Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3418399
Lizzy schreef: We moeten nog eten dus ik weet het nog niet. Heb er ook koolhydraatarm brood bij gemaakt. Ben heel benieuwd!!!
Ben benieuwd, hoop dat het hem bevallen is.
Maar ik bedoelde ook de eerdere maaltijden. Afbeelding
Door Lizzy
#3418412
Charlie Angel schreef: vr 22 jan 2021, 21:52 Ben benieuwd, hoop dat het hem bevallen is.
Maar ik bedoelde ook de eerdere maaltijden. Afbeelding
Ohww OK! Zijn verjaardagsmaaltijd viel echt helemaal verkeerd :-X . Sindsdien hebben we heel licht gegeten en dat viel allemaal goed. Gisteren was even spannend want mungbonen blijven toch peulvruchten.... Maar hij heeft er een tablet Betaïne HCL met pepsine bij genomen en: nergens last van gehad.

Het koolhydraatarme brood was trouwens zalig! Ik had er gedroogde tomaatjes, bieslook, oregano en geraspte Parmezaanse kaas doorheen gedaan, had ik twee broodjes gehad: had ik die ook nog opgegeten :biggrin2: . Ik had er ook veldsla met een gekookt geprakt eitje bij gedaan (met wat kwark/mayonaise en bieslook) en ook dat ging schoon op en ik zat mudvol.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3418437
Ja zijn verjaardagsmaaltijd was echt goed balen. Fijn dat deze maaltijden wel goed gevallen zijn.
Blijft lastig om de juiste producten te vinden.
Is Leo nog weer afgevallen of is hij nu nog wel op hetzelfde gewicht gebleven?
Door Lizzy
#3418470
Charlie Angel schreef: za 23 jan 2021, 10:31 Ja zijn verjaardagsmaaltijd was echt goed balen. Fijn dat deze maaltijden wel goed gevallen zijn.
Blijft lastig om de juiste producten te vinden.
Is Leo nog weer afgevallen of is hij nu nog wel op hetzelfde gewicht gebleven?
Vanmiddag een restje soep opgegeten. Had ie niet moeten doen :-X

Ja, het is heel lastig :-\ . Ik weet niet of Leo afgevallen is. Moet haast wel. Maar hij heeft nog niet op de weegschaal gestaan. En ik heb ook niet gevraagd of hij zich wil wegen. Beetje kop in het zand. Maar hij voelt zich niet akelig van de honger ofzo.

Vanavond eten we de spinazie-quiche (met ui, champignons, feta, Parmezaanse, eieren). Ziet er lekker uit. Ik hoop dat het lekker is. Ik maak er wat salade bij.
Door Lizzy
#3418631
Gisteren had ik courgette lasagne gemaakt van Pascale Naessens. Zoooo, dat was onverwachts lekker!

Vanavond hebben we gevulde flespompoen (tomaat, pesto, mozzarella enzo).
Door Siberienne
#3418641
Ovenschotel met Chinese kool, krenten, dadel, vega gehakt, kerrie en tomaatjes uit blik en gedroogde paddenstoelen met laagje kaas erover en gekookte aardappel

Gisteren roerbak zalm/garnalen met avocado’s, edamame en erwtjes en rijst, beetje sojasaus en limoenolijfolie erdoor

@Lizzy; heb je weleens chiazaad door Leo zijn eten gedaan? Ik ben er weer mee begonnen bij ontbijt. Energiebommetjes. Grappig genoeg heeft meneer voor het eerst sinds weken weer wat meer energie. Geen idee of het daar door komt trouwens maar het viel me wel op.
Door Lizzy
#3418645
Siberienne schreef: ma 25 jan 2021, 20:24 Ovenschotel met Chinese kool, krenten, dadel, vega gehakt, kerrie en tomaatjes uit blik en gedroogde paddenstoelen met laagje kaas erover en gekookte aardappel

Gisteren roerbak zalm/garnalen met avocado’s, edamame en erwtjes en rijst, beetje sojasaus en limoenolijfolie erdoor

@Lizzy; heb je weleens chiazaad door Leo zijn eten gedaan? Ik ben er weer mee begonnen bij ontbijt. Energiebommetjes. Grappig genoeg heeft meneer voor het eerst sinds weken weer wat meer energie. Geen idee of het daar door komt trouwens maar het viel me wel op.
Nee. Erg eigenlijk want ik neem het zelf wel! Ik ga hem morgen direct chiazaad geven, dank voor de tip want Leo kan ook wel wat extra energie gebruiken! Heeft meneer Siberienne ook zo weinig energie en is dat gerelateerd aan zijn voedselovergevoeligheid denk je?
Door Siberienne
#3418646
Lizzy schreef: ma 25 jan 2021, 21:28 Nee. Erg eigenlijk want ik neem het zelf wel! Ik ga hem morgen direct chiazaad geven, dank voor de tip want Leo kan ook wel wat extra energie gebruiken! Heeft meneer Siberienne ook zo weinig energie en is dat gerelateerd aan zijn voedselovergevoeligheid denk je?
Nee meer aan de hele emigratie & Corona stress en stukje medische voorgeschiedenis. En dan krijgt hij wel meer last van zijn darmen, het is echt een wisselwerking.
Door Lizzy
#3418680
Siberienne schreef: ma 25 jan 2021, 21:34 Nee meer aan de hele emigratie & Corona stress en stukje medische voorgeschiedenis. En dan krijgt hij wel meer last van zijn darmen, het is echt een wisselwerking.
Aha, OK, op die manier. Ahhhh, dikke virtuele hug voor Meneer Siberienne!

Ik heb Leo vandaag Chiazaad door z'n yoghurt gegeven :cool:
Door millyckk
#3418690
Perzische uiensoep van Gordon Ramsey (oke, met een twist van mezelf) :dribble: en forel met gember, tijm en citroen uit de oven uit het 365 dagen kookboek van de Weight Watchers. Man wat staan daar lekkere dingen in!
Door Anneloog
#3418861
Vandaag Spanakopita hapjes gemaakt. Normaal hoort het een taart te zijn maar gezien ze warm het lekkerst is maak ik in fases de hele middag door hapjes.
En ik hou normaal niet van feta maar zo met spinazie ui knoflook etc in filodeeg vind ik het wel erg lekker.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door