Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Parelridder
#3188176
Er bestaat een behandeling die tot genezing kan leiden, maar wel erg pijnlijk is. Deze wordt door sommige fysio's geboden, maar is dan niet voldoende krachtig. Om die reden beter naar het ziekenhuis voor deze behandeling, daar zetten ze wat verdoving in, zodat het heviger kan. Daarna moet je de voet een flinke poos rust geven, anders kán het niet tot succes leiden. En als er wél vrbetering is, maar gen herstel is herhaling zinvol. Behoor je tot de (kleinere) groep bij wie het gen resultaat geeft, dan is herhaling zinloos.
Als je wilt vraag ik het precieze er even over na: mijn vader heeft het ondergaan, maar is al weer een poosje geleden, dus ik weet niet meer met zekerheid helemaal hoe & wat. Stuur dan even PB, dan kan ik je berichtje niet missen ;)
Door Ingeborg58
#3188188
me and my boys schreef:podoloog gaan!
heb ook zooltjes gekregen en die hielpen super, ook die dingen van tv besteld wat een zooi was dat kunnen niet tippen bij aangemeten zooltjes
En zo zie je maar dat dat per persoon verschilt. Ik loop geen meter zonder mijn tv zooltjes! :)
Door Syrae
#3188190
ik heb er enigszins last van (moeilijk lopen in de ochtenden en veel pijn na rust)

Ik neig de andere kant op. Hielspoor e.d. Ontstaat door overbelasting. Genezen is rust icm versterken van de voetspieren en kuitspieren.

Zooltjes ontlasten alleen maar alles en zorgen voor verzwakken van de voetspieren waardoor het probleem op de lange termijn (we spreken over jaaaren) alleen maar erger wordt.

Bij mij begint het nu langzaam beter te worden. Ik loop alleen nog maar barefoot of op slappe vormeloze steunzolen schoenen waardoor mijn voetspieren al het werk moeten doen en duidelijk steeds sterker worden. Zo nu en dan een pijnloze dag.

2 jaar geleden nog bijna dagelijks echt heftig pijn onder m'n hakken bij het opstaan en hele rode voeten, soms zelfs met zwelling en nu til ik elke ochtend een kind de trap af zonder kreunen en steunen ondanks dat ik met de komst van de hond veel meer ben gaan lopen op die slappe vormeloze schoenen.
Door Martine-Tom
#3188192
Syrae schreef:ik heb er enigszins last van (moeilijk lopen in de ochtenden en veel pijn na rust)

Ik neig de andere kant op. Hielspoor e.d. Ontstaat door overbelasting. Genezen is rust icm versterken van de voetspieren en kuitspieren.

Zooltjes ontlasten alleen maar alles en zorgen voor verzwakken van de voetspieren waardoor het probleem op de lange termijn (we spreken over jaaaren) alleen maar erger wordt.

Bij mij begint het nu langzaam beter te worden. Ik loop alleen nog maar barefoot of op slappe vormeloze steunzolen schoenen waardoor mijn voetspieren al het werk moeten doen en duidelijk steeds sterker worden. Zo nu en dan een pijnloze dag.

2 jaar geleden nog bijna dagelijks echt heftig pijn onder m'n hakken bij het opstaan en hele rode voeten, soms zelfs met zwelling en nu til ik elke ochtend een kind de trap af zonder kreunen en steunen ondanks dat ik met de komst van de hond veel meer ben gaan lopen op die slappe vormeloze schoenen.
kan me hier alleen maar bij aansluiten, zo is mijn ervaring exact!
3 jaar lang kon ik met name smorgens echt amper lopen, de pijn was niet te harden, kruipend naaar beneden smorgens...van alles getest van zooltjes en schoenen en therapie....echt niks hielp, ja zooltjes verlichtte de pijn tijdelijk maar niks hielp constructief, tot ik eigenlijk alles de deur uit deed en gewoon op goede schoenen ging lopen. Nu heb ik echt nergens meer last van, ondanks dat er dus nog steeds kalkafzetting te zien is.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3188204
Lizzy schreef:Maar hebben jullie het dan over hielspoor of peesplaatontsteking?
Bij de laatste kun je echt niet zonder zooltjes lopen. Dat ontstaat namelijk doordat er teveel kracht op de aanhechtingen op de peesplaat komt te staan en aangezien pezen slecht meerekken en slecht doorbloed zijn is het dan zo weer raak. Bij mij hielp UKG bij de fysio, na een keer of 20. Maar mijn god wat deed dat pijn..... Was er vooral opgericht om de doorbloeding te verbeteren, zodat de ontsteking zou gaan verdwijnen.

Jij hebt ook peesplaat hè Liz? Is het ook jouw ervaring? Zat het zonder zooltjes echt niet gaat?

Edit: bij mij is het ontstaan door te soepele wandelschoenen waardoor ik te ver afrolde en er dus teveel kracht op de aanhechtingen kwam. Tegenwoordig draag ik stugge wandelschoenen met steunzolen en zelfs die zijn na een jaar naar zijn grootje omdat ik nog steeds heel erg afrol. Dat wordt veroorzaakt doordat mijn bindweefsel extreem rekbaar is.
Door Martine-Tom
#3188208
Lizzy schreef:Maar hebben jullie het dan over hielspoor of peesplaatontsteking?
Ik ben gezegend met een combi ::)
Links heb ik alleen peesplaat en rechts hielspoor en peesplaat.
Rechts is klachtenvrij de afgelopen 15 maanden, ook de xr is schoon, links geeft heel af en toe nog klachten als ik op foute schoenen loop of bijv een steentje in mn schoen heb wat op een foite plek omder mn zool terecht komt.
Links zie je op xr ook nog witte puntjes zitten.

Hmm of andersom...nu twijfel ik...iig 1 voet beiden en 1 voet alleen peesplaat...
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 15 jan 2016, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3188209
Pauline schreef:Bij de laatste kun je echt niet zonder zooltjes lopen. Dat ontstaat namelijk doordat er teveel kracht op de aanhechtingen op de peesplaat komt te staan en aangezien pezen slecht meerekken en slecht doorbloed zijn is het dan zo weer raak. Bij mij hielp UKG bij de fysio, na een keer of 20. Maar mijn god wat deed dat pijn..... Was er vooral opgericht om de doorbloeding te verbeteren, zodat de ontsteking zou gaan verdwijnen.

Jij hebt ook peesplaat hè Liz? Is het ook jouw ervaring? Zat het zonder zooltjes echt niet gaat?

Edit: bij mij is het ontstaan door te soepele wandelschoenen waardoor ik te ver afrolde en er dus teveel kracht op de aanhechtingen kwam. Tegenwoordig draag ik stugge wandelschoenen met steunzolen en zelfs die zijn na een jaar naar zijn grootje omdat ik nog steeds heel erg afrol. Dat wordt veroorzaakt doordat mijn bindweefsel extreem rekbaar is.
Zal bij mij ook zon soort reden zijn, toen Tom iets ouder werd, en ik meer met hem liep zijn de klachten gekomen, ik heb platte voeten, doorgezakte wreef en loop (dus?) schuin naar binnen, mijn spieren en bindweefsel zijn ook niet goed dus het zak een combi zijn denk ik.
Door Lizzy
#3188278
Pauline schreef:Bij de laatste kun je echt niet zonder zooltjes lopen. Dat ontstaat namelijk doordat er teveel kracht op de aanhechtingen op de peesplaat komt te staan en aangezien pezen slecht meerekken en slecht doorbloed zijn is het dan zo weer raak. Bij mij hielp UKG bij de fysio, na een keer of 20. Maar mijn god wat deed dat pijn..... Was er vooral opgericht om de doorbloeding te verbeteren, zodat de ontsteking zou gaan verdwijnen.

Jij hebt ook peesplaat hè Liz? Is het ook jouw ervaring? Zat het zonder zooltjes echt niet gaat?

Edit: bij mij is het ontstaan door te soepele wandelschoenen waardoor ik te ver afrolde en er dus teveel kracht op de aanhechtingen kwam. Tegenwoordig draag ik stugge wandelschoenen met steunzolen en zelfs die zijn na een jaar naar zijn grootje omdat ik nog steeds heel erg afrol. Dat wordt veroorzaakt doordat mijn bindweefsel extreem rekbaar is.
Yep. Er is een echo gemaakt en die peesplaat is ook dikker dan hoort. En nou ben ik vast een aansteller maar ik kon 's morgens niet eens gaan staan. Maar eigenlijk kon ik ook niet meer lopen. Vanwege mijn rug loop ik in 2 ploegen (1 uur) en bij ploeg twee (weer een uur) moest ik bijna braken van de pijn. En als ik dan na de wandeling thuis kwam, even gezeten had en weer op wilde staan.... Ik zeg maar zo, ik zeg :-X :-X :-X :-X

Ik heb nu een paar weken zooltjes en hoewel het 's morgens nog steeds pijn doet, kan ik bijna zonder pijn wandelen. Ik heb ook andere schoenen gekocht. Ik liep altijd op mijn Dubarry's maar heb nu Meidl's Nevada (A/B).

Afbeelding

Welke heb jij Pauline?
Door Dreetje
#3188281
Ik heb een paar weken op andere schoenen gelopen en nu ik weer op m'n
andere (goeie) schoenen loop wordt het wel iets beter.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3188305
Lizzy schreef:Yep. Er is een echo gemaakt en die peesplaat is ook dikker dan hoort. En nou ben ik vast een aansteller maar ik kon 's morgens niet eens gaan staan. Maar eigenlijk kon ik ook niet meer lopen. Vanwege mijn rug loop ik in 2 ploegen (1 uur) en bij ploeg twee (weer een uur) moest ik bijna braken van de pijn. En als ik dan na de wandeling thuis kwam, even gezeten had en weer op wilde staan.... Ik zeg maar zo, ik zeg :-X :-X :-X :-X

Ik heb nu een paar weken zooltjes en hoewel het 's morgens nog steeds pijn doet, kan ik bijna zonder pijn wandelen. Ik heb ook andere schoenen gekocht. Ik liep altijd op mijn Dubarry's maar heb nu Meidl's Nevada (A/B).

Afbeelding

Welke heb jij Pauline?

Dat had ik ook, als ik 's ochtends opstond kon ik niet eens mijn voet recht neer zetten maar liep als de Penguin (uit Gottham) door de kamer. Na de wandeling met de honden, die ik soms ook apart moest uitlaten, kwam ik na even op de bank gezeten te hebben gewoon niet meer normaal vooruit.
Heb nu een aantal maanden mijn Hallux zooltjes en het scheelt echt een stuk. Het heeft ook nog een tijd geduurd voor ik gewoon zonder schoenen/sloffen binnen op de plavuizen kon lopen, maar dat gaat inmiddels ook steeds beter. Het enige wat ik wel een beetje een gedoe vind is steeds zooltjes uit je schoenen moeten plukken als ik andere schoenen aan wil, ik 'woon' nl. in mijn wandelschoenen en daar zitten ze dus het vaakst in. Oplossing: gewoon nog een paar van die dingen kopen.
Door inni
#3188315
Mijn man is ervan af geraakt na een kuur Alchemilla Complex van dr Vogel terwijl hij al inspuitingen, kiné, gips, zooltjes...had geprobeerd. Toen samen met de zooltjes de druppels en na enkele weken was 't over.
Door Parelridder
#3188330
Lizzy schreef:Ik heb nu een paar weken zooltjes en hoewel het 's morgens nog steeds pijn doet, kan ik bijna zonder pijn wandelen. Ik heb ook andere schoenen gekocht.
Oh wat een verademing zal dat zijn. Ik heb zeker een half jaar op alleen sloffen gelopen.Picture it: december, nestwandeling, fokker op sloffen.. :sofa: Maar ik kón echt niets anders verdragen en op die sloffen natuurlijk ook helse pijn, maar dat kon tenminste om die voeten heen.
Een hele poos goed geholpen met zooltjes uit Haarlem, tot ook die niet meer afdoende werkten en nu bij Voetzorg te Alkmaar. Daar werd ik heen verwezen door en orthopeed uit MCA (Alkmaar). Voor fine-tuning (de zooltjes leverden duidelijke verbetering op, maar er was nog wel het e.e.a. te wensen over..) naar een spreekuur verwezen van de orthopeed (Hofstee had ik, súper goed!) mét een medewerker van voetzorg daarbij. Daar stelde de orthopeed vast wat er nog kon aangepast worden aan de zooltjes (mini tegemoetkoming aan de voet, waardoor toch net nog ietsje minder pijn) en maakte daarover afspraken met de Voetzorg medewerker. Ideaal deze samenwerking!!
Door Parelridder
#3188331
Dreetje schreef:Ik weet nog niet precies wat het is, a.s. dinsdag laat ik een foto maken.
Slim! Eerst zeker weten dat het hielspoor is!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door