Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3329568
- pien - schreef:Het gaat goed met vegan eten :vanavond kokossoep met paksoi en champignons en noedels :D
Klinkt goed!

Wij maken wel eens kokosmelksoep met wintergroenten ( kool, broccoli, witlof, prei, asperges enz... opgewerkt met groene curry. Ook heel lekker. ;)
Door Lizzy
#3329571
- pien - schreef:Het gaat goed met vegan eten :vanavond kokossoep met paksoi en champignons en noedels :D
Mmmm, klinkt goed! Waar heb je het recept vandaan (vroeg zij geinteresseerd)?

Wij eten niet-vegan vanavond. Gekookte sperzieboontjes, aardappeltjes, vega jus en een Valess pus-flap (want die vindt Leo zo heerlijk).
Door - pien -
#3329653
pearlsofpassion schreef:Klinkt goed!

Wij maken wel eens kokosmelksoep met wintergroenten ( kool, broccoli, witlof, prei, asperges enz... opgewerkt met groene curry. Ook heel lekker. ;)
Ja precies, er kan allerlei groente in!
Lizzy schreef:
Mmmm, klinkt goed! Waar heb je het recept vandaan (vroeg zij geinteresseerd)?

Wij eten niet-vegan vanavond. Gekookte sperzieboontjes, aardappeltjes, vega jus en een Valess pus-flap (want die vindt Leo zo heerlijk).
Een beetje van mezelf en een beetje van De Groene Meisjes ;D

Kokossoep
Wat heb je nodig voor een flinke pan kokossoep?
400 ml kokosmelk (1 blik)/kokoscreme uit een pakje, naar smaak
1 paksoi/ groente naar smaak en hoeveelheid
1 stengel citroengras/kaffirlimoenblaadjes
1 limoen
200 gram mihoen, gaar
2 groentebouillonblokjes
750 ml water
optioneel: bosuitjes, rode peper, taugé, champignons, koriander
ketjap/zwartebonensaus
Wat moet je doen?
1. Pak een soeppan en breng hierin het water met de bouillon en de kokosmelk aan de kook.
2. Snijd de stengel citroengras open en leg hem in de pan bij het water en de kokosmelk. (straks haal je de stengel er weer uit, dus je hoeft hem niet te snijden)
3. Haal de zaadjes uit de rode peper en snijd in kleine stukjes. Voeg toe aan de bouillon.
4. Snijd de champignons en het witte gedeelte van de paksoi in stukken en doe dit in de pan. Laat meekoken.
5. Kook ondertussen de mihoen volgens de aanwijzingen op de verpakking. Je kan dit doen door gekookt water op de mihoen te schenken, in een kom, met een bord erboven op. Mihoen is in een paar minuutjes klaar.
6. Snijd de bosuitjes en de koriander fijn, voeg dit toe aan de soep.
7. Voeg tot slot het groene gedeelte van de paksoi en de taugé toe en laat dit nog heel eventjes meekoken. Let op: taugé en paksoi moeten een beetje knapperig blijven.
8. “Vis” de citroengras stengel uit de soep.
9. Voeg nog een scheutje sojasaus/schepje zwartebonensaus toe voor wat extra smaak en garneer de soep met koriander en een partje limoen.
10. Leg de mihoen op de bodem van je soepkom en giet hier de soep overheen.

Hmm, op Vegan Nederland FB heb ik geloof ik wat stof doen opwaaien door aan iemand te vragen waarom een vegan z'n hond vegan wil voeren :g:
Door Lizzy
#3329657
- pien - schreef:Ja precies, er kan allerlei groente in!

Een beetje van mezelf en een beetje van De Groene Meisjes ;D

Kokossoep
Wat heb je nodig voor een flinke pan kokossoep?
400 ml kokosmelk (1 blik)/kokoscreme uit een pakje, naar smaak
1 paksoi/ groente naar smaak en hoeveelheid
1 stengel citroengras/kaffirlimoenblaadjes
1 limoen
200 gram mihoen, gaar
2 groentebouillonblokjes
750 ml water
optioneel: bosuitjes, rode peper, taugé, champignons, koriander
ketjap/zwartebonensaus
Wat moet je doen?
1. Pak een soeppan en breng hierin het water met de bouillon en de kokosmelk aan de kook.
2. Snijd de stengel citroengras open en leg hem in de pan bij het water en de kokosmelk. (straks haal je de stengel er weer uit, dus je hoeft hem niet te snijden)
3. Haal de zaadjes uit de rode peper en snijd in kleine stukjes. Voeg toe aan de bouillon.
4. Snijd de champignons en het witte gedeelte van de paksoi in stukken en doe dit in de pan. Laat meekoken.
5. Kook ondertussen de mihoen volgens de aanwijzingen op de verpakking. Je kan dit doen door gekookt water op de mihoen te schenken, in een kom, met een bord erboven op. Mihoen is in een paar minuutjes klaar.
6. Snijd de bosuitjes en de koriander fijn, voeg dit toe aan de soep.
7. Voeg tot slot het groene gedeelte van de paksoi en de taugé toe en laat dit nog heel eventjes meekoken. Let op: taugé en paksoi moeten een beetje knapperig blijven.
8. “Vis” de citroengras stengel uit de soep.
9. Voeg nog een scheutje sojasaus/schepje zwartebonensaus toe voor wat extra smaak en garneer de soep met koriander en een partje limoen.
10. Leg de mihoen op de bodem van je soepkom en giet hier de soep overheen.

Hmm, op Vegan Nederland FB heb ik geloof ik wat stof doen opwaaien door aan iemand te vragen waarom een vegan z'n hond vegan wil voeren :g:
Oh super, dank je wel!!

Mmmm. Ik ben benieuwd hoe lang je daar nog lid gaat zijn :biggrin2: . Zulke vragen vinden ze niet leuk :biggrin2: . En ze vinden veel vragen niet leuk trouwens. Ik heb nog nooit een groep zulke zuurpruimen bij mekaar gezien, heb me ook gauw weer afgemeld. Ik durfde te vragen waarom de mensen op de groep wel palmolie aten. Oef! Ik kreeg echt de halve groep over me heen.
Door - pien -
#3329659
Lizzy schreef:Oh super, dank je wel!!

Mmmm. Ik ben benieuwd hoe lang je daar nog lid gaat zijn :biggrin2: . Zulke vragen vinden ze niet leuk :biggrin2: . En ze vinden veel vragen niet leuk trouwens. Ik heb nog nooit een groep zulke zuurpruimen bij mekaar gezien, heb me ook gauw weer afgemeld. Ik durfde te vragen waarom de mensen op de groep wel palmolie aten. Oef! Ik kreeg echt de halve groep over me heen.
Ja hè, en soya. Terwijl dat de goorste genetisch gemodificeerde troep is ooit :yucky:
Ik heb zelfs gezegd dat je een konijn moet nemen als je alleen maar planten te eten wil geven :biggrin2:
Ze gaan nu weer on topic na mijn vraag. Het was gewoon een vraag, ik ben oprecht verbaasd dat kat en hond ook vegan moeten eten :-X
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3329706
Oh daar ben ik ook heel snel weer uit gegaan! Het begon met dat 'een vegetarisch broodje per definitie niet lekker is' en het ging van kwaad tot gekker. De Budget Vegan groep is wel heel leuk! :)

Restjes opmaken leidt toch nog wel eens tot leuke gerechtjes. Boerenkoolrisotto met tijm en geroosterd sesamzaad (met een paar drupjes sinaasappelsap). Blijvertje. :D
Door Lizzy
#3329754
- pien - schreef:Ja hè, en soya. Terwijl dat de goorste genetisch gemodificeerde troep is ooit :yucky:
Ik heb zelfs gezegd dat je een konijn moet nemen als je alleen maar planten te eten wil geven :biggrin2:
Ze gaan nu weer on topic na mijn vraag. Het was gewoon een vraag, ik ben oprecht verbaasd dat kat en hond ook vegan moeten eten :-X
Jij gaat een korte carriere tegemoet daar :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wij hadden zachte fijne tuinbonen van de AH, die waren reuze groot en leken wel van leer :-X
IMG_0569[1].JPG
IMG_0569[1].JPG (2.03 MiB) 1278 keer bekeken
Ik ga een hatemail sturen naar de Ap :biggrin2:
Door - pien -
#3329777
Lizzy schreef:Jij gaat een korte carriere tegemoet daar :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wij hadden zachte fijne tuinbonen van de AH, die waren reuze groot en leken wel van leer :-X

IMG_0569[1].JPG

Ik ga een hatemail sturen naar de Ap :biggrin2:
Net las ik van iemand die net lid was en alweer vertrok, omdat ze het 'wij/zij'gevoel niet prettig vond. En omdat er 'mensen overgehaald moesten worden'.
Volgens mij zitten er een hoop jonge mensen en die zijn nogal zwart-wit ::)
Het staat mij ook tegen hoor, maar ik kan er (nog) goed overheen lezen...en anders ben ik weg :P
Ik hou wel heel erg van koken en eten dus er gaat een wereld voor me open, er liggen 6 vegan kookboeken om inspiratie uit op te doen :D

Aha, 'grote kezen' ;D Grote tuinbonen zijn nooit lekker, misschien als je dubbeldopt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329791
Lizzy schreef:Jij gaat een korte carriere tegemoet daar :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wij hadden zachte fijne tuinbonen van de AH, die waren reuze groot en leken wel van leer :-X

IMG_0569[1].JPG

Ik ga een hatemail sturen naar de Ap :biggrin2:
Het ziet er ook wel allerfraaist uit hoor :biggrin2: :biggrin2: Kippen vonden ze wel lekker neem ik aan :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door