Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#3179292
hannabelgje schreef:Dat denk ik ook inderdaad. Jullie zijn nichten van elkaar. De achternichten werken dan volgens mij ook twee kanten op.
Nee, wij zijn juist GEEN nichten van elkaar. Martine's vader is mijn volle neef.

Ik hou maar het gevoel, omdat er een "generatie-verschil" in zit, ik iets anders van haar ben dan zij van mij.
Mijn (niet bestaande) dochter zou WEL in aanmerking komen voor de 'titel' achternicht, dat zit weer op 1 lijn.

Het blijft me bezighouden!

Suzanne
Door Martine-Tom
#3179334
Mijn vader doet er niet toe, onze band moet je beschrijven via jouw vader en mijn opa, de broers.
Jouw vader is mijn oudoom, de dochter van een oom is mijn nicht, achternicht in jouw geval, jij van mij en ik van jou, voor de volledigheid kom je dan in de graden uit...maar dat is me teveel om in te verdiepen ;)
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3179339
de generatie heeft er op den duur niets meer mee te maken. jullie zijn dus achternichten van elkaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Suzanne
#3181945
Ter leringh ende vermaeck:

Ik ben eruit; ik ben de achter-tante van de betreffende personen ;-)
Mochten dus mijn volle neven / nichten KLEIN kinderen hebben ben ik van die personen een achter-achter-tante.

Jaja, je moet erop komen.

't is maar een weet!

Suzanne
Door Martine-Tom
#3182003
Is ook een niet bestaande term, maar ze wil zich niet neerleggen bij achternicht al dan niet in de zoveelste graad.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3182012
Ik ga voor het gemak er vanuit dat ik van mijn achterneven en -nichten (kinderen van mijn Cousins) ook een achternicht ben. Achter tante lijkt mij meer in de lijn van mijn nephews en nices liggen... Daar ben ik een tante van, van hun kinderen dus een oud tante, al noem ik de ooms en tantes van mijn ouders voor het gemak gewoon oom en tante.... Dat doen de kinderen van mijn Cousins ook..... Oud tante klinkt zo oud....
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3182025
Martine-Tom schreef:Is ook een niet bestaande term, maar ze wil zich niet neerleggen bij achternicht al dan niet in de zoveelste graad.
Die indruk had ik al ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door