Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3170947
Ja, doordat ik zo bewust bezig ben voor de honden, ben ik ons eigen voedsel ook onder de loep gaan nemen.
We eten nu al een paar jaar zonder pakjes en zakjes en kant-en klaar dingen en dat bevalt prima!
We hebben een abonnement op de biologische groente en fruit tas van een tuinderij hier in de buurt dus altijd verse groenten van het seizoen voor ons en de honden..want die eten er ook van.
Maar heel soms moet ik gewoon snoepjes, koekjes en andere troep hebben en daar word ik dan stiekem even blij van, zo' n fout snoep momentje. En de honden hebben geen foute snoepmomenten..want dat geef ik ze niet.
Door Martine-Tom
#3170950
Uhm nee.

Ik doe mn best, maar nee, bij lange na niet. Ik kook wel zoveel mogelijk vers, bak mn eigen brood met noten en zaden enzo, ik weet ook veel beter wat mijn hond nodig heeft en waarom als dat ik dat weet voor mezelf :P
#3170982
Als ik gezond eten net zo super lekker vond als Oscar zijn Barf, dan at ik ook gezond. Helaas is dat niet zo en vind ik zo ongeveer alles wat als gezond bekend staat niet lekker tot ronduit niet te eten. Dus is en blijft het een strijd helaas.
#3170990
Nee, om wat Lizzy zegt.

Wij eten gezond en erg gevarieerd. Niks uit pakjes en zakjes en zo min mogelijk suiker. Maar ook wel eens gewoon een patatje, een glas frisdrank of een stuk taart. Balans noem ik dat.
Ik wil ook kunnen genieten van het leven, en als je stopt met het eten van alles wat volgens de verschillende media ongezond zou zijn ga je volgens mij dood van de honger. Maar we letten zeer zeker goed op onze voeding.
#3171016
Ik at altijd geweldig en fantastisch, alles home made en zoveel mogelijk biologisch en uit het seizoen en grotendeels vegetarisch.
En toen ging ik maar eens samenwonen, kwam er een kind, kocht ik een huis. Ik woon niet meer om de hoek van een grootstedelijke dagelijkse markt met bijbehorende etnische winkeltjes, ik ben van 30-35 naar ruim 140 m2 huis gegaan, heb gruwelijk slaapgebrek en heb een vent in huis die 's nachts knort als een beer en overdag zn innerlijke boer (geen agrarier) heeft omarmd  :P
Ow, en het kind heeft tot nu toe de eetvoorkeuren van haar vader.

Dus ik eet geregeld chicken tonight, shoarma en pizza van de bestelturk en wegens slaap- en futgebrek tomatensaus uit de winkel.
#3171026
MarijeEnBoomer schreef: Hier kan ik ook weer zeggen:
No fucking way  ;D ;D

;D ;D ;D

Hier dus wel. Nadat Pike zo'n 10 jaar geleden over ging op barf en het verschil duidelijk werd ging zijn baasje eerst al die e-nummers aan de kant schuiven en daarna werd eigenlijk steeds meer zelf gemaakt en kwam er niks meer in uit pakjes en zakjes. Met "paleo"eten als resultaat. Oké, laat ik eerlijk wezen, niet 100%, maar ik kom toch wel in de buurt van 90-95%.
#3171058
ik eet overigens niet heel ongezond maar omdat ik best wel veel doe op een dag (ben zo'n 18 uur non-stop bezig) eet ik erg veel en als ik alles biologisch haal wordt me dat te duur. maar zelden doe ik afhaal maaltijden en kant en klaar maaltijden al helemaal nooit. ik eet alleen altijd erg laat (ben nu bijna klaar met koken) en over het algemeen is dat ook niet heel gezond in dit klimaat tenminste.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door