Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3437469
KarenH schreef:[quote=Kaela post_id=3437465 time=<a href="tel:1640959712" data-original-title="" title="">1640959712</a> user_id=11255]
Wij eten vandaag pizzaaaaaa

En oliebollen :o


Wij ook ;D ;D …. Kinderen zijn nu oliebollen en appelbeignets aan het bakken….. Pizza maken we zelf……
Voor vanavond heb ik nog wat tapa’s liggen en een doos partymix voor in de oven…….
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3437473
CindyMayella schreef: vr 31 dec 2021, 15:42 Wij ook ;D ;D …. Kinderen zijn nu oliebollen en appelbeignets aan het bakken….. Pizza maken we zelf……
Voor vanavond heb ik nog wat tapa’s liggen en een doos partymix voor in de oven…….
Oh, er gaat niks boven eigen gebakken oliebollen.
Hoewel....die van mijn zwagers vond ik meestal niet te kanen, maar beleefd als ik ben nam ik er toch altijd wel eentje ;D
Mijn echtgenoot wil ze niet meer zelf bakken, vroeger deed hij dat wel. Stond op 6 uur op om het beslag te maken en dan kreeg ik op een uur of 8 een lekkere verse, warme oliebol als ontbijt op bed.
Gebruikersavatar
Door pike
#3437482
Vandaag Bouillabaise (schrijf je dat zo?) vissoep dus. Met zelfgebakken druppelbroodjes met daarop veel knoflook, oregano en ansjovisjes.
Dit jaar maak ik geen oliebollen heb ik besloten. We zijn maar met zijn tweeën. Ik heb er vier ;D gekocht, hopelijk zijn die te eten. Maar, mijn beproefde super lekkere recept blijft wel goed bewaard (ooit van barfplaats gehaald :D ). Wie weet, volgend jaar weer.

Het lijkt er op alsof het nu etenstijd is in het dorp. Ik hoor geen carbid meer :P Ze houden hier heel erg vast aan tradities :biggrin2:
Door Lizzy
#3437483
Ik ben echt DOL op oliebollen. Maar ik krijg het er altijd zo het maagzuur van. Aangezien Leo geen oliebollen kan eten is dit helaas het 2de jaar zonder oliebollekes :'( . Zag vandaag een recept op hatseflats-met-max... ohwww, daar liep het kwijl wel even van uit de bek. Met gist, melk, bloem, soezenbeslag er doorheen en dan vulling van rozijnen, krenten, appel, ananas. Echt super yummie.
Door Anneloog
#3437488
Hier vanmiddag buiten oliebollen gebakken, recept van rutger bakt. Wel bruinbier in beslag gedaan en de rozijnen en sultana's 24 uur in rum laten wellen en daarnamet wat appel door beslag gedaan.. Deel naturel bollen en rest dus rum bollen met appel . Heerlijk echt tot nu toe mijn beste eigen gebakken oliebollen. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door Lizzy
#3437492
Anneloog schreef: vr 31 dec 2021, 18:40 Hier vanmiddag buiten oliebollen gebakken, recept van rutger bakt. Wel bruinbier in beslag gedaan en de rozijnen en sultana's 24 uur in rum laten wellen en daarnamet wat appel door beslag gedaan.. Deel naturel bollen en rest dus rum bollen met appel . Heerlijk echt tot nu toe mijn beste eigen gebakken oliebollen. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ohww woooowwww, die zien er heeeeerlijk uit :dribble:
Door Anneloog
#3437493
Lizzy schreef: Ohww woooowwww, die zien er heeeeerlijk uit :dribble:
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik he er een paar gebracht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door - pien -
#3437522
Anneloog schreef: vr 31 dec 2021, 18:40 Hier vanmiddag buiten oliebollen gebakken, recept van rutger bakt. Wel bruinbier in beslag gedaan en de rozijnen en sultana's 24 uur in rum laten wellen en daarnamet wat appel door beslag gedaan.. Deel naturel bollen en rest dus rum bollen met appel . Heerlijk echt tot nu toe mijn beste eigen gebakken oliebollen. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Geweldig! Ze zien er heerlijk uit!

Afbeelding
Ik had oliepucks :biggrin2: .. Het zijn oliebollen uit de oven (muffinvorm) maar er is vast iets mis gegaan met rijzen ::)
Het ziet er niet uit maar het was eetbaar ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door