Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3203816
Alvast maar een kleine update dan, ter verbetering van hun hachelijke situatie heb ik deze mand besteld, in de maat 100x80

Afbeelding

Zo kan Gijs gebruik maken van het kussen en hoeft Joep zich niet op te vouwen in de mand maar kan hij ook op zijn zij liggen als hij wil.
#3203817
Kaela schreef:Ja ik denk dat het vergelijkbaar is met Oscar en onze (oude :( ) auto.

Onze GT heeft het ons als volgt uitgelegd. Om je veilig te voelen heb je een maintenance set. Die set is een aantal dingen te samen die de hond een vertrouwd gevoel geven. Zijn eigen mandje, zijn vertrouwde plekje op de bank, geluiden die hij kent en als geruststellend ervaart, de geuren van de ruimte enz.
Oscar heeft maar 1 factor in zijn maintenance set en dat zijn meneer K en ik. Wat betekend dat zodra wij weg zijn, zijn complete gevoel van veiligheid instort. En het maakt Oscar dan geen bal uit dat hij in zijn vertrouwde mand kan liggen, gewoon thuis is enz, want dat zijn dingen die hij niet in zijn maintanence set heeft opgenomen.
In onze pogingen hem een aantal voorwerpen in zijn maintanence set op te laten nemen, heeft hij zelf voor de auto en zijn bench gekozen. De auto zoveel dat hij er na een hele tijd in alleen kon blijven. De bench zoveel dat hij er overal super relaxt en ontspannen in is, als wij er maar bij zijn. Al kan ik bijvoorbeeld op workshop wel even naar de wc ofzo.

Het enorme nadeel hiervan is dat nieuwe voorwerpen ook weer kunnen betekenen dat je van voren af aan kunt beginnen. Met de bench is dat erg meegevallen. Nieuwe stoffen benches, ook in andere modellen dan de vorige zijn geen punt. Het nieuwe hok was ook zomaar goed. Terwijl hij met de draadbench ook voorledig over de zeik kon gaan als we het ding een kwarslag draaiden. De nieuwe auto is dus een ongekend drama gebleken, eind september gekocht, eind januari pas normaal mee op pad gekund. Eigenlijk moet hij 1 april even alleen in de auto gaan blijven maar ik weet het nog niet hoor...

Anyway, ik denk dat Gijs nog net zo verlatingsangst heeft als vroeger, maar juist de keuken in zijn maintenance set heeft opgenomen en er daardoor nu uitstekend mee om kan gaan. Iets wat naar mijn idee om ontzettend blij mee te zijn. En ik ben het eens met wat anderen schreven hoor, ze zitten maar weinig alleen en komen heerlijk aan hun trekken bij jullie. Die keuken lijkt mij geen straf hoor.

Wederom allemaal met dien verstande dat ik enkel mee denk op wat ik van jou op het forum lees en wat binnen mijn kennis valt he. Ik loop uiteraard een ernstig risico dingen door een grote Oscar-bril te zien. Soms vraag ik me zelfs wel een beetje af hoe het ook alweer is om een normale hond te hebben. Dus als je denkt "valt allemaal wel mee hoor", dan ook zeker niet door mij gaan twijfelen!
Dank voor het posten. Ik vond dit heel verhelderend en leerzaam!
Door Lil
#3203873
eelke schreef:Alvast maar een kleine update dan, ter verbetering van hun hachelijke situatie heb ik deze mand besteld, in de maat 100x80

Afbeelding

Zo kan Gijs gebruik maken van het kussen en hoeft Joep zich niet op te vouwen in de mand maar kan hij ook op zijn zij liggen als hij wil.
Dat zijn fijne manden! Joep is je vast heel dankbaar.
#3204037
Angelique schreef:Nou, dolgelukkig, dat zie je meteen :biggrin2:
'mijn poot past er niet eens in het is te klein'

Op zich best logisch dat ik er aan dacht Gijs te muilkorven als je Prins Oepsefloeps zo ziet liggen toch? :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door