat gegeten en die neus is ook wat minder vurig en het bloeden is gestopt. Dat komt wel goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3240117
Hydra schreef:Oef, dat is laaaaang! :( Hebben ze bij jullie toevallig verschillende apparaten? Bij ons (Nijmegen) is een 'snelle' en 'langzamere'. Aan die laatste moeten ze me ook niet leggen, want dan ben ik nooit klaar, terwijl ik bij die snelle er niet langer dan 40 minuten over doe! Wat ik sinds kort ook gebruik is een flesje warm water in mijn hand, sindsdien ben ik minstens 5 tot 10 minuten sneller. :) Iets met goede doorbloeding ofzo.
Nou de volgende keer ga ik me van te voren wel warmer aankleden. Ik loop graag zo lekker net-niet-koud in een shirtje rond en dat is niet bevoordelijk voor de doorstroming in de armen. Dus volgende keer maar zorgen dat de armen goed op temperatuur zijn. Ik krijg wel altijd een warmtedekentje om, maar dat duurt ook even voor het werkt.
Ze konden het apparaat op sneller of langzamer instellen en langzamer ging juist beter. Geen idee waarom, ze probeerden het en dat werkte net wat beter.
koekje schreef: Dat is wel heel langzaam ja.
Hier vol bloeddonor, ik weet niet of dat in de praktijk nu zo heel anders is, maar ik vul m'n halve liter meestal in een kwartier, Max 20 minuten.
Ja bloed doneren gaat veel sneller. Plasma moet gefilterd worden en dan krijg je de rest weer terug. Daar gaat tijd in zitten. Maar 40-45 minuten is normaal daarvoor, 5 kwartier niet.

@ lil, nee in je lies is niet zo handig voor doneren nee ;D . Bovendien kun je dan ook maar beter zuinig zijn op de plekken die nog wel lukken, want als je het voor jezelf nodig hebt, moet het wel kunnen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3240119
Ik had vanmiddag een afspraak om half drie en om tien voor half twee zat ik in de wachtkamer ::) >:(
Kreeg wel een kopje thee en een krant, dat was dan wel weer aardig.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3240136
Niet zo zeer klaag alswel bezorgd zijn.... Mijn puppywuppy loopt af en toe mank met zijn linkervoorpoot. Geen geregeldheid in te ontdekken, weinig belasting, veel belasting, na rust. Zit totaal geen regelmaat in lijkt. Het valt vooral op in een bepaald tempo. Nu hoop ik natuurlijk dat het groeipijn is, wat prima zou kunnen zo groot hij nu al is met zijn 6,5 maand (dezelfde hoogte als Lola, dus zo'n 55 cm schoft) ik houd het nog even 2 weken in de gaten en als hij nog mankt ff date met DA...
Door Anneloog
#3240155
Ik haat het dat een stomme burenruzie/geschil nu al ruim 2,5 jaar ruim alle energie uit mij en mijn man zuigt... precies wat ze ( buren) willen ( maar ze gaan mij en manlief niet klein krijgen al moet ik er bij neer vallen) .... Morgen maar weer naar politie buro om gehoord te worden als verdachte want we schijnen iets fouts gedaan te hebben......( gebed zonder eind..........)
Door Anneloog
#3240182
klagen genoeg maar ivm lastige situatie niet mogelijk het hier neer te zetten.. net wel gedaan maar dat was niet slim dus weer nu net weg gehaald...
Door Mowgli
#3240223
Kruipt Mowgli een kwartier voordat ik vandaag moest opstaan onder het dekbed en nestelt zich lekker in mijn knieholte. Zie dan maar eens op te staan :smitten: Hmmmm... msschien moet dit toch maar naar het geluksmomentje ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3240254
Mowgli schreef:Kruipt Mowgli een kwartier voordat ik vandaag moest opstaan onder het dekbed en nestelt zich lekker in mijn knieholte. Zie dan maar eens op te staan :smitten: Hmmmm... msschien moet dit toch maar naar het geluksmomentje ::)
denk het wel he :smitten:


Hier 3 geile reuen :-X Tja dat heb je wel eens, normaal wat treintjes, onrustig, roesten tijdens wandeling, loeien. En ja ik vind het nu wel ff eng met opa beer, het is nu juist ook nog eens warmer en in combinatie met onrust een beetje funest in zijn conditie. Zucht, even maar de oververhitte hond noodsituaties plannen goed doornemen :-X
Door Lil
#3240267
Heeeeel vroeg opgestaan, want ik zou tussen 8 en 9 een pakje krijgen. Lees dus al die tijd sorry voor de vertraging wij komen zo spoedig mogelijk, zucht...

Had ik en laat kunnen opstaan en fatsoenlijk met de honden kunnen gaan en was ik niet moe geweest....
Door eelke
#3240285
Postnl? Volgens mij gaat daar wat mis, want bij mij zeggen ze ook sorry we kunnen u geen tijdvak geven.

Oh wacht, nieuwe mail. Pakketje ligt na 15.00 voor u klaar, klik op de link, is ie om 11.38 al bij het afleverpunt bezorgt. Mooi, kan ik er straks ff om.
Door Lil
#3240289
eelke schreef:Postnl? Volgens mij gaat daar wat mis, want bij mij zeggen ze ook sorry we kunnen u geen tijdvak geven.

Oh wacht, nieuwe mail. Pakketje ligt na 15.00 voor u klaar, klik op de link, is ie om 11.38 al bij het afleverpunt bezorgt. Mooi, kan ik er straks ff om.
Vorige week ging het bij mij moeder drie dagen achter elkaar zo.... Wij komen, sorry en jawel pakket terug in depot!!! Pas op dag drie werd hij afgeleverd terwijl ik elke dag mail kreeg wij komen en in de link te zien was bezorger is onderweg...

Als het een servicepunt is krijg je nooit tijdvak. Is standaard na 15.00 uur, want voor die tijd moeten ze daar zijn geweest.

Het is dat ik geen auto kan rijden, maar ze hoeven nooit meer aan huis te komen. Wacht sinds 8.00 uur en ze zijn dus 3 uur te laat. Ja heel handig.

Honden willen liever uit dan de tuin in, grrrr...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3240295
Ik wacht ook op pakket van PostNl. Maar in belgie krijg je geen tijdvak. Dus kan ik de hele dag wachten....
Ik heb een briefje op de deur gehangen dat ik in de tuin ben, met mn gsmnummer. Hopelijk zijn ze zo vriendelijk even te bellen...

Tis alleszinds beter met PostNl dan met Bpost. Daar laat ik aan huis leveren en zelfs als ik gewoon thuis ben slagen ze erin enkel een briefje in de bus te stoppen dat ik het alsnog ergens mag ophalen. Ja, als ik dat wilde vroeg dat wel meteen...
Door eelke
#3240298
Ik vind dat ergens ophalen echt wel fijn. De bouwmarkt zit hier om de hoek en is tot 21.00 open, en voor die tijd ben ik meestal wel klaar met werken, en op de weg naar huis kom ik er langs. Weet ik dus altijd zeker dat ik die dag mn pakket heb, hoef ik niet zitten te wachten (ik moet eigenlijk ff douchen, poepen, telefoontje voor mijn werk plegen etc ::) ) en worden de buren niet lastig gevallen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door