Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3183415
kiara schreef:ik ben er zo voor dat het gewoon stopt en op vaste plekken,maar vrees dat dat nooit gaat gebeuren,heb er zo de pest aan,en ik ben er zelf ook nog is doodsbang voor,honden vallen mee behalve de chi,maar echt die bommen is toch niet normaal meer
+1
Van mij mogen ze het ook verbieden, Saartje is niet extreem bang maar van die bommen schrikt ze wel erg.
#3183418
weet je ik vind het ergens ontzettend leuk. Lekker met oudjaar beetje knallen. Kan me de spanning van het zelf afschieten nog goed herinneren.

Maar dat Was met oud en nieuw, binnen de tijden dat het mocht. Spannendste wat we hebben gedaan was piramides bouwen met rotjes en babypijltjes de metalen glijbaan op laten schieten.

Gisteren waren ze bij ons in de steeg bezig vuurwerk aan het afschieten tegen de huizen aan. Dan vraag ik me echt af waarom? Gelukkig rijd hier de brandweer rond en die laat dan even de zwaailichten zien en Is het weer een uurtje stil maar die sloopdrang en het gewoon echt niet even een dagje kunnen wachten (en ouders die de kinderen gewoon naar buiten laten met vuurwerk terwijl het nog niet mag) ik snap dat niet.
#3183451
Syrae schreef:weet je ik vind het ergens ontzettend leuk. Lekker met oudjaar beetje knallen. Kan me de spanning van het zelf afschieten nog goed herinneren.

Maar dat Was met oud en nieuw, binnen de tijden dat het mocht. Spannendste wat we hebben gedaan was piramides bouwen met rotjes en babypijltjes de metalen glijbaan op laten schieten.

Gisteren waren ze bij ons in de steeg bezig vuurwerk aan het afschieten tegen de huizen aan. Dan vraag ik me echt af waarom? Gelukkig rijd hier de brandweer rond en die laat dan even de zwaailichten zien en Is het weer een uurtje stil maar die sloopdrang en het gewoon echt niet even een dagje kunnen wachten (en ouders die de kinderen gewoon naar buiten laten met vuurwerk terwijl het nog niet mag) ik snap dat niet.
Precies zoals jij zegt. Ik mekker nu ook op het vuurwerk maar weet ook nog goed hoe fantastisch ik dat vroeger vond. Zo spannend dat vuurwerk!
Maar wij waren dan in onze tuin (hadden een grote tuin gelukkig) op oudjaarsdag aan het afschieten.. met gewone rotjes. Geen huizenafbreekspul en zéker niet naar mensen of dieren gooien.
Als iedereen zich nu gewoon aan de regels hield en het echt maar een paar uurtjes per jaar is... dan is het nog vervelend maar dan zou ik er niet om zeuren.

Denk dat het vuurwerk niet lang meer stand houdt. Het wordt ook elk jaar rustiger. Men is daar nu ook wel veel mee bezig, veiligheid voor kinderen en je omgeving. Vroeger was dat denk ik gewoon anders of zo.
#3183454
Hoe vaker ik oud en nieuw zonder vuurwerk vier/doorbreng (nu voor het... 5e jaar? Zoiets.), hoe minder ik begrijp wat mensen er leuk aan vinden. Natuurlijk vond ik als kind de wondertollen en Romeinse kaarsen prachtig. Ik vind het ook nog steeds mooi om te zien, maar dan om 12 uur als het donker is en dan niet die harde knallen. Vreselijk. Nu wonen we gelukkig in een rustige buurt maar ik hoor wel constant knallen in de verte hoor. Ik ben heel blij als het allemaal weer voorbij is en de poesjes weer fatsoenlijk naar buiten kunnen. Ze zijn nu heel boos op mij dat ze alleen vanmorgen maar even een uurtje mochten. Ze zijn nog niet heel bang maar dat komt denk ik vanavond nog wel. Volgens mij hebben ze vorig jaar rond 12 uur onder de bank gezeten.

Maar voor de honden vind ik het nog erger, ik kan me nog zo goed herinneren hoe bang onze Galgo altijd was. Die moest je 2 weken voor oud en nieuw al naar de veldjes dragen of meenemen naar het bos, anders zette ze gewoon geen stap. Nee zelfs dat leuke siervuurwerk is me al die ellende voor de beestjes niet waard. Alleen jammer dat te weinig mensen het daarmee eens zijn. :(
#3183457
ik vind t triest voor de kinderboerderij dieren.... de schapen vliegen alle kanten op de geiten zijn de kluts kwijt....
de ettertje en ja deze kinderen noem ik ettertjes....die trekken massaal het park in...moet schijnbaar van moeders oid....maar die hebben geen flets idee wat ze deze beesten aandoen... daarbij... jeetje zeg kan nou een klein stukje niet veilig meer zijn?
een paar jaar geleden kon ik nog relaxt door het park met de jongens lopen op oudjaarsdag... nu niet meer
en voor de rest... tja t is een terug kerend iets, traditie he, en het is maar 1/2 dagen, bij sommige iets langer, per jaar...
iedereen weet dat het eraan zit te komen
#3183508
Ellen, dat merken wij hier ook steeds meer. Eerst woonde je rustig in het buitengebied, nu worden de kinderen vanuit de wijk het buitengebied in gestuurd. Wij hebben hier echt veel last dit jaar, en daarmee alle dieren ook. Alsof daar geen mensen wonen, maar ja dan spreken de buren er iig geen schande van....
#3183537
Hier nog lekker rustig. We houden de prikkels voor Zoë heel laag vandaag. Ik ga straks wel proberen een stukje te gaan steppen zodat ze lichamelijk een beetje moe is vanavond. Fietsen gaat helaas niet vanwege de vele prikkels tijdens het fietsen.
#3183546
Het is hier nu wel wat begonnen. Ilan heeft al een paar keer moeten blaffen vanmorgen. Nu met de top2000 hard aan en tegen mij aanliggen kan hij wel slapen.
We moeten zo even naar de woonstylist en dan neem ik hem maar even mee.
Daarna een lange wandeling in het bos natuurlijk.
#3183553
Hier in duitsland wonen we net iets dichter bij een nederlandse stad dan toen we in belgie woonden. Dat is te horen. Gelukkig ver genoeg dat geen enkele hond van ons er echt aanstot aan neemt.
Maar in nl is het al oorlog. Ook gisteren al trouwens.
Maci heeft nog in de velden los gelopen vanochtend. De rest van de dag niet meer. En vanavond mag ie weer op schoot waarschijnlijk.
#3183560
kiara schreef:ik ben er zo voor dat het gewoon stopt en op vaste plekken,maar vrees dat dat nooit gaat gebeuren,heb er zo de pest aan,en ik ben er zelf ook nog is doodsbang voor,honden vallen mee behalve de chi,maar echt die bommen is toch niet normaal meer
Iedereen die tegen een vuurwerkverbod is -en dat aantal groeit elk jaar- kan een manifest ondertekenen. Dit gaat begin volgend jaar naar Den Haag. Het zal vast niet meteen leiden tot een wetsaanpassing, maar het geeft wel een signaal af. Het is in ieder geval een begin en de aanhouder wint uiteindelijk ;)
Hierbij de link: http://www.vuurwerkmanifest.nl/#over-het-manifest
#3183564
Ik heb met Django gewoon door de wijk gewandeld aan de lange lijn. Kwamen wel wat groepjes jongeren tegen maar die hielden er netjes rekening mee.
Als er ergens iets knalt loop ik gewoon door zonder naar Django te kijken,en dan gaat het best goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door