Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3185698
hannabelgje schreef:Het is hier de enige mogelijkheid tot even lekker rennen. Helaas woon ik aan een drukke weg en moeten we op de heen- en terugweg een stuk langs de weg. Aangezien ze wel kan gaan liggen als we terug zijn geeft het blijkbaar niet teveel stress.
Maar als ze niet van de stress hijgt dan hijgt ze dus van inspanning? Dan moet je opbouw veranderen.

Tenzij wat Kaela aangeeft het hijgen nauwelijks hijgen is want ja je hebt heel erg veel verschil in hijgen en hijgen.
Door hannabelgje
#3185737
Ze hijgt van inspanning inderdaad. Maarja na voluit rennen en stukken draven aan de fiets is het toch normaal als ze hijgt. Ik vond alleen de hersteltijd wat lang en vroeg me af of dat normaal is.
Door hannabelgje
#3185738
Het laatste stuk met de fiets aan de hand gaat niet. Hoe langzamer we lopen langs de weg hoe meer spanning ze opbouwt.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3185746
Lola is enorm verzot op het lure sprinten. We hebben een sprintbaan van 100 meter en als het weer het toelaat mag ze 3 x sprinten, hoe warmer het is, hoe minder vaak ze mag. Dat is dus expres omdat ze met de 3x in de winter net zo hard hijgt als in de zomer 1 keer.
Wat ik bedoel is dat ze dus spanning opbouwt, en daardoor het herstel ook langer duurt volgens mij. Tenminste dat is wat ik zie bij haar.
Bij Lola is bijkomend probleem dat ze ook nog eens snel oververhit daardoor; ze heeft als eens tegen oververhitting aangehangen terwijl het maar 17 graden was...
Door Lil
#3185779
hannabelgje schreef:Ze hijgt van inspanning inderdaad. Maarja na voluit rennen en stukken draven aan de fiets is het toch normaal als ze hijgt. Ik vond alleen de hersteltijd wat lang en vroeg me af of dat normaal is.

Dat ze hijgt vind ik inderdaad doodnormaal, maar als het alleen van inspanning is vind ik de hersteltijd inderdaad te lang. Een kwartier kan, maar een half uur vind ik heel lang. Bij de verschillende sporten die ik gedaan heb wordt een half uur niet ok bevonden in die zin dat je dan een stap terug moet doen in je training.
Door hannabelgje
#3185786
Ze heeft gisteren ook wel meer gerend dan normaal. Ik zal volgende week de tijd eens exact bijhouden om te kijken hoe lang de hersteltijd precies is. En proberen haar meer te laten draven. Er heeft nu ook veel langer tussen gezeten. Eerst had ze schuurplekken van haar tuigje en vorige week heb ik haar prikkelarm gehouden ivm het vuurwerk.
Door hannabelgje
#3188032
Nu de tijd echt bijgehouden na het fietsen. Na 13 minuten was ze klaar met hijgen. En dat terwijl we in de tuin de kippen aan het voeren waren. Het draven aan de fiets wil helaas nog niet zo lukken.
Door Lil
#3188035
hannabelgje schreef:Nu de tijd echt bijgehouden na het fietsen. Na 13 minuten was ze klaar met hijgen. En dat terwijl we in de tuin de kippen aan het voeren waren. Het draven aan de fiets wil helaas nog niet zo lukken.
Prima! Dat is minder dan het kwartier dat als richtlijn wordt gegeven.

Draven/galopperen. Ik kijk er anders tegenaan dan veel anderen en ook sommige deskundigen. Ik heb liever dat een dier zijn natuurlijke gang volgt dan de voorgeschreven.
Door hannabelgje
#3195688
Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en ik merk toch verschil in conditie. Ze hijgt heel even echt hard en binnen vijf minuten ademt ze alleen nog wat zwaarder en dat al met haar bekje dicht. Ze krijgt ondanks dat we maar 1x per week gaan blijkbaar toch een betere conditie. Nou doen we het daar niet voor maar het valt wel op.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3196111
hannabelgje schreef:Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en ik merk toch verschil in conditie. Ze hijgt heel even echt hard en binnen vijf minuten ademt ze alleen nog wat zwaarder en dat al met haar bekje dicht. Ze krijgt ondanks dat we maar 1x per week gaan blijkbaar toch een betere conditie. Nou doen we het daar niet voor maar het valt wel op.
Krijgt ze op een gegeven moment ook door dat je langzaam langs de fiets kunt lopen? (Jacy wil altijd HARD, waardoor bij mij de zin snel afneemt, als hij rustig kon doen is het in mijn ogen voor beiden leuker)..
En helpt die ene keer in de week haar ook om de rest van de week wat te behappen? Ik merkte dat Jacy er nu ik verkouden ben, moeite mee heeft dat ik niet graag loop :(
Door Lil
#3196163
Wat goed dat de conditie snel toeneemt!
Door hannabelgje
#3196230
Fenixjuh schreef:
Krijgt ze op een gegeven moment ook door dat je langzaam langs de fiets kunt lopen? (Jacy wil altijd HARD, waardoor bij mij de zin snel afneemt, als hij rustig kon doen is het in mijn ogen voor beiden leuker)..
En helpt die ene keer in de week haar ook om de rest van de week wat te behappen? Ik merkte dat Jacy er nu ik verkouden ben, moeite mee heeft dat ik niet graag loop :(
Ja ze is dan de rest van de week redelijk tevreden met kortere wandelingen. Ze rent de eerste paar minuten heel hard (voor een corgi dan hè) en gaat daarna minder hard en op het laatst rent ze heel rustig. Op de terugweg is ze ineens extreem moe en gaat dan heel langzaam vooruit Afbeelding
Door hannabelgje
#3203389
Inmiddels weer een paar weken verder en ik merk dat ze meer energie krijgt. We fietsen altijd hetzelfde rondje en ik merk dat ze er emotioneel geen last meer van heeft. We gaan nu dus proberen om vaker te gaan fietsen. Hopelijk kunnen we dan wanneer we het maisveld niet meer op kunnen gaan fietsen iedere ochtend. Deze week hebben we nu twee keer gefietst. Even kijken of er nu wel overprikkeling is. Het lijkt er niet op gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door hannabelgje
#3237890
Inmiddels fietsen we 1 à 2 keer per week. Nog steeds hetzelfde rondje en het gaat prima. Sinds kort draaft ze zelfs hele stukken ipv alleen maar te willen rennen continu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door