Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3354461
Lizzy schreef:Ik zit ff te kijken naar de boeken van Ottolenghi. Ziet er wel mooi uit. En ik vind hier ook een groenten paella recept van hem... Mjammie!

Wij eten vanavond rijst/bonen/groentenschotel.

Er staan heel,veel creatieve groentengerechten in, in Plenty staan recepten zonde4 vlees/vis. Het is alleen best veel werk en veel ingrediënten. Vooral qua kruiden, maar dat kun je ook best zelf beetje simpeler maken.

Dit heb ik wel aantal keren gemaakt, uit Plenty, zoooo lekker https://vegetarischeteniseenfeest.wordp ... en-wortel/
Door Elf
#3354467
Ik kook regelmatig uit de boeken van Ottolenghi en vind het ingewikkelde juist erg meevallen. Maar misschien komt dat doordat ik inmiddels veel van de ingredienten die vaak in zijn recepten voorkomen standaard in mn kastje heb staan ::)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354516
- pien - schreef:Jaja, Ottolenghi en simpel ;D ;D ;D
Het wordt vast wel erg lekker allemaal en zeker met die dingen die jij opnoemt waar je de keuken mee gaat bijvullen ;)

Wij hebben vrij simpel gegeten: biovarkensworstje met aardappels en 'verleptegroente'.
Van de bietenburgersmetboekweitmeel kwam niks door alle stress.
Maar er liggen nog bieten dus ze gaan in de herkansing :D
Dat ja! ;D ;D ;D Ik zoek ook vaak de simpele uit, dat zijn er best veel die zijn goed te doen. En hij heeft vaak hele lekkere recepten. :)

Wij hebben in de vakantie lekker makkelijk en vrij laat gegeten, moet hier weer even in het ritme komen. :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354517
Over kruiden gesproken, wij liepen in de vakantie toevallig tegen het kruiden walhalla aan. Wij hebben al best veel kruiden en specerijen, maar daar werden we toch ernstig gelukkig. ;D
Een geweldig mooi ingerichte winkel vol met kruiden/specerijen/zout/kruidenmengsels/olie/azijn/infusies. Meneer is los gegaan op de pepers. Van elke soort staat er een pot om te ruiken, na een stuk of vijf was mijn neus wel verdoofd. :biggrin2:

Afbeelding

http://www.epices-roellinger.com/index.php?page=30
Door Lizzy
#3354526
-Annemarie- schreef:Over kruiden gesproken, wij liepen in de vakantie toevallig tegen het kruiden walhalla aan. Wij hebben al best veel kruiden en specerijen, maar daar werden we toch ernstig gelukkig. ;D
Een geweldig mooi ingerichte winkel vol met kruiden/specerijen/zout/kruidenmengsels/olie/azijn/infusies. Meneer is los gegaan op de pepers. Van elke soort staat er een pot om te ruiken, na een stuk of vijf was mijn neus wel verdoofd. :biggrin2:

Afbeelding

http://www.epices-roellinger.com/index.php?page=30
Ohhh geweldig! Waar was dit?
Door Lizzy
#3354529
marina schreef:Tip voor de mensen die vaker vegan willen eten, het boek
Oh she glows iedere dag, is echt een dikke aanrader.
Al heerlijk dingen uit gemaakt!
Oh, dat ziet er goed uit zeg, dat boek! Ik ga even verder studeren maar volgens mij gaat ie op mijn verlanglijstje! Thanks!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3354531
Vanavond komt een vriendin eten, ik ga zelfgemaakte walnoten/linzen burgers maken met een bonenprutje met avocado, pepersalsa en crème fraise in een wrapje. Dit is een vegetarisch recept wat ik nu veganistisch ga maken. Ik maak, op het wrapje na, het allemaal zelf. :naughty: Het is erg lekker altijd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354555
Oh, en voor de mensen die wel eens in Frankrijk zijn en graag met bladerdeeg bakken: haal bij de Franse 'Welkoop' een quichevorm met gaatjes. Next level bakken. :)
Deze, maar dan de helft goedkoper. https://www.bol.com/nl/p/ronde-geribbel ... 061663841/

Ze hadden daar in de winkel ook een professionele vleesmolen, heb ik helaas geen foto van gemaakt maar het zag er prima uit.
We hebben dus weer heerlijk inkopen gedaan in de grote Franse supermarkten.


Echt, afgezien van het sanitair op de campings vind ik Frankrijk helemaal ok. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door