Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3183876
Aprilsnow schreef:Het was hier ook al 2 dagen feest. Tammo is niet echt bang van de knallen maar je merkt wel meer onrust bij hem.
Van mij hoeft het niet te worden afgeschaft. Maar als het toch een traditie is doe het dan waar het voor bedoeld is "het nieuwe jaar inluiden". Dus idd van 0.00 tot zeg 1.00 en thats it.
Is dat niet te doen dan is het een anmehoela cultureel erfgoed en afschaffen >:(
Als het slechts een uurje zou zijn was ik er zo klaar mee. Auto voltanken en hup uurtje autosnelweg.
#3183878
Lil schreef:Als het slechts een uurje zou zijn was ik er zo klaar mee. Auto voltanken en hup uurtje autosnelweg.

simpele oplossing...........als iedereen er zich aan wil houden.......graag.

Hier is het 1uur lang en stop....maar......er zijn er altijd die geen klok kunnen kijken en tegen de tijd dat er controle is zijn ze er al lang klaar mee. 't Is mooi en 't is traditie natuurlijk en toen ik zelf nog geen hond had kon ik niet inschatten hoe erg het voor die beesten wel was maar hier is thuis nooit vuurwerk afgestoken. Laat zoiets maar over aan profs en blijf ermee op één afgesproken plek zodat wie weg wil weg kan.
#3183890
Vannacht om vier uur was het eindelijk rustig en hebben we nog een kort rondje gelopen. Vanochtend een uur gewandeld met her en der een knal. Hoop vooral dat iedereen z'n pestzooi nog opruimt
#3183891
Eindelijk 1 januari, het is stil nu. Geen carbid, waar onze ramen van trilden. Vanmorgen 2 dode musjes gevonden onder de klimop, elk jaar hetzelfde, ze vallen dood van de stress. Om 24.00 gisternacht zat mijn man weer bij de pony's en schapen, ik bij de hondjes en de katten. Tv aan en normaal doen. Alles had hier cbd druppels gekregen, en honden en katten waren rustig. Amora de kat heeft voor het raam vuurwerk gekeken tot ze in slaap viel.
Al dagen geen politie te bekennen, volgens mij zitten ze allemaal in het westen. Ik ben blij dat het weer achter de rug is, voor mij mag er gauw een vuurwerkverbod komen.
#3183899
Gelukkig geen problemen gehad met de honden. Snooker en Blacky zijn wel bang met onweer, en de vorige jaren waren ze ook onrustig met oudejaar, maar dit jaar geen enkel probleem, terwijl er toch aardig werd geknald. De andere honden zijn werkelijk onverstoorbaar, misschien dat dit toch van invloed is.
#3183909
hier gelukkig geen gestresste pup...ze deed het super goed...ging gewoon slapen!
)
en dan zie je inderdaad Facebook vol stromen met vermissingen en wat schetst mijn verbazing vannacht om half 1 ...loopt er hier een mevr door de straat(er werd hier behoorlijk op los geknald en veel siervuurwerk met knallen) met haar hond LOS door de straat...20 meter van ons vandaag blijven ze stilstaan en gaan ze vuuwerk afsteken...hond doodsbang staart tussen de poten...maar niemand die iets deed of bedacht dat ie dan iig maar vast moest..hij bleef stok stijf staan!

ik wou dr heen maar van alle kanten werd vuurwerk gegooid en afgestoken, maar anders had ik hem bij ons binnen gedaan en hadden ze hem later weer kunnen halen..en ja als ik alleen was was ik er tussen door gelopen, maar met 4 kinders bij me durfde ik dat echt niet!
#3183921
attje en puk schreef:hier gelukkig geen gestresste pup...ze deed het super goed...ging gewoon slapen!
)
en dan zie je inderdaad Facebook vol stromen met vermissingen en wat schetst mijn verbazing vannacht om half 1 ...loopt er hier een mevr door de straat(er werd hier behoorlijk op los geknald en veel siervuurwerk met knallen) met haar hond LOS door de straat...20 meter van ons vandaag blijven ze stilstaan en gaan ze vuuwerk afsteken...hond doodsbang staart tussen de poten...maar niemand die iets deed of bedacht dat ie dan iig maar vast moest..hij bleef stok stijf staan!

ik wou dr heen maar van alle kanten werd vuurwerk gegooid en afgestoken, maar anders had ik hem bij ons binnen gedaan en hadden ze hem later weer kunnen halen..en ja als ik alleen was was ik er tussen door gelopen, maar met 4 kinders bij me durfde ik dat echt niet!
Je hebt er natuurlijk ook imbecielen van hondeneigenaren bij :-X
#3183922
Oh wat een hel vannacht. Ik was om half elf in slaap gevallen. Om tien over twaalf werd ik wakker. Volgens meneer K had Oscar 3 minuten het geknal beluisterd en raakte toen over de zeik. Uiteindelijk is hij, bij mij op mijn matras, in mijn armen gekropen en is daar hevig bibberend een uur gebleven. Daarna nog dik twee uur zeer onrustig, dan weer liggen, dan weer rondlopen, hijgen en trillen als een rietje.
Vanmorgen om 6 uur werd ik weer wakker van hem en ben ik uit geweest. Heerlijk stil en na eerst heel bang te zijn, kwam daarna de opluchting. De wereld is weer normaal! Tot nu toe blijft het zo stil, dus net wat vervroegd het middagrondje gedaan.

Van de stress heeft hij vanmorgen de telefoon van meneer K gejat en kapot gebeten. Normaal houdt ie het bij kleedjes van 3 euro. Pffff, nou maar hopen dat het ding nog voor een redelijke prijs te maken is.
#3183930
ik ben zoooooo blij met de verhuizing van de stad naar het platteland! Ok, iets meer reistijd, maar de rust, ruimte en het feit dat het gros van de buurtbewoners dermate fatsoenlijk Is dat zelfs bij de rij goedkope huurhuizen het vuurwerk afval al word opgeruimd maakt dat meer dan goed!
#3183934
Kaela schreef:Oh wat een hel vannacht. Ik was om half elf in slaap gevallen. Om tien over twaalf werd ik wakker. Volgens meneer K had Oscar 3 minuten het geknal beluisterd en raakte toen over de zeik. Uiteindelijk is hij, bij mij op mijn matras, in mijn armen gekropen en is daar hevig bibberend een uur gebleven. Daarna nog dik twee uur zeer onrustig, dan weer liggen, dan weer rondlopen, hijgen en trillen als een rietje.
Vanmorgen om 6 uur werd ik weer wakker van hem en ben ik uit geweest. Heerlijk stil en na eerst heel bang te zijn, kwam daarna de opluchting. De wereld is weer normaal! Tot nu toe blijft het zo stil, dus net wat vervroegd het middagrondje gedaan.

Van de stress heeft hij vanmorgen de telefoon van meneer K gejat en kapot gebeten. Normaal houdt ie het bij kleedjes van 3 euro. Pffff, nou maar hopen dat het ding nog voor een redelijke prijs te maken is.
Ach, arme hond :'(
#3183937
Hier zo tegen 11 uur echt twee hele bange dames die heen en weer renden tussen slaapkamer en woonkamer. Uiteindelijk om 12 uur naar bed gegaan na een half uur slapen op de bank.. :cool: Dames heeel bang onder het bed en toen ik wakker werd rond 2/3 uur lagen ze lekker naast me. Joep heeft de hele avond in zijn mandje aan de radiator gelegen, nog geplast op de kattenbak en die was vooral blij weer naar buiten te mogen. Inmiddels is het hele spul hier weer lekker ontspannen gelukkig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door