Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3187746
Ja daar ga ik me dan toch eens in verdiepen, want volgens mij zijn er ook die de lucht reinigen, daar is hier eens een topic over geweest. Minder stof is wel een pluspunt.
Gebruikersavatar
Door Kees
#3187928
Ja, de Venta reinigt ook. Geen gedoe ook met filters o.i.d. Het is een bak met water waarin schoepen ronddraaien. In het deksel zit een ventilator die het water op de schoepen verdampt. Als je de bak met water vult, doe je er een hygiënemiddel in. En dan heb je nog een schoonmaakmiddel om de bak te reinigen.
Ik heb de Venta gekocht toen we nog de goede oude gulden hadden: aanbieding van Fl. 800,- voor Fl. 500,- Inderdaad prijzig, maar ze hebben een lange levensduur. Hij draait hier nog steeds als een zonnetje. Als-ie een keer stuk gaat, koop ik acuut een andere.
Succes met je zoektocht!

Kees.
Door Jacoba
#3188631
Kaio schreef: En oo Lizzy sinds ik die zeep van jou gebruik ( ook voor mijn haar) zijn mijn kapotte handen ongelooflijk verbeterd :worthy:

)
En welke zeep is dat dan :) ? Mijn vriend heeft diepe en pijnlijke kloven in zijn handen. Komt ieder jaar weer terug.
Door Borke
#3188632
Hier. Beneden is het 39-42 en boven (waar nauwelijks gestookt wordt) 44-48.
Vloerisilatie (Tonzon) en goede ventilatie heeft het hier in huis minder vochtig gemaakt.
Ik vind het klimaat zo prettig, niet gek ook met een open keuken.

In de winter heb ik altijd een drogere huid, of ik nou in een droog of in een vochtihger huis zit...
Door Lizzy
#3188648
Jacoba schreef:En welke zeep is dat dan :) ? Mijn vriend heeft diepe en pijnlijke kloven in zijn handen. Komt ieder jaar weer terug.
Pure olijfoliezeep van Aleppo.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3188676
Weet je dat er bij mij per week 1 emmer water verdampt uit het aquarium ? Vanochtend de bioloog weer bij moeten vullen met een volle emmer. Ik zou willen dat het hier wat droger was.
Door Lil
#3188697
Borke schreef:Hier. Beneden is het 39-42 en boven (waar nauwelijks gestookt wordt) 44-48.
Vloerisilatie (Tonzon) en goede ventilatie heeft het hier in huis minder vochtig gemaakt.
Ik vind het klimaat zo prettig, niet gek ook met een open keuken.

In de winter heb ik altijd een drogere huid, of ik nou in een droog of in een vochtihger huis zit...
Die getallen heb ik hier ook, zonder enige maatregelen (ja mega geluk ik weet). Maar beneden moet ik dus verdampen. De piano vindt dat net een tikkie te droog (onder de 40 gaat hij stuk).
Door Borke
#3188779
Lil schreef:Die getallen heb ik hier ook, zonder enige maatregelen (ja mega geluk ik weet). Maar beneden moet ik dus verdampen. De piano vindt dat net een tikkie te droog (onder de 40 gaat hij stuk).
Tja wij hebben al jaren geen piano meer, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
Een drogere atmosfeer vind ik veel prettiger en een droge huid heb ik toch wel, ook in een vochtiger huis :D
Door Lil
#3188802
Borke schreef:Tja wij hebben al jaren geen piano meer, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
Een drogere atmosfeer vind ik veel prettiger en een droge huid heb ik toch wel, ook in een vochtiger huis :D
Helemaal mee eens!
Door Diego
#3188982
Ik geloof meteen dat dat ook vervelend is...maar stiekem ben ik jaloers..hihi.
Ook wij hebben een hoge luchtvochtigheid hier en is regelmatig alles klam en de tegel vloeren vochtig. Is ook een oud huis, met gaten en kieren en dus ventilatie genoeg ;) ...Net van de zomer een ontvochtiger aangeschaft. En toch ook hier een droge huid en jeuk handen soms hoor.
Ik zou ook echt meer bakjes water neer zetten, mijn ouders hebben op hun houtkachel een hele grote ketel staan vol water en dat help wel goed.
Door Ruisje
#3188988
Bij ons is de luchtvochtigheid goed, maar hier staan wel 24/7 kleine raampjes open.
En dit jaar voor het eerst geen last van droge handen of kloven sinds wij alleen nog maar wassen met biologische marseillezeep (Rampal Latour). Hand- en bodycrème zijn de kliko in gegaan. :D
Door Lizzy
#3189006
eelke schreef:Ja ik heb eigenlijk nooit iets droog ofzo. Zou het de leeftijd zijn? ::)
Ja schat, wacht maar totdat je de 40 bent gepasseerd, dan droog je aan alle kanten op en uit ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door