Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3197615
Ik heb ervaring ! Eerst een Black&decker steam mop en nu een karcher sc3. Ik ben heel groot voorstander van de laatste. Als de kabouter klaar is met de snijplank, kan ik daar wat uitgebreider op reageren.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3197624
Ik vond de steam mop niet zo prettig. Het handbat was afgebroken (ik had hem van schoonzus) en daardoor moest ik bukken om hem in dweilstand te krijgen. Kut voor de rug dus. Daarbij het apparaat zelf vrij zwaar, dus zwaar voor de handen, aangezien het een steelmodel is. Ik liep ook altijd met de doekjes te kloten en deed ze wel eens per ongeluk in de wasdroger, waardoor het klittenband niet meer goed plakte. Het snoer zat ook altijd gedraaid.


Toen eens een karcher van vrienden geleend en sindsdien hebben wij er ook 1 :)
Ik vind het stofzuigermode, wel prettig, die zet ik middenin de keuken en dan heb ik een relatief licht ding in mn handen. Het reservoir is weel groter, wel een hele liter.
De stoom is heter en hij maakt echt beter schoon. Er zitten 3 standen op en ik vind hem fijn te bedienen; tijdens het vasthouden van de steel druk je vanzelf de stoomhendel al in en dat gaat heel licht.
Er zitten allerlei handige hulpstukken bij. Wij hebben een sc3, die heeft een klemvoet, dus ik kan er allerlei doekjes onderleggen en ook een oude handdoek ofzo.
Hij is iets natter dan de steam mop, maar dat komt omdat hij meer en beter stoomt. Op het hardhouten parket in de woonkamer droog ik dus even na, elders niet. (overigens hoeft dat parket niet zo vaak gestoomd te worden)
Hij suurt helemaal niet lang om op te warmen, dat is zo gepiept.
Nog niet gedaan, maar eigenlijk kan ik er het hele huis mee poetsen. Emmertje met sop is gewoon niet meer nodig. Ik maak de wc nog schoon met sop, maar dat is uit gewoonte en dan komt de fles allesreiniger ook eens op.

Vandaag heb ik de kattenkamer gestoomd. Ot en Sien hebben geregeld een piesprobleem.
Na het stomen was Ot in de war, want het rook er totaal niet meer naar pies en was brandschoon.

Sinds de karcher heb ik trouwens geen dweil meer aangeraakt!
Door Lil
#3197695
Kallista schreef:Ik heb nu de Kärcher sc4, het handige daaraan is dat je hem kan opvullen terwijl ie aan staat.
Enige nadeel is dat er alleen die dure Kärcher doekjes op kunnen.
Denk dat ik ga kijken of ik een andere voet er bij kan bestellen, een waar je gewoon doekjes in kunt klemmen, dan zou je eender welke doekjes kunnen gebruiken.

Ik had jarenlang een van bestron, ook tevreden van, tot het handvat begon te lekken.

Deze Kärcher nu maakt nog schoner is mijn indruk, en de vloer is sneller droog.
Zitten btw 2 standen op, en je kunt iets indrukken zodat ie continu stoomt, dan hoef je het handvat niet ingedrukt te houden.
Maar dat gebruik ik zelf nooit.

En als ik snel een klein klusje wil doen dan heb ik een dampfbesen van Thomas Phillips, zoiets als de dirt devil die hier boven in het topic staat.
https://www.thomas-philipps.de/de/dampfbesen
Warmt heel snel op, doet het ook goed, voor de echt vuile klussen zijn die paarse doekjes prima voor erop, maar als ik het hele huis wil doen is de Kärcher beter. Kun je sneller grotere oppervlakken mee doen.

Moge duidelijk zijn dat ik een absolute fan ben van stoomreinigers :biggrin2:
Ja de doekjes van de kaercher zijn veel te duur en het is ordinair badstof. Dus men knipt een oude handdoek op maat en is klaar. Doen het even goed als de originele. Idem voor de microvezeldoek.

Nadweilen, nee hoor mijn parketvloer is heel erg snel droog.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3197751
>:( >:( >:(

Ik heb toch zo'n hekel aan BP (en mijn werk)....
Waterblazer, juicer, schapenvachtjes, droogmachine, vriezer, messen... Sinds vorig weekend door mijn werk een automatische melkopschuimer (was een dure grap, maar ondertussen al 3 liter chocomelk zonder suiker op ;) ) en nu wil ik weer een stoomreiniger.... :doh: :suck_kr:
Pfff.... Ik denk dat ik lid ga worden van het origami-forum, daar raden ze nog niet eens plakband aan ::)
#3197759
Fenixjuh schreef:>:( >:( >:(

Ik heb toch zo'n hekel aan BP (en mijn werk)....
Waterblazer, juicer, schapenvachtjes, droogmachine, vriezer, messen... Sinds vorig weekend door mijn werk een automatische melkopschuimer (was een dure grap, maar ondertussen al 3 liter chocomelk zonder suiker op ;) ) en nu wil ik weer een stoomreiniger.... :doh: :suck_kr:
Pfff.... Ik denk dat ik lid ga worden van het origami-forum, daar raden ze nog niet eens plakband aan ::)
Begrijp je helemaal Afbeelding
Zit hier ook nog steeds te kwijlen bij de magimix.
Maar komen gaat hij er. Nog ff sparen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
#3197797
Fenixjuh schreef:>:( >:( >:(

Ik heb toch zo'n hekel aan BP (en mijn werk)....
Waterblazer, juicer, schapenvachtjes, droogmachine, vriezer, messen... Sinds vorig weekend door mijn werk een automatische melkopschuimer (was een dure grap, maar ondertussen al 3 liter chocomelk zonder suiker op ;) ) en nu wil ik weer een stoomreiniger.... :doh: :suck_kr:
Pfff.... Ik denk dat ik lid ga worden van het origami-forum, daar raden ze nog niet eens plakband aan ::)

;D

Ik ken het probleem. Mijn halve huishouden is het resultaat van mijn lidmaatschap op barfplaats... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197826
Als ik dat van koekie lees heb ik echt een karcher uit het jaar 0 nog. Niks verschillende standen en al helemaal niet snel warm. Dus misschien is mijn inhoudhendel ook minder fijn als degene nu dus ;)
Door Siberienne
#3197903
Thanx allemaal voor de input!
Mag er voor 't weekend 1 lenen maar als ik jullie zo hoor wordt het toch tzt een koop ;).
Prijzen vallen me nog mee. (had Vriendlief laten kijken maar ja, die gaat meteen voor de professionele kwaliteit machines waar je Soesterdijk mee schoon kan maken geloof ik.... )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door