Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Welk merk zou jij kiezen en graag ook waarom

Ford Transit Connect
12
28%
Renault Kangoo
6
14%
Peugeot Partner
7
16%
Citroen Berlingo
14
33%
Opel Combo
4
9%
Door flodder en dwarrel
#3164764
ik heb n Toyota yaris verso
ik heb um nu 11 jaar en heb er nog nooit grote kosten aan gehad

achter de voorstoelen zitten 2 vakken waar je de 2 achter stoelen makkelijk in weg kan klappen waardoor je een vlakke vloer krijgt maar je kunt ze ook stuk voor stuk weer tevoorschijn toveren. de instap voor de honden is vrij laag via de grote achterdeur
Door Lizzy
#3164771
[quote="flodder en dwarrel"]
ik heb n Toyota yaris verso
ik heb um nu 11 jaar en heb er nog nooit grote kosten aan gehad

achter de voorstoelen zitten 2 vakken waar je de 2 achter stoelen makkelijk in weg kan klappen waardoor je een vlakke vloer krijgt maar je kunt ze ook stuk voor stuk weer tevoorschijn toveren. de instap voor de honden is vrij laag via de grote achterdeur
[/quote]

Ja, die zijn ook geweldig!

Ik wou dat zoiets ook wat voor ons was maar helaas.
Door **Jillaroo**
#3164807
Met stip op 1 berlingo of de partner. Maar ik rij heel luxe dus iedere 3,5 een nieuwe. Nu met dubbele schuifdeuren en dat is ideaal. Via de zijdeuren heb ik 4 hokken tot mijn beschikking. en dan aan de achterzijde ( met klep ivm droogstaan in de regen) kan ik dan de rest van de zooi kwijt. Voorheen een combo gehad, maar nooit meer. Dat ding zit zo laag op de grond. Berlingo met bankje kan je nog twee personen mee nemen ( oke geen mega dikkers). Zalige auto, je zit lekker hoog
Door Lizzy
#3164814
Naaah, inmiddels valt de Opel Combi hier ook af. De stoelen zitten niet goed :-\. En ik ben ook weer aan het twijfelen over de Ford Transit Connect. En aan het nadenken of we toch niet beter een VW Caddy kunnen nemen. Of een Peugeot Partner. De pest is dat ik eigenlijk gewoon met al die auto's proefritten zou moeten gaan maken. Maar ja, door dat gekloot met die rug kan ik dus net van Z'meer naar Den Haag met de Kangoo. En de meeste tweedehandsjes staan ver buiten deze regio :-\
Door Lizzy
#3165237
Vandaag een proefrit gemaakt in een Ford Transit Connect. Wat rijdt die auto FIJN! Maar wat zit die stoel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :-X. Ik heb ook in de VW Caddy gereden. Die stoel zat me beter. Maar ook weer eigenlijk een te korte zitting en ook een vrij spartaans harde stoel. Dus mwah, ik ben er nog niet uit zeg maar :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3165253
Als je de transit fijn vind waarom kijk je dan niet naar bv de citroen jumpy of de peugeot expert??
Ik heb ook snel last van mn rug, niet zo erg als jou, maar wel dat mijn hele onderrug vast gaat zitten.
Ik heb de jumpy, en ik vind hem helemaal geweldig!!!!!!!
Heerlijk om in te rijden en geen last van mijn rug, terwijl ik regelmatig in en uit moet stappen met het ophalen en thuis brengen van de honden.

Als je wilt mag je wel een ritje maken in de van mij.
Door Parelridder
#3165271
[quote="Lizzy"]
Stel jij moest een bestelauto kopen en je kon uit bovenstaande merken kiezen, welke zou je kiezen en waarom? Allemaal van bouwjaar rond 2010.

Alle merken die er niet bij staan, komen  niet in aanmerking. Hetzij omdat ze te duur zijn (ik wil wel een Mercedes Citan :biggrin2:) of omdat ik er niet in kan zitten vanwege de verkeerde stoelen (VW Caddy).

En Sonja, jij mag niet mee doen want ik weet jouw antwoord al, hahahaha ;D ;D
[/quote]NIET de Kangoo, ik ken van zowel eigen ervaring als andermans ervaring daarmee véél te veel trammelant, met bijbehorende reparatiekosten. Buiten dat één en al electronica stoornissen, die je er in traint allerhande waarschuwingslampjes te negeren, omdat het na her-starten vaak wel weer weg is.. ::)
Door Parelridder
#3165273
[quote="Yvonne K"]
Ik kan je alleen zeggen welk merk ik nooooit meer wil: Renault Kangoo.....
Rijdt heerlijk, heb de achterbank er uit en mooie plekken voor de honden en toch nog ruimte voor boodschappen o.i.d. maar heel veel problemen met de elektriek. Ramen die niet meer open of dicht willen, richtaanwijzer die het vaak niet doet. Sleutel die het niet mee deed en een nieuwe moest komen. Paar keer nieuwe accu. 2x zei een ANWB-er die kwam helpen dat de renault vaker dit soort problemen heeft.
[/quote]+1
Echt van voor naar achter, incl. de info van de berger.
Door Lil
#3165349
[quote="Lizzy"]
Vandaag een proefrit gemaakt in een Ford Transit Connect. Wat rijdt die auto FIJN! Maar wat zit die stoel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :-X. Ik heb ook in de VW Caddy gereden. Die stoel zat me beter. Maar ook weer eigenlijk een te korte zitting en ook een vrij spartaans harde stoel. Dus mwah, ik ben er nog niet uit zeg maar :biggrin2:
[/quote]

Zo zie je maar dat het voor iedereen verschillend is. Ik heb juist harde rechte stoelen nodig en  kan niets meer zodra een stoel zacht is of de leuning niet recht genoeg is.
Door **Jillaroo**
#3165979
[quote="Lizzy"]
Naaah, inmiddels valt de Opel Combi hier ook af. De stoelen zitten niet goed :-\. En ik ben ook weer aan het twijfelen over de Ford Transit Connect. En aan het nadenken of we toch niet beter een VW Caddy kunnen nemen. Of een Peugeot Partner. De pest is dat ik eigenlijk gewoon met al die auto's proefritten zou moeten gaan maken. Maar ja, door dat gekloot met die rug kan ik dus net van Z'meer naar Den Haag met de Kangoo. En de meeste tweedehandsjes staan ver buiten deze regio :-\
[/quote]

Komende zondag ben ik in Nootdorp, schapen aan het drijven. Je mag best een stukje met mijn berlingo proefrijden, echter het is wel een bijna nieuwe (1 jaar oud). Spreken we gewoon af ergens op de A12 ( zoetermeer)
Door Sieglinde
#3165982
[quote="Lizzy"]
Naaah, inmiddels valt de Opel Combi hier ook af. De stoelen zitten niet goed :-\. En ik ben ook weer aan het twijfelen over de Ford Transit Connect. En aan het nadenken of we toch niet beter een VW Caddy kunnen nemen. Of een Peugeot Partner. De pest is dat ik eigenlijk gewoon met al die auto's proefritten zou moeten gaan maken. Maar ja, door dat gekloot met die rug kan ik dus net van Z'meer naar Den Haag met de Kangoo. En de meeste tweedehandsjes staan ver buiten deze regio :-\
[/quote]
Maar stoelen zijn toch niet altijd dezelfde in alle wagens van dat type? Vaak zijn andere stoelen een optie die sommigen wel en anderen niet bijnamen.
Wij hadden een opel. Met stoelen die in de lenden en rug helemaal aangepast konden worden. Zelfde type model die ook tweedehands te koop stond had die niet. Manlief sukkelt ook met de rug dus de keuze was vrij snel gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3165985
Ik heb een hele luxe vectra station, ook met stoelen die je op alle mogelijke manieren kunt verstellen.

En toch zitten die bijlange na niet zo goed als die in de Berlingo, waarbij bij de laatste de in- en uitstap hoger is.
Doordat ik nogal wat artrose in mijn nek heb is goeie stoelen het eerste waar ik op let.
Buiten dat de Berlingo heel handig was met de honden (een multispace met 2 schuifdeuren) kon ik daar ook heel verre stukken mee rijden zonder er zelf kreupel uit te komen.

Nu een maatje groter, de Jumpy, was wel even wennen, dat is vergeleken met de Berlingo echt een bus, niet alleen groter, maar een dichte laadruimte, dus alleen op je buitenspiegels te rijden.
Maar ook hiervan is de bestuurders-stoel beter dan van de Opel.

Oh ja, en een Ford komt er hier nooit meer in al kreeg ik hem voor niks.
Een keer een Ford gehad, bij de dealer gekocht met 30.000 km op de teller en vanaf dag een niks als miserie. Auto was met 9 jaar rijp voor de schroot!
Wellicht een maandagmorgenmonster, maar ik hoef het niet meer te testen.
Heb geen zin om onderweg te blijven staan, al zeker niet als ik de honden bij heb.

Opel vind ik wat dat betreft degelijk, we hebben er verschillende van gehad en niet stuk te krijgen.
Als je daar nu eens de stoelen van Citroen in kon zetten...
Laatst gewijzigd door Kallista op vr 30 okt 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BusKay
#3165989
Waarom ga je niet voor een stoel die goed is voor jou rug en die je mee kan nemen (laten inbouwen) als je een "nieuwe" auto koopt?
Weet dat ze prijzig zijn maar wat is je rug waard?


Of wilde je dit blijven herhalen als je een auto koopt?

Als je voor een stoel zou gaan zou ik niet alleen bij zo'n producent binnenstappen maar ook een fysiotherapeut hierin betrekken...


Straks heb je een lekkere stoel...maar is de auto eigenlijk niet wat je wil of gewoon ruk...
Laatst gewijzigd door BusKay op vr 30 okt 2015, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#3165992
Ford (andere type) geen goede ervaringen mee
Opel Combo, die moesten we dagelijks duwen. Oh als ik daar nog aan denk. Nee, van me lang zal ze leven nooit een Opel Combo weer. Overal waar je was moest je hem eerst duwen voordat ie ging rijden. Iets met de Dynamo :/

We hebben nu een Peugeot en hiervoor ook een Peugeot gehad. Die vorige hebben we zo'n 15 jaar gehad, en nog reed ie. Wel andere types. Maar die Peugeot's zijn sterk in mijn ogen. We hebben de vorige weggedaan omdat het een automaat benzine was, en toch wel duur was met 1 op 10. Nu andere Peugeot en die rijdt op diesel 1 op 15 minimaal ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door