Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#3364530
Een stamppotje met wortel, zoete aardappel (ik had paarse) en bloemkool. Erbij gebakken uien, knoflook en champignons afgeblust met een beetje sojasaus en wat sambal erdoor. We hadden er spicy falafel bij
Door fransbulletje
#3364595
Moet vanavond werken en even een snelle hap tussen de middag.
Biologische speltpizza met pompoen en geitenkaas van AH in de bonus.
Moet zeggen heb slechtere diepvriespizza's gegeten, deze was heerlijk!
Door src_esther
#3364743
Gisteren tomaatjes met knoflook en tijm uit de oven, spaghetti aglio e olio en salade van bleekselderij, veldsla, milde blauwschimmelkaas, geroosterde pecan- en walnoten met vinaigrette.
Vandaag curry madras (rundvlees), saag en basmatirijst.
Door - pien -
#3364804
Gister gratin (wat was dát lekker zeg, flinterdunne aardappelplakjes met een halve liter slagroom, peper, zout, en rozemarijn) met bietensalade en witlofsalade.
Vanavond roerbak met mie en kipdijfilet en Thaise basilicum. Ik kijk er nu al naar uit :dribble:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364826
Ik heb van de week spannend gekookt. :biggrin2: Ik heb een koolraap salade gemaakt.
Koolraap is iets wat ik serieus nog nooit gegeten had, evenals de rauwe sperziebonen. Het was een enorm twijfelmoment maar toch gedaan en geen moment spijt van gehad, het was een partij lekker zeg! ;D
Het was ook helemaal veganistisch.
Door src_esther
#3364853
src_esther schreef:Gisteren tomaatjes met knoflook en tijm uit de oven, spaghetti aglio e olio en salade van bleekselderij, veldsla, milde blauwschimmelkaas, geroosterde pecan- en walnoten met vinaigrette.
Vandaag curry madras (rundvlees), saag en basmatirijst.
Vandaag in de herhaling met een komkommerraita erbij, tenminste als ik nog wat leven in de korianderplantjes weet te krijgen... En misschien vind ik nog puf en tijd om naanbrood te maken.
Door Lizzy
#3364860
sam28 schreef:Ik heb van de week spannend gekookt. :biggrin2: Ik heb een koolraap salade gemaakt.
Koolraap is iets wat ik serieus nog nooit gegeten had, evenals de rauwe sperziebonen. Het was een enorm twijfelmoment maar toch gedaan en geen moment spijt van gehad, het was een partij lekker zeg! ;D
Het was ook helemaal veganistisch.
Oh echt??? Ik kan me er ook niks bij voorstellen eerlijk gezegd! Recept?
Door Lizzy
#3364861
Pasta met rode pesto (zelf gemaakt natuurlijk en ipv pijnboompitten, die ik eigenlijk best bleh vind, heb ik nu walnoten, pecannoten en casheynoten gebruikt - zo, dat is me lekker!) met salade.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364864
Lizzy schreef:Oh echt??? Ik kan me er ook niks bij voorstellen eerlijk gezegd! Recept?
200gr tofoe

Dressing :
2 rode pepers
2 tenen knoflook
4el sojasaus
4el limoensap (ik had citroensap.)

Salade
300gr koolraap geraspt
100gr sperziebonen in lengte gehalveerd
1 rode paprika dunne reepjes
4 Lenteui in ringen
2 handjes verse munt (had ik niet)
50gr geroosterde pinda's gemalen

Dressing
alle ingrediënten bij elkaar en fijn maken

Salade
alles door elkaar en de helft van de pinda's.
helft dressing over de salade (dressing is heel heet..)

Tofoe in plakken van 7,5cm en knapperig bakken.

Salade op de borden, tofoe erop en de pinda's.
Dressing heb ik erbij geserveerd omdat het zo heet is.

Oh en heb er nog een bak zout over gegooid.
Door Too
#3364866
Winterposteleinsalade met superrijpe avocado, appeltje worteltje, een klein stukje sinaasappel en walnoot.
Straks misschien nog een beetje pompoensoep, die staat te koken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door