Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Simone V
#3169976
Ik heb ooit een keer ontzettend mooi vers kalkoenvlees bij de poelier gekocht, voor de hond dus.
bij het verdelen dacht ik ook wel heel eventjes, hmmm zullen we het proberen? Zeker omdat manlief (de kritische kok hier in huis) het óók heel mooi vlees vond ...niet gedaan, maar toen onze witte mevrouw het vlees op haar bord kreeg en me aankeek 'wat is dít nu weer?' had ik ook weer heel eventjes spijt  :biggrin2:

dus ik kan me je gevoel wel voorstellen!
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3169983
Ik heb ooit rundvlees gehad via valerie.  Ik laat de zakken vlees wat ontdooien om te portioneren en haal uit de ene zak een prachtige ossenhaas . Die hebben we s avonds dus zelf opgegeten (2/2,5 kg met z'n 4en ) dat vond ik gewoon te zonde om de honden te voeren
Door jasmijn
#3169993
Ik koop ook regelmatig helen kippen bij te Turk waar ik de kipfilet en poten van af haal voor ons en de rest is voor haku.
Of dat ik runder stoofvlees koop in de supermarkt en de een helf voor ons is en de anderen helft voor haku.

Vlees via lijntjes of online winkels koop voor haku eet ik dus echt niet, ik pieker er niet over.
Heb wel eens gehad dat mijn ouders of iemand anders dan stond te kwijlen bij een heel konijn of kwartels of zo en vroeg of ze die voor hun zelf mochten hebben  :-X wat dus echt niet gebeurden.  :nono2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3170394
MarijeEnBoomer schreef: No fucking way!!!
En waarom niet dan? Is de kwaliteit van jouw vlees voor de honden zo slecht dan? Nee toch  :-\
Ik doe het normaliter niet, om de eenvoudige reden dat er dan niks voor mijn honden overblijft  ::) Veel van wat ik koop is namelijk supervers én voor menselijke consumptie. Dus om even op hetzelfde niveau te blijven, what the fuck!  :biggrin2: ik heb er geen probleem mee.
Door Lil
#3170455
pike schreef: En waarom niet dan? Is de kwaliteit van jouw vlees voor de honden zo slecht dan? Nee toch  :-\
Ik doe het normaliter niet, om de eenvoudige reden dat er dan niks voor mijn honden overblijft  ::) Veel van wat ik koop is namelijk supervers én voor menselijke consumptie. Dus om even op hetzelfde niveau te blijven, what the fuck!  :biggrin2: ik heb er geen probleem mee.
De kwaliteit is meer dan prima, maar dierenvoer wordt niet zo hygiënisch behandeld als mensenvoer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3170457
pike schreef: En waarom niet dan? Is de kwaliteit van jouw vlees voor de honden zo slecht dan? Nee toch  :-\
Ik doe het normaliter niet, om de eenvoudige reden dat er dan niks voor mijn honden overblijft  ::) Veel van wat ik koop is namelijk supervers én voor menselijke consumptie. Dus om even op hetzelfde niveau te blijven, what the fuck!  :biggrin2: ik heb er geen probleem mee.
Omdat je geen idee hebt hoe het vlees onderweg behandeld is. Ik maak me bij de hond niet zo vreselijk veel zorgen als het vlees gedurende het proces eens of vaker (deels) ontdooid. Maar voor mezelf wel. Zeker als het om vlees gaat wat je niet door en door verhit, zoals biefstuk en aanverwanten. Je kunt daar hartstikke ziek van worden.

Volgens mij is dit ook het stukje hygiëne waar Plantinga en consorten op doelen. Lijkt me niet wenselijk dat mensen in grote getale vlees gaan eten wat voor diervoeding bestemt is.

NB: ik koop zo min mogelijk vlees bestemd voor humane consumptie. Er is meer dan voldoende vlees te verkrijgen wat voor diervoeding bestemd is, ik laat het vlees voor humane consumptie (uitzonderingen daargelaten) graag voor humane consumptie.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3170461
Ja, één keer toen het zo netjes verpakt zat en ik was benieuwd. Daarna niet meer. Alleen al omdat ik voor mezelf veel hogere eisen stel aan afkomst van het vlees dan voor de katten. Bij zwaan twijfel ik wel eens of gans, omdat het wild is en het zo van het dier komt. Maar nee, het is voor de katten en ik weet hoe lekker ze het vinden en dat ik zelf gewoon vlees in de vriezer heb voor onze eigen maaltijd. Hooguit dat ik een keer een stukje van een cm zal proeven, want kopen in de winkel zou ik ook niet gauw doen voor eigen consumptie.
Gebruikersavatar
Door mightywil
#3170481
;D Ja hoor, ik eet regelmatig met de honden mee.
Kip van het pluimveeverwerkings bedrijf, paard van het paardenslachthuis, lam-geit-rund en ree van het slachthuis.
Bij de slachthuizen is het allemaal voor menselijke consumptie goedgekeurd en dat de honden het te eten krijgen ....  ::)
Door Diego
#3170514
Ik eet zelf geen vlees en vis, maar menig barfhap ziet er beter uit dan supermarkt vlees en als ik geen veggie was zou ik zo met ze mee eten denk ik dikwijls, en manlief heeft wel eens biologisch kippenvleugeltjes gebakken die ik besteld had voor de honden.Smaakte super zei hij.
Gebruikersavatar
Door pike
#3170527
Diego schreef: Ik eet zelf geen vlees en vis, maar menig barfhap ziet er beter uit dan supermarkt vlees en als ik geen veggie was zou ik zo met ze mee eten denk ik dikwijls, en manlief heeft wel eens biologisch kippenvleugeltjes gebakken die ik besteld had voor de honden.Smaakte super zei hij.
Helemaal mee eens. Ik koop voor mijzelf nooit supermarktvlees. Hooguit koop ik daar vlees voor de honden ::)
Door Suzanne
#3170545
Kaela schreef: Omdat je geen idee hebt hoe het vlees onderweg behandeld is. Ik maak me bij de hond niet zo vreselijk veel zorgen als het vlees gedurende het proces eens of vaker (deels) ontdooid. Maar voor mezelf wel. Zeker als het om vlees gaat wat je niet door en door verhit, zoals biefstuk en aanverwanten. Je kunt daar hartstikke ziek van worden.

Volgens mij is dit ook het stukje hygiëne waar Plantinga en consorten op doelen. Lijkt me niet wenselijk dat mensen in grote getale vlees gaan eten wat voor diervoeding bestemt is.

NB: ik koop zo min mogelijk vlees bestemd voor humane consumptie. Er is meer dan voldoende vlees te verkrijgen wat voor diervoeding bestemd is, ik laat het vlees voor humane consumptie (uitzonderingen daargelaten) graag voor humane consumptie.

+1
Wat ik in de supermarkt koop en wat in beginsel gewoon bij de slagerij vandaan komt, dat is vlees voor humane consumptie. Dus ook alsi k het voor de honden bestemd heb, BLIJFT het vlees voor humane consumptie. Dat eet ik zelf fluitend. Vlees wat via lijntjes binnenkomt, hoe mooi het er ook uitziet.. nee. niet.

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door