Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3204274
Jantina schreef:Maar als ik het dan eens op de man af mag vragen, wat maakt dan dat je toch zo'n hond wil? Is het karakter zo uniek? Het zijn niet bepaalde werk of sport eigenschappen die je in zo'n hond zoekt... Ik kom zelf niet verder dan dat je het uiterlijk leuk zou vinden...
Als je hiermee de franse en engelse bulldoggen bedoelt ja dan is de keuze echt gemaakt op het karakter van de bullen.
Wij hebben 22 jaar franse bulldoggen en gelukkig nooit ademhalingsproblemen gehad. Onze fransjes lopen met gemak een uur zonder problemen zelfs onze Jules van 9,5 jaar kan dit en hijgt dan niet eens.

Sinds een jaar een engelse bulldog erbij , wat een geweldig ras. Nee ik zoek ze niet uit op uiterlijk maar ben gewoon verliefd op dit ras. Denk dat de meeste mensen wel een ras hebben waar ze voor vallen.
Onze engelse bulldog is geen dik varkentje snakkend naar adem, hij wandelt iedere dag met gemak een uur.
Als pup heeft hij meegedaan op show waar een keurmeester aangaf hem vooral niet te zwaar te laten worden want 80% van de engelse bullen is te dik.
Oliver is niet te dik, mooi gespierd van voren en smaller naar achteren toe maar de types in de ring op show zijn veel groter, korter en vierkant. Het zijn wel de kampioenen die daar staan :-X
#3204276
fransbulletje schreef:Als je hiermee de franse en engelse bulldoggen bedoelt ja dan is de keuze echt gemaakt op het karakter van de bullen.
Wij hebben 22 jaar franse bulldoggen en gelukkig nooit ademhalingsproblemen gehad. Onze fransjes lopen met gemak een uur zonder problemen zelfs onze Jules van 9,5 jaar kan dit en hijgt dan niet eens.

Sinds een jaar een engelse bulldog erbij , wat een geweldig ras. Nee ik zoek ze niet uit op uiterlijk maar ben gewoon verliefd op dit ras. Denk dat de meeste mensen wel een ras hebben waar ze voor vallen.
Onze engelse bulldog is geen dik varkentje snakkend naar adem, hij wandelt iedere dag met gemak een uur.
Als pup heeft hij meegedaan op show waar een keurmeester aangaf hem vooral niet te zwaar te laten worden want 80% van de engelse bullen is te dik.
Oliver is niet te dik, mooi gespierd van voren en smaller naar achteren toe maar de types in de ring op show zijn veel groter, korter en vierkant. Het zijn wel de kampioenen die daar staan :-X
En zonder tegen schenen te willen schoppen, als ik de foto in je onderschrift zie schrik ik wel een beetje van de neusvleugels, zo weinig opening...
Is dat normaal voor de engelse bull?
Afbeelding
Tom heeft iets vergelijkbaar met deze foto...
#3204281
Martine-Tom schreef:

....

Ik zat ff terug te denken, ik ben van '79 Dh's waren erg in in mijn jonge jaren, zelf hadden we een dh x collie, maar nooit heb ik een schuine rug gezien die ook maar in deze buurt kwam.
In en in triest. Ik vind het zulke prachtige honden! Zou zo graag een herder willen hebben maar mijn man is tegen wegens de grootte (en ooit als kind heel naar door een herder gegrepen) en ik ben tegen omdat ik ontzettend bang ben voor een doorgefokte showhond met een slecht karakter en slechte achterkant...

Ik krijg tranen in mijn ogen van dit filmpje, want een ontzettende schande dat je willens en wetens een slechte rug gaat fokken voor het oog. Dat men dit toen nog niet wist, okey, maar met de kennis van nu zou zulke slechte ruggetjes en gangwerk een fok diskwalificatie moeten opleveren.
#3204319
Martine-Tom schreef:En zonder tegen schenen te willen schoppen, als ik de foto in je onderschrift zie schrik ik wel een beetje van de neusvleugels, zo weinig opening...
Is dat normaal voor de engelse bull?

Oliver heeft hele mooie grote neusgaten en voldoende lucht gelukkig, is op de foto misschien niet helemaal goed te zien.

Afbeelding
Tom heeft iets vergelijkbaar met deze foto...
#3204395
Lizzy schreef:Ohhw, moet je kijken:

Het is echt een freak show. Als het niet zo erg was, zou je je dood lachen....

Ik liet hem aan mijn vriend zien die riep 'het lijkt wel een cavia'.
Omdat ik niet bekend ben met de pekinees op Google gekeken waarbij ik op de site van pedigree kwam en de foto van de pekinees daar zag. Mijn vriend reageerde hetzelfde als ik: het lijkt er niet eens op!

Zelf zou ik ooit een mooie raskat willen zoals een maine coon of Noorse boskat maar ook die worden gefokt op zo groot mogelijk met alle gezondheidsproblemen die daarbij komen kijken :-X Dat maakt het niet makkelijker om mijn vriend te overtuigen want hij wil geen raskat omdat die minder gezond zijn en minder oud zouden worden :-X
#3204419
Bij de exotic was dat al langer zo, het is immers een kortharige pers. De laatste keer dat ik een beetje rondneusde in het fokkerswereldje (jaren geleden, Ot was nog klein), zag je bij de Brit al steeds meer brachycephaly.
Maar mensen willen het vaak ook niet zien. Paar jaar geleden was er hier iemand met een Scottish Fold. Ik nog proberen uit te leggen dat die gevouwen oortjes komen door een kraakbeenafwijking en dat deze afwijking zich niet beperkt tot de oren. Dat deze katten zeer vroege en pijnlijke artrose krijgen en dat dat wel eens de reden kon zijn waarom de kat in kwestie grumpy was. Maar nee, dat was niet zo. Deze kat had die afwijking niet, ondanks gevouwen oortjes. Tja, dan stopt het voor mij.
#3204468
Maar zo kan het dus ook!

This dog won the Group at Paignton Championship Show (no CC's for the breed) in August 2015.


Afbeelding

Je snapt toch niet waarom mensen dit niet 100.000 keer mooier vinden dan zo'n invalide karper die op zijn hakken rond strompelt?

En dan nog even dit:

The judge at Crufts is Vice Chairman of the GSD Breed Council!! What does that tell you!!
#3204478
Ik denk dat het tijd wordt een voor het oprichten van een "nieuwe raad van beheer", laat die oude maar in zijn sop gaar koken, die moet je niet meer willen veranderen.
Maar een nieuwe oprichten die kijkt naar gezondheid, gedrag, diversiteit en gezondheid in voorouders, extremen afkeurt, etc en waar uiterlijk geen doorslag mag geven op wie wint. En misschien zelfs nog wel kijken naar de kwaliteiten waar de dieren ooit voor gefokt zijn.
Met de nodige reclame en positieve aandacht en ik denk genoeg mensen zijn die zich er wel bij zouden willen aansluiten (omdat ze hun ras naar de knoppen zien gaan) en kan het tot wat moois uitgroeien. Tuurlijk weerstand zal er zeker zijn, maar dat is overal mee zo.
#3204484
Lizzy schreef:Maar zo kan het dus ook!

This dog won the Group at Paignton Championship Show (no CC's for the breed) in August 2015.


Afbeelding

Je snapt toch niet waarom mensen dit niet 100.000 keer mooier vinden dan zo'n invalide karper die op zijn hakken rond strompelt?

En dan nog even dit:

The judge at Crufts is Vice Chairman of the GSD Breed Council!! What does that tell you!!

Zo ken ik ze nog van vroeger.
#3204494
Lizzy schreef:Maar zo kan het dus ook!

This dog won the Group at Paignton Championship Show (no CC's for the breed) in August 2015.


Afbeelding

Je snapt toch niet waarom mensen dit niet 100.000 keer mooier vinden dan zo'n invalide karper die op zijn hakken rond strompelt?

En dan nog even dit:

The judge at Crufts is Vice Chairman of the GSD Breed Council!! What does that tell you!!
Dat ie beste man verstand van zaken heeft! :biggrin2: :crazy2:


Maar eh er zijn mensen die de hond op de foto mooier vinden dan die kreupele, vandaar de alternatieve show en de winst voor bovenstaande hond.

EIgenlijk wel gek, geloof dat show ooit begonnen is voor aankeuringen t.b.v. fok lettende op de werkcapaciteiten en doel van de hond. Raar dan dat er een show en werklijn is van een ras, welk ras dan ook. Ik geloof dat de shows allang hun doel voorbijgesteeft hebben. En het is nu meer een *euh ja euh hoe zal ik het eens noemen vertoning* geworden.
#3204496
petralita schreef:Ik denk dat het tijd wordt een voor het oprichten van een "nieuwe raad van beheer", laat die oude maar in zijn sop gaar koken, die moet je niet meer willen veranderen.
Maar een nieuwe oprichten die kijkt naar gezondheid, gedrag, diversiteit en gezondheid in voorouders, extremen afkeurt, etc en waar uiterlijk geen doorslag mag geven op wie wint. En misschien zelfs nog wel kijken naar de kwaliteiten waar de dieren ooit voor gefokt zijn.
Met de nodige reclame en positieve aandacht en ik denk genoeg mensen zijn die zich er wel bij zouden willen aansluiten (omdat ze hun ras naar de knoppen zien gaan) en kan het tot wat moois uitgroeien. Tuurlijk weerstand zal er zeker zijn, maar dat is overal mee zo.
Dat heb ik in de hondenwereld dus nooit begrepen. In de kattenwereld zijn er meerdere verenigingen die stambomen uitgeven. En je kunt bij elkaar importeren. Waarom dat in de hondenwereld niet is, is mijn een raadsel.
#3204504
petralita schreef:Ik denk dat het tijd wordt een voor het oprichten van een "nieuwe raad van beheer", laat die oude maar in zijn sop gaar koken, die moet je niet meer willen veranderen.
Maar een nieuwe oprichten die kijkt naar gezondheid, gedrag, diversiteit en gezondheid in voorouders, extremen afkeurt, etc en waar uiterlijk geen doorslag mag geven op wie wint. En misschien zelfs nog wel kijken naar de kwaliteiten waar de dieren ooit voor gefokt zijn.
Met de nodige reclame en positieve aandacht en ik denk genoeg mensen zijn die zich er wel bij zouden willen aansluiten (omdat ze hun ras naar de knoppen zien gaan) en kan het tot wat moois uitgroeien. Tuurlijk weerstand zal er zeker zijn, maar dat is overal mee zo.
ZOu de raad niet ook ooit zo begonnen zijn. Alle raden in elk land dan?
Ik denk het nl. wel. Tevens denk ik dat het bij een nieuwe opdezelfde manier gaat verlopen, functies die opgevuld moeten worden, mensen met ego's, allure, status. Daarnaast politiek, belangenverstrengeling, burocratie. Wederom dezelfde valkuilen.

Zie dat nl. overal gebeuren, ook bij ons ras, een 2e rasvereniging (in de eerste een hoop geruzie) die het beter gaat doen. Nouja jaren verder en ... ::)
Dan volg ik een herplaatstgroep, met alle nobele instellingen en liefde voor het ras. Maar ook daar zie je nu alweer dat mensen met elkaar in de clinch liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door