Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3180756
pluk schreef:Volgens mij is het jouw verantwoordelijkheid als eigenaar om te voorkomen dat je kleine hondje uberhaupt in benarde situaties komt. Dus bijv wegblijven uit drukke losloopgebieden op drukke momenten, de straat oversteken als je een andere hond tegenkomt, niet laten spelen met honden die tig keer groterzijn, in noodgevallen desnoods optillen en weglopen,etc. Als je dat doet heb je zo'n apparaat niet nodig.
Was het maar waar. Al deel ik wel je mening dat je het allerbeste zulke situaties kan vermijden, maar dat is echt geen 100% garantie.

Wij lopen daarom met een pet corrector. Om hopelijk indien nodig een moment van ingrijpen te kunnen creëren. Bij voorkeur voor er schade is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3180760
Kaela schreef:Was het maar waar. Al deel ik wel je mening dat je het allerbeste zulke situaties kan vermijden, maar dat is echt geen 100% garantie.

Wij lopen daarom met een pet corrector. Om hopelijk indien nodig een moment van ingrijpen te kunnen creëren. Bij voorkeur voor er schade is.

100% garantie heb je nooit. Maar hier lukt het goed moet ik zeggen. Zo'n pet corrector lijkt me overigens een stuk beter dan dat andere apparaat.
Door Lil
#3180770
Met zulke apparaten kan ik je bij mijn hond 1 garantie geven: hij is heel vriendelijk, maar als hij zich kapot schrikt gaat hij in aanval is beste verdediging modus en daar zal hij niet de enige hond in zijn.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3180787
pluk schreef:100% garantie heb je nooit. Maar hier lukt het goed moet ik zeggen. Zo'n pet corrector lijkt me overigens een stuk beter dan dat andere apparaat.


Tot nu toe lukt het mij ook goed, nog nooit problemen gehad.
Maar ja het kan zomaar een keer gebeuren, zal eens googlen op een pet corrector.
Door Martine-Tom
#3180791
pluk schreef:Volgens mij is het jouw verantwoordelijkheid als eigenaar om te voorkomen dat je kleine hondje uberhaupt in benarde situaties komt. Dus bijv wegblijven uit drukke losloopgebieden op drukke momenten, de straat oversteken als je een andere hond tegenkomt, niet laten spelen met honden die tig keer groterzijn, in noodgevallen desnoods optillen en weglopen,etc. Als je dat doet heb je zo'n apparaat niet nodig.
Dat dus, jij wil een kleine hond dus zal je er ook zelf verantwoordelijk voor moeten zijn. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar om daar nou zon ding voor te nemen...
Goed opletten dan ben je al een heel eind.
#3180831
Lil schreef:Met zulke apparaten kan ik je bij mijn hond 1 garantie geven: hij is heel vriendelijk, maar als hij zich kapot schrikt gaat hij in aanval is beste verdediging modus en daar zal hij niet de enige hond in zijn.
juist
#3180833
nadeel van een petcorrector is dat de eigenaren gigantisch gaan flippen en dat snap ik ook wel weer..
ze zien toch iem met een busje naar jouw hond spuiten...die hebben geen idee dat t enkel lucht is
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3180838
me and my boys schreef:nadeel van een petcorrector is dat de eigenaren gigantisch gaan flippen en dat snap ik ook wel weer..
ze zien toch iem met een busje naar jouw hond spuiten...die hebben geen idee dat t enkel lucht is
We hebben hem nu ruim een jaar en nooit hoeven gebruiken. Ik ga er niet lichtzinnig mee om.

De laatste keer dat Oscar werd aangevallen zag meneer K op 300 meter een loslopende herder en is direct de hoek om gegaan een poortje in. Halverwege klapte die herder er van achteren zo op. De eigenaar kwam er op zijn gemak aan, schold zijn hond verrot, draaide zich om en vertrok, mijn meneer met een bijtwond achterlatend. Op zo'n moment zou het mij dus in het geheel niet interesseren of die baas het wel of niet leuk vind dat ik een spuitbus op zijn hond richt.
#3180843
ik heb er ook eentje en bij je dragen is al genoeg want ook ik heb hem nooit gebruikt...
punt is dat als zo n ding ook heel makkelijk gebruikt gaat worden ik dus wel snap dat er eigenaren zijn die zich het ongans schrikken als iem iets richting hond spuit
vergis je niet in sommige mensen, die zo makkelijk in de stress schieten ed en dan gerust een hele wandeling met hun hand in hun jaszak de petcorrector al vast hebben..
ik bedoel dus dat er vele extreem angstige eigenaren zijn die te pas en te onpas zo n ding zullen gebruiken..
zelfde als slaan bv met een paraplu naar een pup die gewoon langs iem loopt, niet eens naar die man opkeek en toch met een paraplu werd geslagen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3180849
me and my boys schreef:ik heb er ook eentje en bij je dragen is al genoeg want ook ik heb hem nooit gebruikt...
punt is dat als zo n ding ook heel makkelijk gebruikt gaat worden ik dus wel snap dat er eigenaren zijn die zich het ongans schrikken als iem iets richting hond spuit
vergis je niet in sommige mensen, die zo makkelijk in de stress schieten ed en dan gerust een hele wandeling met hun hand in hun jaszak de petcorrector al vast hebben..
ik bedoel dus dat er vele extreem angstige eigenaren zijn die te pas en te onpas zo n ding zullen gebruiken..
zelfde als slaan bv met een paraplu naar een pup die gewoon langs iem loopt, niet eens naar die man opkeek en toch met een paraplu werd geslagen
Snap ik wel, maar die mensen misbruiken alles. En ik ben die gelukkig nog nooit tegen gekomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door