Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3174101
Die truien van Wolly zijn wel ideaal hoor! Django slaapt in de (s'nachts) onverwarmde serre,lekker met z'n trui aan en een fleece vest om op te liggen in een canvas bench. Nog een harig kussen erin om tegenaan te kruipen en de ritsen van de bench dicht.
Zo komt hij de nacht prima door.
Omdat hij overdag ook veel in de serre is hebben we daar nu een kachel neergezet. Vroeg in de morgen en s'avonds even lekker de kou eruit stoken.
Is ook beter voor de verwarming binnen want die deur gaat 100 keer per dag open en dan komt er niet zo'n koude vlaag binnen.
#3174102
hannabelgje schreef: Ik leg Zoë als ze ligt wel onder een dekentje, maar die verhuist 100x per nacht. Dan ligt ze dus niet meer ergens onder. Zelf ergens onder kruipen doet ze niet. Maar dan zal ze het wel warm genoeg hebben.
Hier liggen de honden op hun eigen bedjes maar wel boven waar de verwarming niet of nauwelijks aan is. Als het koud is krijgen ze inderdaad een deken over zich heen maar Ziggy draait 's nachts tiig keer om en dan is die deken foetsie. Ik wist dat ze het dan koud had omdat ze dan begon te piepen, kwam ik dan bij haar dan voelde ze koud aan....deken er weer over en klaar was het gepiep, deken kwijt en het gepiep begon weer.. Dus "kind" kreeg een PJ, probleem opgelost :biggrin2:

Afbeelding
Door Lil
#3174393
Mijn jonge naast het bed in de mand slapers moeten zichzelf warm houden of elders in huis gaan slapen.

Opa heb ik de volgende oplossingen voor: minder koud (najaar) ik gooi een dekentje los over hem heen. Krijgt hij het warm en draait hij zich valt die vanzelf af.
Iets kouder: legt een kruik in de mand erbij.
Winter en echt koud: dun fleecejasje en kruik in de mand.

ps. op mijn slaapkamer brandt de verwarming niet en staat 's nachts het raam open. Weer of geen weer.

@edit: kreeg zojuist de handige tip hem 's nachts het medical petshirt aan te trekken. Geen knellende punten en het blijft tenminste goed zitten (jasje blijft niet heel goed zitten. Buiten met wandelen perfect, maar met slapen niet echt).
Laatst gewijzigd door Lil op vr 27 nov 2015, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#3174414
Ik lig het liefst met de ramen tegenover elkaar open anders krijg ik geen lucht  ::), dus kruipt mijn oudste onder m'n dekbed.
De jongste ligt in de bench naast m'n bed ( arm ding) onder 't raam maar die heeft 2 bedkruiken van ijzer.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3174426
eelke schreef: 14 graden is toch niet zo koud?
echt warm vind ik het niet, maar het wordt nog wel lager als het echt koud wordt. Ik slaap altijd met het raam wagenwijd open en de verwarming is nooit aan op mijn slaapkamer........ Rakker heeft gewoon een dunne vacht, die vindt 14 gr dus te koud en kruipt dan bij mij onder of onder een hondenkussen dat op bed ligt. Laddy heeft een echte goeie dikke plukvacht. Die heeft het niet koud......... :P
#3174435
Radja sliep bijna altijd bij ons op bed. In de zomer wilde ze wel eens op haar kussen liggen.
Heb 24/7 de deur openstaan,ook wanneer het ver onder onder 0 is! Heerlijk wanneer het vriest!!
Ze begon dus meestal op bed en gedurende de nacht,voelde ik een koude neus in mijn nek,die bezig was om het dekbed naar onder te krijgen en dan ging mevrouw heerlijk in 1 van onze knieholtes liggen! Werd dat weer te warm,kroop ze met dekbed en al het bed weer uit ;D
#3174487
Radja schreef: Radja sliep bijna altijd bij ons op bed. In de zomer wilde ze wel eens op haar kussen liggen.
Heb 24/7 de deur openstaan,ook wanneer het ver onder onder 0 is! Heerlijk wanneer het vriest!!
Ze begon dus meestal op bed en gedurende de nacht,voelde ik een koude neus in mijn nek,die bezig was om het dekbed naar onder te krijgen en dan ging mevrouw heerlijk in 1 van onze knieholtes liggen! Werd dat weer te warm,kroop ze met dekbed en al het bed weer uit ;D
Ik heb beeld  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door