Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3185775
De kattenkamer is klaar! Liggen nu 2 oude matrassen op het matras van het bed van mijn zoon. 4 dozen,verschillende formaten, plaids ingedaan. Speeltjes,1 met catnips en een krabplank gekocht.ook kattengras,wilde die van mij vroeger nooit,maar probeer het wel even.Vis( makreel en koolvis),kvv en boullion in de diepvries. Morgen kipfilet,soepvlees en gehakt halen.

Zaterdag bij Lil tuigje oppikken,alles wat op mijn lijstje staat meenemen uit tante haar huis. Volgens mij ben ik er klaar voor ;)

Bemiddeling van ziekenhuis naar revalidatie vroeg mij om een foto van Mazzel mee te nemen als we op bezoek komen,omdat ze zich vreselijk zorgen maakt om hem en eigenlijk naar huis wil en de revalidatie niet wil! Dus eerst ff naar haar huis om een foto te maken.Ben zo blij dat ze haar hebben kunnen geruststellen met dat hij bij ons komt! Ga ook foto's maken als hij hier is en stuur het dan op.
#3185781
Radja schreef:De kattenkamer is klaar! Liggen nu 2 oude matrassen op het matras van het bed van mijn zoon. 4 dozen,verschillende formaten, plaids ingedaan. Speeltjes,1 met catnips en een krabplank gekocht.ook kattengras,wilde die van mij vroeger nooit,maar probeer het wel even.Vis( makreel en koolvis),kvv en boullion in de diepvries. Morgen kipfilet,soepvlees en gehakt halen.

Zaterdag bij Lil tuigje oppikken,alles wat op mijn lijstje staat meenemen uit tante haar huis. Volgens mij ben ik er klaar voor ;)

Bemiddeling van ziekenhuis naar revalidatie vroeg mij om een foto van Mazzel mee te nemen als we op bezoek komen,omdat ze zich vreselijk zorgen maakt om hem en eigenlijk naar huis wil en de revalidatie niet wil! Dus eerst ff naar haar huis om een foto te maken.Ben zo blij dat ze haar hebben kunnen geruststellen met dat hij bij ons komt! Ga ook foto's maken als hij hier is en stuur het dan op.
Klinkt of het helemaal gereed is voor de komst van Mazzel! En wat een geruststelling vor je tante, dat ze weet dat hij bij jou komt wonen en dat je goed voor hem zult zorgen. Super hoor, dat je dit doet ondanks je allergie! Ik hoop dat je het volhoudt zolang als het nodig is. En wie weet... Mijn moeder was astmatisch en reageerde heel erg op katten. Maar ja, je bent jong en je zeurt flink, en dus kwam er een kitten. En gek genoeg is die astmatische reactie langzaam maar zeker verdwenen en heeft ze nooit meer last gehad van katten!

Succes met alles, en groetjes aan Lil!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3185795
Dank je Anne,het voelt in ieder geval goed! Achteraf,is altijd zo :biggrin2: ,snap ik mezelf niet dat ik onderdak voor Mazzel zocht bij totale vreemden :-[ , ik kan de bloeiende planten/grassen ed ook niet vermijden,officieel zou ik CoCo ook weg moeten doen,NOOIT!! Dus dit,bij ons,met de 2 barfleden als back-up,is de beste oplossing,ook als het niet voor alleen tijdelijk mocht zijn ;)

Waarschijnlijk zie ik Lil niet,maar de groetjes gaan overkomen zeker weten!
Door Lil
#3185962
Radja kan ik je nog blij maken met een kunststof kattenmandje om in te slapen? (helaas zonder kussen of deken). Ik heb de oude van Scooby gevonden (Whiskey ligt gewoon in een dubbele hahaha, dat heet zij ligt nu eigenlijk in het biabed van Boris de slimmerd).
Gebruikersavatar
Door Radja
#3185978
Lil schreef:Radja kan ik je nog blij maken met een kunststof kattenmandje om in te slapen? (helaas zonder kussen of deken). Ik heb de oude van Scooby gevonden (Whiskey ligt gewoon in een dubbele hahaha, dat heet zij ligt nu eigenlijk in het biabed van Boris de slimmerd).


Ja graag, kan ik ergens buiten de kamer neerzetten. Spul genoeg om in het mandje te doen :)

Wiskey heeft het goed bekeken ;)
Door Lil
#3185979
Radja schreef:Ja graag, kan ik ergens buiten de kamer neerzetten. Spul genoeg om in het mandje te doen :)

Wiskey heeft het goed bekeken ;)
Ja ze weet wel wat ze wil. ;D
Gebruikersavatar
Door Radja
#3186538
Mazzel is dus hier bij ons thuis! Ik zag in Heerlen al dat hij behoorlijk met zijn koppie aan het schudden was,ik vermoedde dat hij last van zijn oortjes heeft. Ff snel gekeken en ja hoor er lijkt behoorlijk veel oormijt in te zitten! Kan ik dat schoonmaken met 50/50 water en bio appelazijn? Ik wil niet direct naar een DA omdat hij eerst ff tot rust moet komen!
Ook heeft hij heel veel korstjes in zijn nek en vacht zit er behoorlijk verwaarloost uit, morgen buiten met een zeem wat oude haren weghalen en voorzichtig borstelen,met een zachte borstel of is dat te veel van het goede? Mijn tante vertelde dat hij nog nooit is geborsteld :(

Hij heeft een paar hapjes kipfilet gegeten en ook wat gehakt!

Heb veel kussen van hem megenomen en ja hoor meneer ligt nu te pitten in een doos die op het bed staat :biggrin2: ! Morgen nacht slaapt hij samen met zoonlief,komt een nacht over en Mazzel vindt het heerlijk om bij iemand te slapen en zoonlief vindt dat niet erg!

Foto's volgen
Gebruikersavatar
Door koekje
#3186540
Ik zou hem toch snel mee naar de DA meenemen. Oormijt is echt niet lekker en besmettelijk ( geen idee of papegaaien gevoelig voor mijten zijn, hebben die ook oren?).
Laat ook gelijk zn gebit nakijken en eventueel bloedje trekken voor geriatische checkup.
Oormijg krijg je niet weg met water en/of azijn. Wel met een pipetje stronghold, verkrijgbaar ook weer bij de Dokter.

Een kat hoeft in principe niet geborsteld te worden normaliter, tenzij het een langhaar is. Wel vinden ze het fijn. Oude katten kunnen moeite krijgen met het zelf bijhouden van de vacht, dan kan wassen met een washandje en borstelen wel nodig zijn.
Ik gebruik voor Ot en Sien een zoomgroom, slickerborstel (die alleen voor Sien, Ot heeft bijna geen ondervacht), een gewone houten haarborstel met ijzeren pinnetjes van mij en een gewone kattenborstel voor de dekharen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3186542
Dank je Koek! Kijken hem morgen goed na en dan evt afspraak maken met een DA,niet onze maar een andere waar ik met de fiets heen kan,onze zit te ver weg om te fietsen,ik had nog een auto toen Radja nog leefde,nu heeft manlief de auto wee,of hij moet op de fiets naar Leiden ;D ;D ;D

Oja vochtig washandje,prima idee,gaan we doen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door