Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3170456
Las net op nu.nl dat de IS Duitse vluchtelingen benaderd om met hun "spelletje" mee te doen .
Ik heb er niet veel verstand van maar vrees dat er onder de vluchtelingen waar dan ook , ook terroristen tussen zitten, was in Frankrijk ook 1 van
Ik vind het toch wel eng worden
Door Martine-Tom
#3170465
*Marga* schreef: In Libanon ook een aanslag geweest 43 doden daar hoor je niks van... :'(
nee psies...iedereen maar met de franse vlag op zn facebook profiel, terwijl de halve wereld in vlam staat :-\
Maar ja NMBY...
Door eelke
#3170468
*Marga* schreef: In Libanon ook een aanslag geweest 43 doden daar hoor je niks van... :'(
Ja dat vind ik echt gelul, al dat 'ja maar daar gebeurd dit en dat en dan hoor je niemand'.

De mensen in Libanon zullen ook echt niet zo stil staan bij Parijs. Er is toch gewoon weg geen tijd, en niet genoeg plek in je hart voor, om je al het leed op de wereld aan te trekken? Dat kan geen enkel mens hoor, dus laten ze daar stil staan bij het leed daar, en laten we hier stil staan bij het leed hier.

Daarbij, ik vind het niet heel raar dat ik me dit meer aantrek, bij een band die ik al eens gezien heb, die erg goed bevriend zijn met de band waar ik vorige week nog naar stond te kijken in een ziggo dome, waar ik me toen ook afgevraagd heb 'oeh als hier nu iets mis gaat, met al die mensen'. Waar ik overigens zo door de beveiliging kon lopen. En dan nog, als je daar met een kalashnikov aan was komen lopen, dan had de beveiliging ook niks kunnen doen hoor, dan zit je als 17.000 sardientjes opeen gepakt...
We reden hier bijna nog verkeerd 'oh dan gaan we toch naar sportpaleis antwerpen, dat is nog dichterbij ook'. Ik weet niet of ik het nu zou doen.

Ja ik vind het echt rotzooi. Aan de ene kant wil ik me niet bang laten maken. Aan de andere kant weet ik, dat als dit mij overkomt, en ik overleef het, ik dit nooit meer te boven kom. En al gebeurd er niks, ik toch meer op mijn hoede zal zijn, en niet meer zo onbevangen zal kunnen genieten als eerst.

En dat steekt mij persoonlijk. Buiten alle slachtoffers, want die vallen inderdaad overal ter wereld.

Aan de andere kant denk ik ook, laatst een ontploffinkje geweest op de kerncentrale hier om de hoek. Als die echt gaat zijn we er ook aan. Of als ik zo onder een bus loop. Of als mijn hart zo gewoon stopt met kloppen. Of als...

Het is gewoon lastig beredeneren.
Door Lil
#3170474
eelke schreef: Ja dat vind ik echt gelul, al dat 'ja maar daar gebeurd dit en dat en dan hoor je niemand'.

De mensen in Libanon zullen ook echt niet zo stil staan bij Parijs. Er is toch gewoon weg geen tijd, en niet genoeg plek in je hart voor, om je al het leed op de wereld aan te trekken? Dat kan geen enkel mens hoor, dus laten ze daar stil staan bij het leed daar, en laten we hier stil staan bij het leed hier.

Daarbij, ik vind het niet heel raar dat ik me dit meer aantrek, bij een band die ik al eens gezien heb, die erg goed bevriend zijn met de band waar ik vorige week nog naar stond te kijken in een ziggo dome, waar ik me toen ook afgevraagd heb 'oeh als hier nu iets mis gaat, met al die mensen'. Waar ik overigens zo door de beveiliging kon lopen. En dan nog, als je daar met een kalashnikov aan was komen lopen, dan had de beveiliging ook niks kunnen doen hoor, dan zit je als 17.000 sardientjes opeen gepakt...
We reden hier bijna nog verkeerd 'oh dan gaan we toch naar sportpaleis antwerpen, dat is nog dichterbij ook'. Ik weet niet of ik het nu zou doen.

Ja ik vind het echt rotzooi. Aan de ene kant wil ik me niet bang laten maken. Aan de andere kant weet ik, dat als dit mij overkomt, en ik overleef het, ik dit nooit meer te boven kom. En al gebeurd er niks, ik toch meer op mijn hoede zal zijn, en niet meer zo onbevangen zal kunnen genieten als eerst.

En dat steekt mij persoonlijk. Buiten alle slachtoffers, want die vallen inderdaad overal ter wereld.

Aan de andere kant denk ik ook, laatst een ontploffinkje geweest op de kerncentrale hier om de hoek. Als die echt gaat zijn we er ook aan. Of als ik zo onder een bus loop. Of als mijn hart zo gewoon stopt met kloppen. Of als...

Het is gewoon lastig beredeneren.
Soms is het beter om er niet te veel bij stil te staan wat je kan gebeuren. Hoewel ik vorige week bij die brand bij DSM goed in de piepzak zat. Kon niet naar huis en al mijn beestjes zaten daar en ondertussen horen dat waar je woont niet ok is. Als dat in de lucht vliegt, dan is alles hier weggevaagd. Maar een auto ongeval krijgen die kans is pas echt groot en daar staan we meestal niet bij stil als we het verkeer in gaan meerdere keren per dag.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3170799
Pluto schreef: Al eerder gedeeld op FB, maar voor wie het lezen wil, een interessant artikel!

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... en-is.html
Ja en dus ga je jezelf en anderen opblazen? En verhuis je naar het bederflijke westen?
Kijk dat kan ik dan weer niet begrijpen. Ik begrijp dat onze kapitalistische  democratische samenleving echt niet iets is dat je iedereen op moet leggen, want het heeft idd ook vele mankementen, en ook bij ons is het gegroeid niet poempaf vanaf nu doen we alles zus of zo. Daarnaast geloof ik ook niet in een enige goede manier of enige juiste samenleving, alles heeft voor en nadelen.
Maar goed het terroriseren van mensen in eigen land en in landen waar je het niet mee eens bent is echt van een ander nivo, wat moet je geloven wil jij jezelf opblazen? Doe je dat echt bewust of ben je gebrainwashed door op macht beluste sadisten?

En tuurlijk staan we meer stil bij parijs dan libanon. Dat is dichterbij, dat raakt je meer, niet dat je minder geeft om de mensenlevens daar, maar omdat na parijs misschien iets in je eigen omgeving kan gebeuren, met bekenden, vrienden familie en jezelf. En het is gewoon menselijk om daar meer om te geven.

Overigens was ik gister op een tankstation, en kwamen er mannen met 'jurken' kale hoofden en lange baarden, meeste een arabisch uiterlijk uit een busje....uhm ja ik zeg eerlijk dat ik me absoluut niet op mijn gemak voelde, en idd meteen aan Parijs en alle toestanden denk. En dat eigenlijk alleen gebasseerd op hun uiterlijk. Dan merk je toch enige angst en wantrouwen. Datgene wat de terroristen proberen te zaaien. En zal ook frustrerend zijn voor mensen die 'er zo uitzien' om er meteen mee geassocieerd te worden.  :-\
Maar ik doe dat ook als reflex hoor
Gebruikersavatar
Door doranto
#3170804
Pluto schreef: Al eerder gedeeld op FB, maar voor wie het lezen wil, een interessant artikel!

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... en-is.html
Heb dat stuk al vaker voorbij zien komen. Kan daar niets interessants aan vinden. Neem bijvoorbeeld de laatste zin: "Er zijn natuurlijk massa’s mensen die met dat afschuwelijke, brute geweld van de terreurgroepen enorm veel moeite hebben, maar ze begrijpen het wel.”
Die gestoorden die daar begrip voor op kunnen brengen zijn er inderdaad ja, dat weten we nu onderhand wel. Maar realiteit is, dat het gelukkig altijd nog slechts een ontzettend klein groepje is als je het tegen de wereldbevolking afzet! In mijn ogen wordt door deze doemdenker alles behoorlijk uit zijn verband gerukt.
Wat niet wegneemt dat het akelige en gevaarlijke tijden zijn op het moment.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3170808
eelke schreef: Ja dat vind ik echt gelul, al dat 'ja maar daar gebeurd dit en dat en dan hoor je niemand'.

De mensen in Libanon zullen ook echt niet zo stil staan bij Parijs. Er is toch gewoon weg geen tijd, en niet genoeg plek in je hart voor, om je al het leed op de wereld aan te trekken? Dat kan geen enkel mens hoor, dus laten ze daar stil staan bij het leed daar, en laten we hier stil staan bij het leed hier.

Daarbij, ik vind het niet heel raar dat ik me dit meer aantrek, bij een band die ik al eens gezien heb, die erg goed bevriend zijn met de band waar ik vorige week nog naar stond te kijken in een ziggo dome, waar ik me toen ook afgevraagd heb 'oeh als hier nu iets mis gaat, met al die mensen'. Waar ik overigens zo door de beveiliging kon lopen. En dan nog, als je daar met een kalashnikov aan was komen lopen, dan had de beveiliging ook niks kunnen doen hoor, dan zit je als 17.000 sardientjes opeen gepakt...
We reden hier bijna nog verkeerd 'oh dan gaan we toch naar sportpaleis antwerpen, dat is nog dichterbij ook'. Ik weet niet of ik het nu zou doen.

Ja ik vind het echt rotzooi. Aan de ene kant wil ik me niet bang laten maken. Aan de andere kant weet ik, dat als dit mij overkomt, en ik overleef het, ik dit nooit meer te boven kom. En al gebeurd er niks, ik toch meer op mijn hoede zal zijn, en niet meer zo onbevangen zal kunnen genieten als eerst.

En dat steekt mij persoonlijk. Buiten alle slachtoffers, want die vallen inderdaad overal ter wereld.

Aan de andere kant denk ik ook, laatst een ontploffinkje geweest op de kerncentrale hier om de hoek. Als die echt gaat zijn we er ook aan. Of als ik zo onder een bus loop. Of als mijn hart zo gewoon stopt met kloppen. Of als...

Het is gewoon lastig beredeneren.
Mee eens. Ik voel me NU verbonden met Frankrijk/Parijs, ik ben er NU bij betrokken/volg het nieuws enzovoorts. Maar ik kan me niet iedere dag, iedere week, ieder seizoen bezig houden met iedere aanslag in een land waarvan ik niet weet waar het ligt. Andersom maken mensen in oorlogsgebied zich al lang niet meer druk om een schietpartij in Amsterdam omdat hun straten al lang geen straten meer zijn en hun gemeenschap uit elkaar gerukt is. Plus als ik zelf te druk ben (met werk en studie en alle andere dingen die in deze maatschappij nooit stil staan) om het nieuws te volgen en het allemaal een beetje langs me heen gaat, ben ik ook lang zo betrokken niet. Ik wilde dat ik aan alle ellende in de wereld iets kon doen, maar ik kan ook niet van 150 goede doelen donateur zijn of 100 uur in de week vrijwilligerswerk doen. Als mensen zich dan achtergesteld voelen omdat je een keuze maakt.. sorry maar een ieder trekt zich (onbewust) aan wat hij belangrijk vindt en dat is voor velen op dit moment Frankrijk. Ik vind het ook vervelend dat veel mensen nog steeds plofkip kopen maar ik ben wel blij als er één persoon besluit dat niet meer te doen. Misschien een scheve vergelijking maar je kunt nu eenmaal niet overal wat aan doen.

Oh ik zie nu dat ik wat dubbele dingen gezegd heb. Afijn, mee eens dus.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3170810
Ik kan er eerlijk gezegd ook niet zoveel mee. Volgens mij heb ik een paar dagen geleden een langere versie gelezen, waar iig iets instond in de trand van...als pietje vroeger iets stal van jantje, gingen janten en pietje dat samen uitpraten en regelen en nu is is er een rechtspraak en zou alles fout zijn. Duh, als er geen rechtspraak is zou het echt niet gemoedelijker zijn in de landen waar over gesproken wordt. Zo makkelijk als daar de daad bij het woord (ik ruk je kop eraf) gevoegd wordt zie je nergens.

Maar goed, IS is dus boos op het westen....dat kan ik nog begrijpen en dat je dan het westen aanvalt ook nog, maar het verklaard op geen enkele manier de massale afslachting van bevolkingen die in afgelegen bergdorpjes woonden, de handel in vrouwen van iedere religie die niet IS is enz. Dus dat dit allemaal onze achuld is....nah, dat geloof ik niet zo hoor. Als het aan het opleggen van democratie ligt waar iedereen dan ontevreden over zou zijn, waarom komen ze dan hiernaartoe, waarom komen ze dan daar in opstand tegen de zittende dictators. Syrie was helemaal niet zo'n armoeiig armieterig land, dus dat IS dan volgwns eigen zeggen daar bevrijding van het westers juk komt brengen door iedere andersdenkende af te schieten lijkt mij wat onwerkelijk. En ik kan nog wel even doorgaan, maar moet nu aan het werk.
Door eelke
#3170812
Ik denk ook wel dat je over dat hele ' waarom doet IS dit en het Westen dat' eigenlijk niet eens een goed onderbouwde mening kunt hebben. Er is zo veel wat wij niet weten...
Door Anne in Zweden
#3170833
Heb net dit stuk gelezen in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/opinie/is-zal- ... ~a3870192/

Ik weet niet wie die auteur is en met welke autoriteit hij over het onderwerp schrijft, maar ik kan me voorstellen dat dit verhaal de beweegredenen van IS beter beschrijft dan de stelling dat IS tegen westerse democratie en waarden strijdt. Al was het maar omdat IS ook in zijn eigen omgeving (Syrië en omstreken) op een barbaarse manier huishoudt, terwijl westerse democratie en waarden daar toch niet het dagelijks leven kenmerken, voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3170840
indrukwekkende, de minuut stilte en nu het nummer wat ze draaien.....
wat ik er van vind doet er niet toe....want ik kan er geen reet aan veranderen.....
maar ieder die de IS aanhangt en begrip op brengt voor hun daden is niet goed... die missen ettelijke hersencellen zoniet dat heel die bovenkamer compleet leeg is...
en ja ik vind het eng....ik merk ook dat ik bepaalde gevoelens krijg bij het zien van mensen...
dat wil ik niet maar het gebeurd wel en is dat gek.... nee ik vind van niet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3170848
eelke schreef: Ik denk ook wel dat je over dat hele ' waarom doet IS dit en het Westen dat' eigenlijk niet eens een goed onderbouwde mening kunt hebben. Er is zo veel wat wij niet weten...
Dit dus ook ja.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door