Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#3353252
Mijn nieuwe keuken komt binnenkort dus heb ik vandaag aan meal preppen gedaan.
ik heb gemaakt:

2x bloemkool schotel
1x zuurkoolschotel
2x pastaschotel
1x lasagne

Alles in de vriezer en als het moment daar is af te bakken in de airfryer xl.

Ik was wel helemaal gebroken na deze 2 uur lange kooksessie :-X
Door Siberienne
#3354392
Kokos-linzen soep (=vegan trouwens) met zuurdesembrood met daarbij gegrilde mini paprika en aubergine met ansjovis. En oh ja, van de lokale jaarlijkse smaakmarkt paar stukjes worst met venkel (B&L), gerookte kalkoenham. Op de markt ook kennis gemaakt met nieuwe boerderij in de buurt en we gaan ons inschrijven voor bio groentenpakket! Op te halen mogelijk binnenkort in ons eigen dorp (en tot die tijd op kwartiertje hier vandaan, dus ook goed te doen! )

Ik heb mezelf het nieuwe kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan, ‘Simpel’. Zijn definitie van simpel is nog niet helemaal de mijne :biggrin2: maar toch, iig beter te doen ook doordeweeks dan zijn andere gerechten.

Nog wel de keuken bijvulken met oa harissa, sumak, za’atar enzo ;) ;)
Laatst gewijzigd door Siberienne op ma 10 sep 2018, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3354410
Siberienne schreef:Kokos-linzen soep (=vegan trouwens) met zuurdesembrood met daarbij gegrilde mini paprika en aubergine met ansjovis. En oh ja, van de lokale jaarlijkse smaakmarkt paar stukjes worst met venkel (B&L), gerookte kalkoenham. Op de markt ook kennis gemaakt met nieuwe boerderij in de buurt en we gaan ons inschrijven voor bio groentenpakket! Op te halen mogelijk binnenkort in ons eigen dorp (en tot die tijd op kwartiertje hier vandaan, dus ook goed te doen! )

Ik heb mezelf het nieuwe kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan, ‘Simpel’. Zijn definitie van simpel is nog niet helemaal de mijne :biggrin2: maar toch, iig beter te doen ook doordeweeks dan zijn andere gerechten.

Nog wel de keuken bijvulken met oa harissa, sumak, za’atar enzo ;) ;)
Jaja, Ottolenghi en simpel ;D ;D ;D
Het wordt vast wel erg lekker allemaal en zeker met die dingen die jij opnoemt waar je de keuken mee gaat bijvullen ;)

Wij hebben vrij simpel gegeten: biovarkensworstje met aardappels en 'verleptegroente'.
Van de bietenburgersmetboekweitmeel kwam niks door alle stress.
Maar er liggen nog bieten dus ze gaan in de herkansing :D
Door Lizzy
#3354455
Ik zit ff te kijken naar de boeken van Ottolenghi. Ziet er wel mooi uit. En ik vind hier ook een groenten paella recept van hem... Mjammie!

Wij eten vanavond rijst/bonen/groentenschotel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door