Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3456650
Binnenkort ga ik mijn nieuwe schoondochter voor het eerst ontmoeten, we eten dan met z'n 5-en, en het wordt een soort afscheidsmaal omdat mijn dochter en schoonzoon en kleinhond een half jaar naar het buitenland gaan (en daarna beslissen of ze gaan emigreren en waar naar toe) en een kennismakingsmaal.
Normaal eten we graag biologische kip met friet en zelfgemaakte appelmoes, maar schoondochter is vegetariër dus moet ik wat verzinnen voor haar (gelukkig lust ze alles) en ik denk dat het falafel (uiteraard zelf gemaakt) wordt.
En dan ook nog een keto-toet, als het gaat lukken.
Door Too
#3456655
Spannend Pien!

Falafel is een geweldige vega variant op kip en appelmoes. En die toet .. dat lukt jou ook.

Kinders langdurig op reis is ook spannend, gaan ze héél verre gebieden exploreren?



OT :
Kom hier eem beetje inspiratie op doen, ben een beetje clueless
Heeft iemand misschien een verrassend spruitjesrecept?
Of spitskool of iets héél anders.. ik vind bijna alles lekker (alleen prei gaat niet zo goed )
Door Siberienne
#3456659
Too schreef: vr 10 feb 2023, 12:16 Spannend Pien!

Falafel is een geweldige vega variant op kip en appelmoes. En die toet .. dat lukt jou ook.

Kinders langdurig op reis is ook spannend, gaan ze héél verre gebieden exploreren?



OT :
Kom hier eem beetje inspiratie op doen, ben een beetje clueless
Heeft iemand misschien een verrassend spruitjesrecept?
Of spitskool of iets héél anders.. ik vind bijna alles lekker (alleen prei gaat niet zo goed )
Ik weet niet of het verrassend is, maar ik roerbak spruitjes met appel, ui en kerrie
Door Too
#3456661
Thanks Dinky, dat ziet er lekker uit, opgeslagen

Siberienne schreef: vr 10 feb 2023, 12:34 Ik weet niet of het verrassend is, maar ik roerbak spruitjes met appel, ui en kerrie
Yup, dit is nl een combinatie die ik niet verzin.
Met sojasaus, sambal, gember ken ik wel

Appel ui kerrie is natuurlijk ook lekker met spitskool of witte kool


Soms moet je even op gang geholpen worden, online/ kookboek geeft dan véél te veel keuzes
Door - pien -
#3456688
Too schreef: vr 10 feb 2023, 12:16 Spannend Pien!

Falafel is een geweldige vega variant op kip en appelmoes. En die toet .. dat lukt jou ook.

Kinders langdurig op reis is ook spannend, gaan ze héél verre gebieden exploreren?



OT :
Kom hier eem beetje inspiratie op doen, ben een beetje clueless
Heeft iemand misschien een verrassend spruitjesrecept?
Of spitskool of iets héél anders.. ik vind bijna alles lekker (alleen prei gaat niet zo goed )
Ze gaan een half jaar in Polen wonen (schoonzoon heeft daar familie) en dochter gaat er een moestuin opzetten, leuk, die groene vingers! (moest alleen íets dichterbij zijn)
Om de stress te minimaliseren hebben we de volgende oplossing bedacht : dochter maakt falafel met saus, ik zorg voor de pitabroodjes, kip, appelmoes (maak ik een dag van te voren) en keto-toet, zoon gaat friet bakken en schoondochter neemt salade mee.

Waren de spruiten lekker? Welk recept had je gemaakt?
Door Too
#3456692
@Pien
Polen dat vermoedde ik al, stoer! maar dat is idd best ver voor een moestuin.


Goed dat jullie de kooktaken een beetje verdelen .
(&nou wil ik ook kip&friet >:( )

Spruiten moesten even wachten, mijn lichtje ging uit gelukkig was er nog een bakje soep.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door