Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3187517
Lil schreef:Heel veel sterkte voor jullie. Ik heb diep respect voor wat jullie doen!
Dank je Lil, we doen het met liefde. Ze is gek op ons en wij op haar.

Heb net met Mazzel een stuk gelopen aan het tuigje,ging al een stuk beter dan zondag :D ,beetje onwennig,voor beide :biggrin2: ,maar meneer heeft mijn kippies de stuipen op het lijf gejaagd ;D ,hij vond ze heel leuk en stukje buurt en hele tuin verkend!

En zijn eten is weer op! Hij maakt een inhaalslag :D
#3187519
Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal! Fijn dat hij goed eet, dat hij nog lekker nieuwsgierig is en vriendjes wil worden met de kipperds! Hou jij het een beetje vol qua allergie? Super hoor, wat je allemaal doet voor Mazzel en je tante! :-*
Gebruikersavatar
Door Radja
#3187557
Anne in Duitsland schreef:Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal! Fijn dat hij goed eet, dat hij nog lekker nieuwsgierig is en vriendjes wil worden met de kipperds! Hou jij het een beetje vol qua allergie? Super hoor, wat je allemaal doet voor Mazzel en je tante! :-*
frodo quin schreef:Wat een positieve berichten, super om te lezen. Hopelijk valt de allergie ook al wat beter mee.

Mijn handen zien er beter uit,komen geen bultjes/blaasjes meer bij, de rest is moeilijk te zeggen of ik ben allergischer dan ik dacht of ik heb een flinke verkoudheid te pakken,voelt hetzelfde :biggrin2:


Mijn tante net gesproken,verpleging was bij haar geweest omdat ze haar mee wilde nemen naar een kamer/verdieping??? Waar katten en andere dieren waren,maar ze wilde geen katten/andere dieren knuffelen omdat ze geen verraad wilde plegen,kon ze niet maken zei ze,omdat ze Mazzel had ondergebracht :P

Geheel uit haarzelf begon ze over dat ze toch zou moeten verhuizen :o ,heb haar uitgelegd wat een aanleunwoning betekend,want verzoriging/verpleegtehuis dat wil ze niet! Aanleun zou ook betekenen dat ze gewoon Mazzel terug kan krijgen,maar ze wil deze richting op! Niet meer in het zuiden! Ik heb gezegd dat ze dat makkelijker kunnen regelen wanneer ze nog in de revalidatie zit,maar ik heb geen idee of zij ook ingangen hebben om naar een ander gedeelte van het land te verhuizen!
Ik had al info gewonnen over hoe en wat binnen Heerlen,maar buiten?

Heeft iemand van jullie ervaring?
#3187558
Super dat je voor Mazzel zorgt! Ik heb ook een kat die alle dagen Novacam (volgens mij hetzelfde) krijgt als pijnstiller. Ze krijgt nog meer medicatie en dat los ik samen op in een beetje koffiemelk. Vindt ze heerlijk en geen strijd meer om haar pillen er in te krijgen. Minder stress voor iedereen. Heb heel lang lopen modderen om iets te vinden wat ze iedere dag lekker vind. Koffiemelk is niet super gezond maar zo krijgt ze in ieder geval iedere dag haar medicatie.
Door sella
#3187589
Zelf geen ervaring wel vanaf de zijlijn en dat het belangrijk gevonden wordt om oudere medemensen die wat mankeren dichter bij hun familie te krijgen.
Ik zou het zeker proberen, voor alle partijen makkelijker aangezien ze toch wat meer hulp nodig zal krijgen in de toekomst.
#3187660
Radja schreef:Mijn handen zien er beter uit,komen geen bultjes/blaasjes meer bij, de rest is moeilijk te zeggen of ik ben allergischer dan ik dacht of ik heb een flinke verkoudheid te pakken,voelt hetzelfde :biggrin2:


Mijn tante net gesproken,verpleging was bij haar geweest omdat ze haar mee wilde nemen naar een kamer/verdieping??? Waar katten en andere dieren waren,maar ze wilde geen katten/andere dieren knuffelen omdat ze geen verraad wilde plegen,kon ze niet maken zei ze,omdat ze Mazzel had ondergebracht :P

Geheel uit haarzelf begon ze over dat ze toch zou moeten verhuizen :o ,heb haar uitgelegd wat een aanleunwoning betekend,want verzoriging/verpleegtehuis dat wil ze niet! Aanleun zou ook betekenen dat ze gewoon Mazzel terug kan krijgen,maar ze wil deze richting op! Niet meer in het zuiden! Ik heb gezegd dat ze dat makkelijker kunnen regelen wanneer ze nog in de revalidatie zit,maar ik heb geen idee of zij ook ingangen hebben om naar een ander gedeelte van het land te verhuizen!
Ik had al info gewonnen over hoe en wat binnen Heerlen,maar buiten?

Heeft iemand van jullie ervaring?
Gelukkig zijn de bultjes en blaasjes toch al wat minder, hopelijk gaat het met de luchtwegen ook beter. Merk jij helemaal geen verschil tussen een verkoudheid en allergie? Bij mij is het ook grotendeels het zelfde, maar bij een verkoudheid ga ik niet telkens met mijn tong snel heen en weer over mijn gehemelte. Blijkbaar is dat typerend voor een allergie.

Hopelijk kan je tante vlug Mazzel terug bij haar hebben en lukt het om dicht bij jou iets te vinden, zo'n dingen zijn toch altijd een hoop geregel en geloop. Echt super dat ze zo'n nichtje als jij heeft en je man ook natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3187709
frodo quin schreef:Gelukkig zijn de bultjes en blaasjes toch al wat minder, hopelijk gaat het met de luchtwegen ook beter. Merk jij helemaal geen verschil tussen een verkoudheid en allergie? Bij mij is het ook grotendeels het zelfde, maar bij een verkoudheid ga ik niet telkens met mijn tong snel heen en weer over mijn gehemelte. Blijkbaar is dat typerend voor een allergie.

Hopelijk kan je tante vlug Mazzel terug bij haar hebben en lukt het om dicht bij jou iets te vinden, zo'n dingen zijn toch altijd een hoop geregel en geloop. Echt super dat ze zo'n nichtje als jij heeft en je man ook natuurlijk.

Ik ik merk geen verschil,heb door mijn andere medicatie oa motelucast altijd een hele droge mond,dus ben sowieso veel met mijn tong in mijn mond bezig om gehemelte en lippen nat te houden,ook met veel water drinken!

Ja mijn man en ik hebben dat gewoon voor haar over, wij zijn haar enige familie die nog met haar om willen gaan!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3187788
Mazzel is vandaag bij ons in de huiskamer geweest! Ik zat me te bedenken dat wanneer hij volgende week wordt geopereerd,dan kan ik hem niet in zijn kamer leggen,want stel dat hij door de narcose lang dizzy blift en van de trap afvalt,dan............wil het risico niet nemen,dus ff de huiskamer verkennen en CoCo aan hem laten wennen,die het echt niet leuk vond,maar ook dat gaat goedkomen ::)
#3187791
Radja schreef:Mazzel is vandaag bij ons in de huiskamer geweest! Ik zat me te bedenken dat wanneer hij volgende week wordt geopereerd,dan kan ik hem niet in zijn kamer leggen,want stel dat hij door de narcose lang dizzy blift en van de trap afvalt,dan............wil het risico niet nemen,dus ff de huiskamer verkennen en CoCo aan hem laten wennen,die het echt niet leuk vond,maar ook dat gaat goedkomen ::)
Mazzel heeft echt het winnende lot getrokken hoor, bij jullie!

Wat Coco betreft: misschien wil hij erover praten..? :P
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3187792
Anne in Duitsland schreef:Mazzel heeft echt het winnende lot getrokken hoor, bij jullie!

Wat Coco betreft: misschien wil hij erover praten..? :P
Het zit je nog steeds dwars hè? ::)

Fijn dat het zo veel beter gaat met Mazzel! :)
Gebruikersavatar
Door Radja
#3187796
Anne in Duitsland schreef:Mazzel heeft echt het winnende lot getrokken hoor, bij jullie!

Wat Coco betreft: misschien wil hij erover praten..? :P
Kim_S schreef: Het zit je nog steeds dwars hè? ::)

Fijn dat het zo veel beter gaat met Mazzel! :)

;D ;D ;D ;D


Borke,ik ook ook ben echt heel blij,dat verdient die arme schat,want het blijft mij dwars zitten dat hij zo verwaarloosd is! Dat neem ik mijn tante,maar ook die buurvrouw erg kwalijk! Want zo ga je niet met dieren om!!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3188198
Ff een update :D

Wat een verandering in vergelijking met zaterdag/zondag!

Zondag lukte het hem niet om het elastiek van het tuigje uit te trekken wanneer hij een stukje verder wilde lopen,nu zo zeg wat een kracht :biggrin2:

Hij rent trap op trap af!
Hij speelt,ook wanneer ik er niet bij ben!
Hij zwabbert niet meer!
Het lijkt dat zijn gehoor terug komt!
Wanneer ik naar hem kijk,zie ik geen zwart meer in zijn oorschelp,maar de normale huidskleur!
Hij haart zo goed als niet meer!
Zijn zwarte vacht is weer zwart,de bruine gloed is zo goed als weg en bij zijn bekkie zitten ook geen rood/bruine verkleuringen meer!
Hij voelt schoon!
Hij slaapt minder en is heel actief!
Kan hem niet meer in mijn huiskamer doen,hij rent direct naar CoCo ::)

Kortom,het gaat meer dan goed! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door