Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3205950
Kaela schreef:Uiteraard. Maar jij eet ook wel eens domino's pizza en wat mij betreft valt een klein hapje kookworst in die orde van grote.
Maar die eet ik niet dagelijks. En TS schrijft "Ik eet 's avonds bij een biertje graag een stukje kookworst". En vraagt dan zelf of dat een probleem is. Het klinkt alsof dat iedere avond is. Er staat niet "ik drink in het weekend wel eens een biertje met deze worst". Ik vind dat een probleem. Jij niet. Dan is het verhaal toch klaar? Aan het eind van de dag moet iedereen lekker zelf weten wat ie bij zijn hond naar binnen kiepert.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3205953
Lizzy schreef:Maar die eet ik niet dagelijks. En TS schrijft "Ik eet 's avonds bij een biertje graag een stukje kookworst". En vraagt dan zelf of dat een probleem is. Het klinkt alsof dat iedere avond is. Er staat niet "ik drink in het weekend wel eens een biertje met deze worst". Ik vind dat een probleem. Jij niet. Dan is het verhaal toch klaar? Aan het eind van de dag moet iedereen lekker zelf weten wat ie bij zijn hond naar binnen kiepert.
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten en we mogen van mening verschillen. Ik geef enkel aan wat ik er van vind, meer niet.
Door Parelridder
#3205957
Varken kan geen kwaad zolang het niet rauw is.
Is de worst gezond? Nee..
Kan de worst tot klachten leiden? Ja, zoals ook allerlei kant en klare snacks die wél voor honden bedoeld zijn tot klachten kunnen leiden.
Voorbeeld: mijn eerste pupje liet alle dagen ontiegelijke scheten (ik kan dat echt gen 'wind' noemen :biggrin2: ). Toen ik dit de da verttelde vroeg hij meteen "Beloon je met Rodi worst?" En ja, dat deed ik. Deze da, die mij had verteld dat het gedurende het 1e jaar allicht verstandig was om een A-merk brok te geven, zoals Eukanuba of Royan Canin, maar daarna maakte het niet meer uit - kortom, geen hoge eisen stelde aan diervoeding - wist dat deze worst nogal vaak hiertoe leidde.
Met een volgende pup raadpleegde ik de da n.a.v. een allergische reactie (zwelling op de kop) en vertelde al wat er aan 'bijzonders' had plaats gevonden. Bij het nieuwe beloningsmateriaal onderbrak hij me "Frolic, oh dat geeft zo vaak dit soort klachten".
Dus met enige regelmaat voor de gezelligheid zo'n plak worst geven zou ik zelf niet doen.

P.s. Etiketten lezen - zelfs als je er in principe niets mee doet - is een overweging waard. Gisteren ging ik een zak muesli halen. Ik heb me ongans gezocht naar een pak waar géén sulfiet in zit, omdat ik er bij het lezen van de verhouding noten/vruchten achter kwam dat de meesten dat bevatten :???: Zou je zónder het lezen van 't etiket klachten krijgen als hoofdpijn, vocht vast houden, huiduitslag of hartkloppingen, dan zou je toch nóóit denken aan je muesli?? Dus zelfs als je het hoe dan ook wel koopt en eet, kan het m.i. goed zijn te weten wát je eet.
Door Parelridder
#3205958
Kaela schreef:Uiteraard. Maar jij eet ook wel eens domino's pizza en wat mij betreft valt een klein hapje kookworst in die orde van grote.
Ik ben voor m'n honden (nog) kritischer dan voor mezelf. Net als ik voor kinderen ben trouwens.
Wie niet zelf kiest wat hij eet, zet ik liever de betere keuze voor.
Ik ben wel eens in de verleiding, mijn oudste - een minder goede eter - is echt héél dol op alles wat niet 'honds' is.. ::) Brood, pasta.. jammie!! Maar ik kan haar ook verwennen met bepaalde gezonde snacks (gedroogd vlees) en dan doe ik toch liever dat..
Het gebaar van gezellig samen delen - wat wij als mens hebben t.o.v. onze hond - snap ik goed, maar over al wat je nooit deelt wordt niet gebedeld.. Dus het bedelen zegt zéker zo veel over de verwachting, als over de mate waarin de hond er naar verlangt. Met hetzelfde gemak pak ik bij m'n hapje & drankje dus een hondensnack, om dát te geven.
Maar is het 'erg' om een paar keer per week een klein stukje van iets 'onverantwoords' te geven? Nou nee, natuurlijk niet, wat je zegt: die pizza overleef je wel ;) Ik ben alleen zo'n 'piet lut' dat ik denk "Waarom zou ik het wél doen?". Pal na een speciale prestatie vind ik een goed voorbeeld van waarom wél: de hoofdprijs. Maar speciale prestaties worden dan ook niet zo vaak geleverd.
Door Tanna
#3207127
Hylos schreef:Wat reageren mensen heftig op die ingredienten. Is men er van bewust dat in zo ongeveer al het bewerkte voedsel (ja zelfs in bepaalde voorgesneden groentes!!) conserveringsmiddelen zitten?
In brood van de Aldi zit meer "zooi" dan in deze worst hoor.

Kan toch best voor zo nu en dan. Xavi krijgt brokken als beloning omdat hij verder niks aan wil nemen. Niet mijn voorkeur maar hij voelt zich er niet minder om en ik ben al lang blij dat hij het als beloning wil zien.
Ik ben me daar al tientallen jaren van bewust. Bak zelf brood en koop geen bewerkt voedsel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door