Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Syrae
#3198477
veel mogelijkheden in 1 vind ik wel praktisch. Scheelt weer ruimte.

Maar goed ik heb een keukenmachine blender combi en een multifunctionele rijstkoker dus die heb ik idd niet nodig.
#3198538
Borke schreef:Ik kan me niet indenken waarom ik zo'n Thermomix zou willen hebben?
Je kan er in koken, nou dat kan ik in mijn pannen ook.
Je kan snijden en mengen, dat kan ik met mijn blender en turbo staafmixer ook...

Wat is er nou zo bijzonder aan dat ding, behalve de prijs?
Hij ziet er niet eens mooi uit voor al dat geld >:(
+1

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Leontine
#3198616
Tsja je moet hem eigenlijk in werking zien. Zal proberen het uit te leggen. Bv ik maak pasta saus. Men neme een ui, schil eraf en halveren. In thermomix doen 20sec. Hakken klaar ui gesnipperd. Beetje olie erbij, randen schoon schrapen naar bodem en 4 minuten op heetste stand zetten om te fruiten. Ondertussen maak je de overige gewenste groente schoon. Die gaan er bij met puls even grof hakken en verder op bakstand garen. Tomaten saus erbij, gehakt rauw in mandje erin hangen en weer garen op lage stand tot gehakt gaar is. Mandje leegkiepen in saus op doorroerstand mengen en klaar....1 kom vies geen omkijken naar. Zou werkt het met soep ook. Bv pompoen stomen in opzet schaal, daarna in kom met bouillon en kruiden, minuutje mixen en klaar. Custard, hollandaisesaus allemaal automatisch. En heb ik nog het oude model de nieuwe heeft digitale recepten chips/programma's die alles regelen.....

PS heb geen aandelen haha

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3198634
Dat klinkt heus wel handig, maar voor 1100 euro doe ik het wel een tikje onhandiger.

Edit: de grootste verrijking in mijn keuken is meneer K, die altijd opruimt en de vaat regelt :-[ Kan geen keukenapparaat tegenop! Gratis aangeschaft, hij is alleen wel redelijk duur in onderhoudt ::)
#3198653
Borke schreef:Ik kan me niet indenken waarom ik zo'n Thermomix zou willen hebben?
Je kan er in koken, nou dat kan ik in mijn pannen ook.
Je kan snijden en mengen, dat kan ik met mijn blender en turbo staafmixer ook...

Wat is er nou zo bijzonder aan dat ding, behalve de prijs?
Hij ziet er niet eens mooi uit voor al dat geld >:(

Natuurlijk kun je overleven zonder Thermomix. Maar die Thermomix kan alles met één apparaat, zodat je veel andere gadgets niet meer nodig hebt in de keuken. Ook voor bakken van brood en taartdeeg etc. schijnt hij geniaal te zijn (bron: schoonzus). En de TM5 werkt met een soort 'chip' die je in het apparaat stopt en dan een hele batterij recepten biedt, die meedenken. Dus je leest op het display, als je bijv. een tomatensaus wilt maken: stop ui in apparaat, hak 10 seconden. Na 10 seconden geeft ie dan aan dat de tomaten erdoor moeten, hakken 30 seconden. Na 30 seconden weer een mededeling, dat je weet ik wat moet doen. Je hoeft zelf niet meer na te denken bij het koken.

Ik denk dat hij, paradoxaal genoeg, vooral heel handig is in een kleine keuken. En voor mensen die niet kunnen koken. Paradoxaal, omdat dat meestal ook niet de mensen zijn die 1100 euro hebben rondliggen voor een keukenspeeltje. :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3198706
Anne in Duitsland schreef:Natuurlijk kun je overleven zonder Thermomix. Maar die Thermomix kan alles met één apparaat, zodat je veel andere gadgets niet meer nodig hebt in de keuken. Ook voor bakken van brood en taartdeeg etc. schijnt hij geniaal te zijn (bron: schoonzus). En de TM5 werkt met een soort 'chip' die je in het apparaat stopt en dan een hele batterij recepten biedt, die meedenken. Dus je leest op het display, als je bijv. een tomatensaus wilt maken: stop ui in apparaat, hak 10 seconden. Na 10 seconden geeft ie dan aan dat de tomaten erdoor moeten, hakken 30 seconden. Na 30 seconden weer een mededeling, dat je weet ik wat moet doen. Je hoeft zelf niet meer na te denken bij het koken.

Ik denk dat hij, paradoxaal genoeg, vooral heel handig is in een kleine keuken. En voor mensen die niet kunnen koken. Paradoxaal, omdat dat meestal ook niet de mensen zijn die 1100 euro hebben rondliggen voor een keukenspeeltje. :biggrin2:
Maar dat haalt toch alle fun uit koken?
Niks heerlijker dan die stapel groente door je handen laten gaan, zelf bepalen hoe grof, hoe gaar, hoeveel kruiden, die rauwe stapel groente door je eigen noeste arbeid zien verworden tot een heerlijke voedzame maaltijd...dàt is voor mij koken...

Mijn ding is het iig niet... :-[
Als ik het voorbeeld vd tomatensaus pak, ik rul gehakt, haal dat uit de pan, snipper ui en knof, fruit dat, groente hakken, erbij, tomatenprut erbij...gehakt er weer door...klaar.
1 pan, 1 snijplank, 1 mes en een houten spaan als afwas...en ik hoef niet zon apparaat schoon te maken maar mik alles in de truus :biggrin2:
#3198709
Martine-Tom schreef:Maar dat haalt toch alle fun uit koken?
Niks heerlijker dan die stapel groente door je handen laten gaan, zelf bepalen hoe grof, hoe gaar, hoeveel kruiden, die rauwe stapel groente door je eigen noeste arbeid zien verworden tot een heerlijke voedzame maaltijd...dàt is voor mij koken...

Mijn ding is het iig niet... :-[
Als ik het voorbeeld vd tomatensaus pak, ik rul gehakt, haal dat uit de pan, snipper ui en knof, fruit dat, groente hakken, erbij, tomatenprut erbij...gehakt er weer door...klaar.
1 pan, 1 snijplank, 1 mes en een houten spaan als afwas...en ik hoef niet zon apparaat schoon te maken maar mik alles in de truus :biggrin2:
O, helemaal mee eens hoor! Maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die niet creatief zijn qua koken of er niet echt plezier aan beleven en/of weinig tijd hebben, best een handig apparaat is. Niet iedereen vindt koken fun. Voor sommige mensen is het een kwestie van weer die keuken in moeten, en dan is zo'n ruimteschip natuurlijk een leuk speeltje om het boeiend te maken en toch iets gezonds-want-zelfgekookts binnen te krijgen.
Door Martine-Tom
#3198710
Anne in Duitsland schreef:O, helemaal mee eens hoor! Maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die niet creatief zijn qua koken of er niet echt plezier aan beleven en/of weinig tijd hebben, best een handig apparaat is. Niet iedereen vindt koken fun. Voor sommige mensen is het een kwestie van weer die keuken in moeten, en dan is zo'n ruimteschip natuurlijk een leuk speeltje om het boeiend te maken en toch iets gezonds-want-zelfgekookts binnen te krijgen.
Ik weet dat ze er zijn, kan me er alleen niks van voorstellen, me love koeking :biggrin2:
Door Leontine
#3198720
Juist voor de hobby koks zijn ze ideaal, menig prof keuken heeft er 1 staan! Daar kom bij dat als je beperkt in de pols /hand kracht ben je nu dus vers kunt koken en bakken en deeg maken wat je andere niet (meer) lukt. 10 minuten brooddeeg kneden lukt mij echt niet en diegene die dat met veel plezier doen zijn er weinig denk ik dus en weliswaar duur maar heel handig hulpmiddel. Wat betreft kleine keuken klopt het hij gaat met mij mee in de camper ideaal!! Vers eten uit 1 machine!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Door Borke
#3198735
Martine-Tom schreef:Maar dat haalt toch alle fun uit koken?
Niks heerlijker dan die stapel groente door je handen laten gaan, zelf bepalen hoe grof, hoe gaar, hoeveel kruiden, die rauwe stapel groente door je eigen noeste arbeid zien verworden tot een heerlijke voedzame maaltijd...dàt is voor mij koken...

Mijn ding is het iig niet... :-[
Als ik het voorbeeld vd tomatensaus pak, ik rul gehakt, haal dat uit de pan, snipper ui en knof, fruit dat, groente hakken, erbij, tomatenprut erbij...gehakt er weer door...klaar.
1 pan, 1 snijplank, 1 mes en een houten spaan als afwas...en ik hoef niet zon apparaat schoon te maken maar mik alles in de truus :biggrin2:
Tja dat denk ik nou ook...
Vooral dat zelf bepalen hoe grof en hoe gaar dingen zijn, het zelf in handen hebben etc.

Ik neem aan dat het apparaat niet in de vaatwasser kan, zoals mijn blender dat bijvoorbeeld wel kan?
Door Dreetje
#3198744
Borke schreef:Tja dat denk ik nou ook...
Vooral dat zelf bepalen hoe grof en hoe gaar dingen zijn, het zelf in handen hebben etc.

Ik neem aan dat het apparaat niet in de vaatwasser kan, zoals mijn blender dat bijvoorbeeld wel kan?
Alle onderdelen (behalve het deel waar de motor in zit) kunnen in de vaatwasser.
Door Borke
#3198750
Dreetje schreef:Alle onderdelen (behalve het deel waar de motor in zit) kunnen in de vaatwasser.
Dat lijkt me dan vooralsnog het enige handige aan dit apparaat :biggrin2:
Door Mowgli
#3198809
Leontine schreef:en bakken en deeg maken wat je andere niet (meer) lukt. 10 minuten brooddeeg kneden lukt mij echt niet
Voor de hobby hobbybroodbakker is het misschien een handige machine om brooddeeg mee te kneden, maar op het broodbakforum zijn de diehard hobbybroodbakkers van mening dat de thermomix het brooddeeg niet goed kneedt.

Van de Magimix wordt ook gezegd dat je die kunt inzetten om brooddeeg te kneden of om andere beslag en deeg te maken. Ik heb geprobeerd brooddeeg zandtaartdeeg te kneden(vanwege pijnklachten). Maar dat is echt één drama. De machine heeft veel te veel vermogen, het deeg/beslag draait als een gek rond, daar is alles wel mee gezegd. Oh, en het deeg wordt ook nog eens superwarm, ook als je het "pulst". Ik gebruik mijn Magimix dus alleen om te hakken en te snijden (en ben er super blij mee). Brooddeeg en ander deeg kneden en beslag roeren laat ik over aan mijn Kitchenaid 5KSM7580X.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door