Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3182571
hannabelgje schreef:Sorry maar ik begrijp het niet. Ik vind dat de politie de taak heeft ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen op straat. Veel mensen zijn bang voor vuurwerk en durven deze dagen hun huis niet meer uit. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden. Knap toch dat ze wel tijd hebben heel het jaar om mensen te bekeuren met loslopende honden of mensen zonder zakjes. Maar iets wat echt gevaarlijk is als vuurwerk dat staat niet op hun lijstje.
Deden ze dat maar! Daar heb ik werkelijk nog nooit een actie op gezien.
Door hannabelgje
#3182572
Kaela schreef:
Deden ze dat maar! Daar heb ik werkelijk nog nooit een actie op gezien.
Ik hoor toch vaak dat mensen er een bekeuring voor krijgen. Op straat bedoel ik dan, niet in het bos.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3182576
hannabelgje schreef:Ik hoor toch vaak dat mensen er een bekeuring voor krijgen. Op straat bedoel ik dan, niet in het bos.
Ik heb het hier in de omgeving echt nog nooit gezien of gehoord.

Maar dan nog, iemand spotten met een loslopende hond is echt stukken makkelijker dan jeugd vinden die illegaal vuurwerk afsteekt.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3182580
hannabelgje schreef:Sorry maar ik begrijp het niet. Ik vind dat de politie de taak heeft ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen op straat. Veel mensen zijn bang voor vuurwerk en durven deze dagen hun huis niet meer uit. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden. Knap toch dat ze wel tijd hebben heel het jaar om mensen te bekeuren met loslopende honden of mensen zonder zakjes. Maar iets wat echt gevaarlijk is als vuurwerk dat staat niet op hun lijstje.
Je perspectief is volgens mij niet goed. Als alle idioten die zich met oud en nieuw kennelijk genoodzaakt zien in te breken, elkaar in elkaar te rammen, brand te stichten, of anderszins meer excessief geweld te gebruiken dan een rustige lentedag, verschuift daarmee het aandachtsgebied van de autoriteiten naar datgene dat op dat moment de meest prangende aandacht nodig heeft.

Ik denk dat iedere hulpdienst liever poepzakjes checkt, dan een polsslag zoekt. Wat op hun lijstje staat, bepalen wij als maatschappij - niet zij.
Door smulpaap
#3182582
hannabelgje schreef:Sorry maar ik begrijp het niet. Ik vind dat de politie de taak heeft ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen op straat. Veel mensen zijn bang voor vuurwerk en durven deze dagen hun huis niet meer uit. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden. Knap toch dat ze wel tijd hebben heel het jaar om mensen te bekeuren met loslopende honden of mensen zonder zakjes. Maar iets wat echt gevaarlijk is als vuurwerk dat staat niet op hun lijstje.
Ik denk dat de gemiddelde agent graag anders zou willen . Hier een stukje van de Politievakbond over alle veranderingen
Er is nog veel meer te vinden via Google . Over de torenhoge werkdruk , een nachtdienst bv die 28 uur duurt

http://www.politiebond.nl/informatie-zo ... rganisatie
Door hannabelgje
#3182583
-Saskia- schreef:
Je perspectief is volgens mij niet goed. Als alle idioten die zich met oud en nieuw kennelijk genoodzaakt zien in te breken, elkaar in elkaar te rammen, brand te stichten, of anderszins meer excessief geweld te gebruiken dan een rustige lentedag, verschuift daarmee het aandachtsgebied van de autoriteiten naar datgene dat op dat moment de meest prangende aandacht nodig heeft.

Ik denk dat iedere hulpdienst liever poepzakjes checkt, dan een polsslag zoekt. Wat op hun lijstje staat, bepalen wij als maatschappij - niet zij.
Dat geldt misschien voor oud op nieuw zelf. Niet voor de weken ervoor.
Door Lil
#3182589
hannabelgje schreef:Sorry maar ik begrijp het niet. Ik vind dat de politie de taak heeft ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen op straat. Veel mensen zijn bang voor vuurwerk en durven deze dagen hun huis niet meer uit. Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden. Knap toch dat ze wel tijd hebben heel het jaar om mensen te bekeuren met loslopende honden of mensen zonder zakjes. Maar iets wat echt gevaarlijk is als vuurwerk dat staat niet op hun lijstje.
Het is niet de politie die hier bekeurd voor loslopende honden. Dat zijn speciale ambtenaren van de gemeente die verder echt niet de bevoegdheden van de politie hebben. Dus ik snap dat helemaal. Vind het ook goed geregeld dat voor zulk werk geen politiecapaciteit wordt ingezet. Vuurwerk valt volgens mij wel onder politie.
Door MillyMol
#3182590
-Saskia- schreef:Je perspectief is volgens mij niet goed. Als alle idioten die zich met oud en nieuw kennelijk genoodzaakt zien in te breken, elkaar in elkaar te rammen, brand te stichten, of anderszins meer excessief geweld te gebruiken dan een rustige lentedag, verschuift daarmee het aandachtsgebied van de autoriteiten naar datgene dat op dat moment de meest prangende aandacht nodig heeft.

Ik denk dat iedere hulpdienst liever poepzakjes checkt, dan een polsslag zoekt. Wat op hun lijstje staat, bepalen wij als maatschappij - niet zij.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb vaak dienst gedraaid met Kerst en Oud & Nieuw: wat er naar een OK komt op deze dagen is slechts een fractie van wat er op de Eerste Hulp binnenkomt, en dat is maar een fractie van waar de politie op af moet omdat (veel) mensen nu eenmaal idioten zijn.
De politionele capaciteit is beperkt, zeker na de recente aanslagen in Parijs. Het is dan een kwestie van prioriteren. Het vroegtijdig afsteken van vuurwerk staat, hoe vervelend ook als je er last van hebt, niet hoog op dat lijstje. We hebben hier in de buurt de afgelopen maanden last gehad van een inbraakgolf. Als ik ze dan bel omdat ik iemand zich verdacht zie ophouden in de bosjes achter het huis van mijn overbuurvrouw, dan zijn ze er binnen een paar minuten. Maar als ik zou bellen omdat een stel jongeren alvast begonnen is om Oud & Nieuw te vieren dan zeggen ze: “Sorry mevrouw, we komen hier niet voor”. En terecht. Ik heb zelf ook liever dat ze op de zwaardere criminaliteit afgaan.
En die hangjongeren: ik kom ze het hele jaar door regelmatig tegen tijdens mijn wandelingen met Tobias. Mijn tactiek: ik zeg ze gedag en maak een praatje met ze: over het weer, over wat ze aan het doen zijn (“ Jointje roken mevrouw, wilt u ook een trekje?” “Ha ha, erg aardig, maar ik heb astma, dus bedankt!”) en wat me verder maar te binnen schiet. En als ik ze dan tref terwijl ze met vuurwerk in de weer zijn dan vraag ik vriendelijk of ze even willen wachten met afsteken totdat ik er ruimschoots voorbij ben. Doen ze dan gewoon. Ik vraag ze niet om te stoppen met afsteken. Heeft totaal geen zin en is niet haalbaar. Dus ik ga voor wat wel haalbaar is.
Wat ik ermee wil zeggen? We hoeven niet altijd de politie te bellen. We kunnen zelf ook veel doen... ;)
Door hannabelgje
#3182614
Zoals ik al zei, het gaat me om de weken ervoor. Toch wel apart dat er hier geen capaciteit voor is, maar voor voetbalwedstrijden heb ik ook nog nooit gehoord dat ze belangrijker dingen te doen hebben. Dan hebben ze ook tijd. Al houden ze alleen de stukken in de gaten waar ze echt overlast veroorzaken bij winkelcentra bijvoorbeeld. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3182620
hannabelgje schreef:Dat geldt misschien voor oud op nieuw zelf. Niet voor de weken ervoor.
Je hebt gelijk. Alleen met oud en nieuw wordt er ingebroken, slaan mensen elkaar de hersenen in en stichten brand.
Euh, niet dus.

Kern van het verhaal zit in wat MillyMol ook probeert aan te geven. We kunnen zelf veel doen. Laten we beginnen bij opvoeding? En ja, dat geldt ook voor poep opruimen en aanlijnen van honden waar dat moet (en ook waar het niet moet, maar wel hoort).
Door hannabelgje
#3182622
-Saskia- schreef:
Je hebt gelijk. Alleen met oud en nieuw wordt er ingebroken, slaan mensen elkaar de hersenen in en stichten brand.
Euh, niet dus.

Kern van het verhaal zit in wat MillyMol ook probeert aan te geven. We kunnen zelf veel doen. Laten we beginnen bij opvoeding? En ja, dat geldt ook voor poep opruimen en aanlijnen van honden waar dat moet (en ook waar het niet moet, maar wel hoort).
En tijdens een voetbalwedstrijd wordt er nergens ingebroken en sticht er niemand brand en gebeurd er verder niks. Pff gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3182631
hannabelgje schreef:Zoals ik al zei, het gaat me om de weken ervoor. Toch wel apart dat er hier geen capaciteit voor is, maar voor voetbalwedstrijden heb ik ook nog nooit gehoord dat ze belangrijker dingen te doen hebben. Dan hebben ze ook tijd. Al houden ze alleen de stukken in de gaten waar ze echt overlast veroorzaken bij winkelcentra bijvoorbeeld. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn lijkt me.
Heel eerlijk gezegd is de enorme politie inzet bij voetbalwedstrijden mij al jaren een doorn in het oog en het lijkt met het jaar erger te worden. Stonden er eerst alleen ME busjes en politie te paard bij echte risico wedstrijden, tegenwoordig staan die er ook als er 1 busje uitsupporters van een club als roda jc op bezoek gaat bij sc heerenveen ::) Toen de politie ging staken (en dus niet bij het voetbal aanwezig was) liep het juist uit de hand in de plaatsen waar het voetbal door het ontbreken van de politie niet doorging (http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... nzet.dhtml).

Maar zo rond de jaarwisseling is er altijd winterstop en worden er dus geen wedstrijden gespeeld tussen 20 december en 15 januari dus daar hebben ze rond de jaarwisseling geen capaciteit voor nodig ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3182633
hannabelgje schreef:En tijdens een voetbalwedstrijd wordt er nergens ingebroken en sticht er niemand brand en gebeurd er verder niks. Pff gelukkig maar.
En waar zit precies je aversie tegen een stuk verantwoordelijkheid leggen bij onszelf, wij als maatschappij? Waarom is dit alleen een probleem van de politie die beschikbare middelen probeert zo goed mogelijk in te zetten?
Door MillyMol
#3182638
hannabelgje schreef:Zoals ik al zei, het gaat me om de weken ervoor. Toch wel apart dat er hier geen capaciteit voor is, maar voor voetbalwedstrijden heb ik ook nog nooit gehoord dat ze belangrijker dingen te doen hebben. Dan hebben ze ook tijd. Al houden ze alleen de stukken in de gaten waar ze echt overlast veroorzaken bij winkelcentra bijvoorbeeld. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn lijkt me.
Hoe denk je dat ze aan die capaciteit komen? Enig idee?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door