Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3287363
pearlsofpassion schreef:Ik vraag me af of je 1 geboortedag aanhoudt voor een nest, of is die ene nu officieel gisteren en de rest vandaag geboren? :???:
En bij 1 dag voor het hele nest, dan is alles op gisteren vermoed ik? Op moment van de geboorte van de eerste pup? Of mag je dat kiezen?

1 dag en je mag zelf weten welke :)
#3287370
miik schreef:haha, goeie vraag... ik kies altijd... mijn pups kwamen ook op 2 dagen... en ik vond 20 febr wel mooi... dus dat hebben we ervan gemaakt ;)


Een teef heeft 1x een ontsluitingsfase... Je ziet ongeveer 24 uur van tevoren een temperatuursdaling (rillen vd teef) en daarna zie je dat de buik gaat veranderen. De pups zakken van -hoog achter de ribben- naar laag richting uitgang. Je ziet dan ook dat alles slapper en soepel wordt. Dat is nodig om ruimte te maken voor de pups. Je ziet dan "buikactiviteit". Daarna krijgen ze ontsluiting, ze krijgen af en toe een wee, ze verliezen een sluimprop en ook vruchtwater.... dan is er ruimte voor de pups om geboren te worden, als het goed is. En dan per pup is er een uitdrijvings fase. Dus de teef krijgt persweeen en drijft de pup uit.... Daarna is er als het goed is rust. Maar als de volgende pup nog ver weg ligt zal er wat buikactiviteit/ rustige weeen nodig zijn om de pup richting uitgang te krijgen. Liggen de pups vlak achter elkaar dan heb je dat niet. En voor het uitdrijven zijn weer persweeen nodig.
Als de teef tussendoor rustig en relaxd is dan kun je wachten. Het lichaam is dan bezig om de volgende pup richting uitgang te werken...
Heeft de teef persweeen, dan is 20-30 min wachten echt de max en moet je helpen als het niet vordert...
Angelique schreef: 1 dag en je mag zelf weten welke :)
Bedankt!
Das eigenlijk het logischte....

Maar als de eerste pup een kleintje was, zal een eerste dikkere pup toch nog wat ontsluitingsweeen nodig hebben om erdoor te passen?
Je krijgt persweeen doordat de pup voorbij een bepaald punt van de baarmoederhals komt en dus erdoor past.


En nu terug naar Yara:
Dikke proficiat meid!
Ik vind het ontzettend jammer dat je gisteren in de 2u dat ik continu naar de cam heb zitten kijken, geen pupje hebt gekregen -Ik had er zo graag eentje geboren zien worden - maar zoiets kan je uiteraard niet plannen of forceren. :)
Ik kon het mij, omwille van mijn mensenpuppie echter niet permitteren later dan 24u op te blijven. ;)
Dan heeft die ook nog eens besloten van net nu een lange nacht te hebben... ::) En wat zie ik nu?
4 prachtige pupjes op een rij! Wat mooi. :smitten:
Je zal het vast prima gedaan hebben. Je was alleszinds maar wat druk met poetsen toen ik keek.

Heel veel geluk met je kroost! Hopelijk laten ze je een beetje slapen en eens je wat gewend bent aan het moederschap geniet je er vast ontzettend van.

Chantal, jullie ook ontzettend veel gelukwensen. Mooie pups! We zijn wel benieuwd naar de geslachten uiteraard.
Is alles nog vlot verlopen verder? Zaten er echt maar 4 in? Of waren er ook doodgeboren pups bij?
Ik weet niet of dat klopt maar ik vond die eerste er wel al erg stevig uit zien. :biggrin2:
Veel plezier ermee!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door