Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3172193
Even een kleine update. Na flinke buik ellende vorige week, is Oscar daar weer van opgeknapt. We zijn inmiddels weer bezig met ons oorspronkelijke plan (wat vooral draait om zijn rugpijn, maar ook om alle onmogelijkheden waar we met Oscar tegenaan lopen in gedrag en behandeling) en na heel erg veel twijfel ben ik nu héél voorzichtig wat positief. Wel héél voorzichtig, want het heeft allemaal nog tijd nodig om te zien of het ook op langere tijd werkt.
En zelfs in het meest positieve geval, denken we niet meer in extreem lange tijdsperiodes. Belangrijkste wat voorop staat is dat de tijd die er nog is voor alle partijen de moeite waard is en dat is een afweging die we ontzettend moeilijk vinden. Maar das niet zo gek natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3172203
Kaela schreef: Even een kleine update. Na flinke buik ellende vorige week, is Oscar daar weer van opgeknapt. We zijn inmiddels weer bezig met ons oorspronkelijke plan (wat vooral draait om zijn rugpijn, maar ook om alle onmogelijkheden waar we met Oscar tegenaan lopen in gedrag en behandeling) en na heel erg veel twijfel ben ik nu héél voorzichtig wat positief. Wel héél voorzichtig, want het heeft allemaal nog tijd nodig om te zien of het ook op langere tijd werkt.
En zelfs in het meest positieve geval, denken we niet meer in extreem lange tijdsperiodes. Belangrijkste wat voorop staat is dat de tijd die er nog is voor alle partijen de moeite waard is en dat is een afweging die we ontzettend moeilijk vinden. Maar das niet zo gek natuurlijk.
Nee, dat is he-le-maal niet gek!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3173453
Weer even een update. Vandaag bij de dierenarts geweest, zonder Oscar. Goed alles doorgesproken. Voor nu gaat het goed. Hij is nu een kleine week stabiel, waarbij zijn maag rustig blijft en de medicijnen een goed effect hebben op zijn pijn en gedrag. Wat we vooral ook besproken hebben is hoe we verder gaan. En dat is eigenlijk vrij eenvoudig, zodra de medicijnen niet voldoende werking meer hebben of weer zoveel bijwerkingen gaan geven zijn we uitbehandeld. Hoe lang het goed kan gaan weten we niet, maar echt in hele lange termijnen denk ik niet meer.

Dus het is moeilijk. Aan de ene kant ben ik ontzettend opgelucht dat de medicatie wel wat doet en we op die manier extra tijd krijgen. Aan de andere kant is het zo onwijs moeilijk om te weten dat die extra tijd misschien wel heel kort is. eigenlijk wil ik daar niet teveel bij stilstaan en gewoon genieten. Maar ik ben me er wel heel bewust van, want we weten gewoon niet hoe lang het goed zal gaan.

Ik ga, als het lukken wil met autorijden, begin december afscheid nemen bij de hoopers. We hebben zo'n ontzettend fijn groepje, het voelt nu zo onaf. Daarna willen we prive funlesjes gaan doen. Geen fysieke belasting meer, alleen nog wat Oscar het aller leukste vindt. Hoopers heeft ie nooit super-geweldig-leuk gevonden, dus dat is nu klaar.

Het is voor ons ook best wel weer schrikken geweest dat hij zo verslechterd is. Het gaat zo langzaam achteruit en we hebben heel veel signalen los van elkaar niet goed gesignaleerd. Pas toen we alles bij elkaar optelden en er over nadachten, realiseerden we het ons. En nu de extra pijnstilling aanslaat zien we opeens weer dingetjes die Oscar al zo lang niet meer heeft gedaan. Dingetjes die hij moet blijven kunnen om zijn leven leuk te houden.

Twee weken terug heb ik hem weer even in mijn studio gehad. Even nog wat mooie plaatjes van hem schieten. Van zijn grijze bekkie. Hij vindt dat zo mooi, hij doet het dan zo graag goed. Mijn lieve kanjer!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door joel
#3173457
zo moeilijk he, als je het "ineens" zo bewust wordt........fijn dat je alle leuke dingen met Oscar kan/gaat blijven doen zolang hij het ook leuk vind  :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3173464
Geen leuk nieuws, Karin... Ik hoop dat jullie nog even wat meer dan een beetje tijd gegund is.  :-*
Door eelke
#3173469
He heftig! Zo machteloos ook als alles met elkaar samenhangt...

Hoe oud is Oscar eigenlijk? Ik dacht ook 6?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3173475
eelke schreef: He heftig! Zo machteloos ook als alles met elkaar samenhangt...

Hoe oud is Oscar eigenlijk? Ik dacht ook 6?
Oscar is nu 5, hij wordt in maart 6.

Ja, het is het totaalplaatje wat alles zo moeilijk maakt. Zou je fysiek en gedrag los kunnen koppelen was het een heel ander verhaal. Maar ja, dat gaat nou eenmaal niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3173476
constance.blokzijl schreef: Ik hoop dat jullie nog veel tijd gegund is!
Maar wat staat Oscar lekker ondeugend op de foto!
Dank je! Poseren kan ie wel  :biggrin2:

Iedereen bedankt voor de lieve woorden  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door