Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3179608
Extreme schreef:Gelukkig is er vooruitgang, voor hem misschien te langzaam, voor jullie een groot wonder, gezien hoe hij eerst was.
dat klinkt zo dat het nu steeds meer vooruit gaat komen!!!!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3179618
Hè... dat zijn de betere berichten! Fijn dat-ie een zaal is opgeschoven. En super dat hij gelopen en gefietst heeft!

Duimen blijven hier voorlopig nog even draaien...
Gebruikersavatar
Door Radja
#3179637
O wat fijn,een possitief bericht. Wat fijn voor jullie! Ben ik blij mee! Hoop dat veel meer goede berichten volgen!

Duimen blijven duimen en voor jullie een dikke knuffel :bigarmhug:
Door MillyMol
#3179876
Ik ben blij om te lezen dat er progressie zit in het herstel van Joris. En ik kan me heel goed voorstellen dat hij ontzettend emotioneel is (net als jullie denk ik). Met de terugkeer van zijn bewustzijn komt waarschijnlijk ook het besef van wat hem overkomen is. Hij is waarschijnlijk ook een hele periode kwijt, in ieder geval de periode dat hij in een kunstmatig coma werd gehouden. En wanneer hij dan wakker wordt ligt hij in een ziekenhuis aan de beademing en moet van alles en nog wat opnieuw leren. Dat zal niet makkelijk zijn. Heeft Joris al verteld wat hij zich nog kan herinneren van de dagen, uren, voor het ongeluk?
Door Cathelijn
#3179912
MillyMol schreef:Ik ben blij om te lezen dat er progressie zit in het herstel van Joris. En ik kan me heel goed voorstellen dat hij ontzettend emotioneel is (net als jullie denk ik). Met de terugkeer van zijn bewustzijn komt waarschijnlijk ook het besef van wat hem overkomen is. Hij is waarschijnlijk ook een hele periode kwijt, in ieder geval de periode dat hij in een kunstmatig coma werd gehouden. En wanneer hij dan wakker wordt ligt hij in een ziekenhuis aan de beademing en moet van alles en nog wat opnieuw leren. Dat zal niet makkelijk zijn. Heeft Joris al verteld wat hij zich nog kan herinneren van de dagen, uren, voor het ongeluk?
Toen we er twee weken geleden even over spraken wist hij in ieder geval niet meer wat de dag van en de dag voor het ongeluk was gebeurd. Verder naar voren hebben we niet gekeken.
Hij heeft deze week gesproken met twee vrienden die er bij waren en hem Eerste Hulp hebben verleend en alles kunnen vragen.
Door MillyMol
#3179928
Cathelijn schreef:Toen we er twee weken geleden even over spraken wist hij in ieder geval niet meer wat de dag van en de dag voor het ongeluk was gebeurd. Verder naar voren hebben we niet gekeken.
Hij heeft deze week gesproken met twee vrienden die er bij waren en hem Eerste Hulp hebben verleend en alles kunnen vragen.
Dat is, vind ik, eigenlijk heel goed. Zijn vrienden kunnen hem helpen om de gaten van de laatste momenten in zijn geheugen op te vullen, het verhaal compleet te krijgen en het te begrijpen. Moeilijk voor beide partijen, maar vaak ook heel therapeutisch. Het helpt iedereen bij het verwerkingsproces.
Door Cathelijn
#3181704
Vandaag nog een laatste update: omdat het nu eigenlijk best heel goed gaat. Joris is via een paar dagen Medium Care afgelopen maandag naar de gewone verpleegafdeling gegaan. Op een sonde na is hij van alle slangen af. Komende maandag gaat hij naar het revalidatiecentrum. Hij is nu helder, meer en meer zichzelf. Lopen met een rollator gaat zo soepel dat er nu geoefend wordt met lopen zonder steun en dat gaat ook al best goed. Hij helt nog wat naar links maar kan zich aardig in balans houden. Hij heeft inmiddels het contract met de artsen ed zelf overgenomen en dan horen wij de belangrijkste dingen nog via hem. Het gaat nu zo goed vooruit dat we ook echt ontspannen Kerst kunnen vieren vandaag. Vanmiddag met zijn allen bij Joris en daarna zonder Joris eten bij mijn zus.

Alle steun voor Joris en voor ons heeft ontzettend veel voor ons betekend en doet het nog steeds. We kunnen gelukkig met een hoopvolle blik naar 2016 kijken.
Fijne feestdagen allemaal.
Door Lil
#3181709
Cathelijn schreef:Vandaag nog een laatste update: omdat het nu eigenlijk best heel goed gaat. Joris is via een paar dagen Medium Care afgelopen maandag naar de gewone verpleegafdeling gegaan. Op een sonde na is hij van alle slangen af. Komende maandag gaat hij naar het revalidatiecentrum. Hij is nu helder, meer en meer zichzelf. Lopen met een rollator gaat zo soepel dat er nu geoefend wordt met lopen zonder steun en dat gaat ook al best goed. Hij helt nog wat naar links maar kan zich aardig in balans houden. Hij heeft inmiddels het contract met de artsen ed zelf overgenomen en dan horen wij de belangrijkste dingen nog via hem. Het gaat nu zo goed vooruit dat we ook echt ontspannen Kerst kunnen vieren vandaag. Vanmiddag met zijn allen bij Joris en daarna zonder Joris eten bij mijn zus.

Alle steun voor Joris en voor ons heeft ontzettend veel voor ons betekend en doet het nog steeds. We kunnen gelukkig met een hoopvolle blik naar 2016 kijken.
Fijne feestdagen allemaal.
Wat ben ik blij om dit bericht te lezen, dit klinkt echt super positief.

Voor jullie allemaal een hele fijne kerst. :-*
Door Ingeborg58
#3181713
Mooi nieuws Cathelijn!
Het had ook helemaal anders kunnen aflopen,wat zullen jullie opgelucht zijn!
Fijne feestdagen voor jullie en voor Joris in het ziekenhuis! :-*
Door Oso-Bayou
#3181715
Wat fijn dat jullie zo de feestdagen kunnen vieren.
Ik blijf aan jullie denken en de :duimen: :duimen: blijven nog wel een tijdje draaien.
Door Mowgli
#3181716
Wat fijn om te lezen! Ik wens jullie fijne kerstdagen.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door