Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173764
Lizzy schreef: Dat hoeft niet per se. Dat hangt er af van hoe hard je nabestaande dat geld nodig hebben.
Hmm ja inderdaad. Zit me nu wel te bedenken dat er alleen een huis overblijft als wij allebei dood gaan, maar daar koop je geen hondenvlees van voor de guppen...
Misschien toch maar eens een hondenspaarrekening openen voor het geval dat...
#3173766
eelke schreef: Ik heb een verzekeringetje die inmiddels is afbetaald en uitkeert wanneer ik dood ga. De rest kan vanuit ons spaargeld betaald worden. Mijn vriend heeft wel een uitvaartverzekering.
Verder zijn we verzekerd bij overlijden ivm de hypotheek.
Ja, maar die bedragen zijn gekoppeld aan de hypotheek, verpand zogezegd. Die mogen alleen worden aangewend om de hypotheek (deels) af te betalen en zijn zeker NIET voor de nabestaanden. Er mag en kan dus geen uitvaart van worden betaald!

Zo'n levensverzekering dient als "zekerheid" voor de hypotheekgever namelijk.

Suzanne
#3173767
Wij hebben er ook geen. Eigenlijk ook nooit van gekomen en denk er ook niet vaak over na verder

Tja tegenwoordig kun/moet je je voor alles verzekeren

Maar het is wel lucratieve bussiness lijkt het wel zo'n uitvaart, snap het werk en dat moet betaald worden maar toch  :-X
Van mij hoeven die toeters en bellen niet  :-\ Gewoon fakkeltje erbij en uitstrooien, hoef geen plek, herinneringen zitten in personen niet in plekken urnen etc.

Levensverzekering hebben we ook, maar is die niet meestal voor de hypotheek ?
#3173768
Nee, heel bewust niet.  Stel wij nemen nu een verzekering en we worden 100, dan betalen wij heel wat meer premie dan dat de uitvaart kost. We hebben het er wel samen heel goed over gehad, ook al zijn we nog jong. Wat willen we wel, wat niet? Moet er op de kosten gelet worden, wat betekend een uitvaart voor ons?

Wij sparen zelf, maar ja, dat moet je wel kunnen natuurlijk. Een uitvaart kost al snel héél veel geld en ik wil niet dat ik mijn nabestaanden achter laat met schulden. Want echt: die kunnen er ontstaan als je plotseling komt te overlijden.

Manlief zal meer geld besteden aan mijn uitvaart, dan ik aan die van hem. Dat weet hij en dat vinden we prima. Voor mij is iemand die overleden is niet meer in zijn lichaam. Een dure kist etc. vind ik daarom niet nodig en daarom zullen de kosten relatief meevallen. Maar wil je alles erop en eraan, dan kan een verzekering echt wel goed zijn.

Bedenk jezelf wel dat je daarmee ook wel keuzemogelijkheden beperkt. Als partij A waar je verzekerd bent toch niet bevalt, wil dat niet zeggen dat je nog makkelijk naar partij B kan als je overleden bent. En juist dat vinden wij heel belangrijk. Wij leggen daarom elk kwartaal een bedrag opzij.
#3173769
Anne in Duitsland schreef: O wacht, die heb ik ook. Oef!

Wat mannie heeft, weet ik niet, maar die kar ik dan wel persoonlijk het bos in als ie te duur wordt. :biggrin2:
Pas wel even op of dat een levensverzekering is "bij een hypotheek" want dan kan dat bedrag uitslutiend ten goede komen aan de hypotheekverstrekker. Dat is niet een bedrag wat vrijkomt voor de nabestaanden / voor de uitvaart!

Suzanne
#3173770
Suzanne schreef: Ja, maar die bedragen zijn gekoppeld aan de hypotheek, verpand zogezegd. Die mogen alleen worden aangewend om de hypotheek (deels) af te betalen en zijn zeker NIET voor de nabestaanden. Er mag en kan dus geen uitvaart van worden betaald!

Zo'n levensverzekering dient als "zekerheid" voor de hypotheekgever namelijk.

Suzanne
Uh ja dat weet ik  ::) maar dat zorgt er wel voor dat als we beide dood gaan, onze erfgenamen niet blijven zitten met een schuld bij verkoop van het huis, dus dat lijkt me ook best wel een vorm van uitvaart verzekeren...
#3173771
eelke schreef: Uh ja dat weet ik  ::) maar dat zorgt er wel voor dat als we beide dood gaan, onze erfgenamen niet blijven zitten met een schuld bij verkoop van het huis, dus dat lijkt me ook best wel een vorm van uitvaart verzekeren...
Hebben jouw nabestaanden dan dat bedrag om jouw uitvaart te betalen uit HUN eigen middelen direct beschikbaar?
Is het bedrag wat vrijkomt bij overlijden uit de polis genoeg? Blijft er niet toch een restschuld over?

Suzanne
#3173772
Suzanne schreef: Pas wel even op of dat een levensverzekering is "bij een hypotheek" want dan kan dat bedrag uitslutiend ten goede komen aan de hypotheekverstrekker. Dat is niet een bedrag wat vrijkomt voor de nabestaanden / voor de uitvaart!

Suzanne
Wij hebben geen hypotheek, dus nee, dat is gewoon een overlijdensrisicoverzekering. Als ik de 65 haal, wordt het geld aan mij uitgekeerd, overlijd ik voor die tijd, heeft mannie geluk. :biggrin2:
#3173773
Hoi, toevallig stond er een artikel in de Almaarsche Courant van 24-11-2015, gisteren dus:
PRIJSVECHTER UITVAARTEN START IN DEN HELDER
Uitvaartverzorgering Piet Dekker uit Heerhugowaard heeft..........overgenomen enz Hij biedt een particulier een uitvaart voor 2345 Euro, dat is honderden euro's lager dan concurrenten berekenen enze enze, wel in Den Helder vanaf april/mei. Voor 2345 regelt Dekker verzorging, vervoer, begeleiding, bijeenkomst van 3 kwartier en crematorium. Moet ik mijn kinderen tippen Piet Dekker is de goedkoopste...........
Het goedkoopste pakket bij Mereboer kost 2950.
groetjes Boa
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door