Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3163853
pike schreef: Dat heb ik dus ook. Ik ben er ook mee gestopt nu. Mijn moeder (90 jaar nu en ze mankeert niets behalve dat ze behoorlijk gekrompen is door osteoporose) krijgt ook altijd een oproep. Ondanks mijn pogingen is ze steeds "braaf" de prik halen, want zegt ze als ik de griep krijg dan kan ik longontsteking krijgen en dan kan ik dood gaan. Wil je dat soms?
Twee jaar geleden was ze niet oké, ze was absoluut helemaal niet lekker, had gordelroos, en toen ze kreeg een oproep voor de griepprik. ik nogmaals proberen: als je dan toch perse die griepprik wilt wacht er dan alsjeblieft mee tot je beter bent. Maar nee hoor, de huisarts zei dat het geen kwaad kon en dat ze niet kon wachten tot ze beter was want dan was het te laat voor de griepprik. Dus ze liet zich toch enten. Ze is maanden lang ziek gebleven, het was echt een drama. Maar ze heeft er niet van geleerd helaas. Nee hoor dat  kwam niet door die prik ::)
Moeilijk hè.....  :-*
Door K&D
#3163858
Hier ook eentje die never ziek is, maar een oproep krijgt omdat hij allergisch is. Jammer van het papier.
De ouwelui nemen hem ook niet meer, al een aantal jaren niet. Ze zijn gestopt toen ze zelf ook constateerden dat m'n vader op slag een paar weken slecht liep na de Mexicaanse griepspuit (weet u nog...zeer ernstige pandemie) en wekenlang snotterig was. Hij heeft MS en zijn immuunsysteem kan dat domweg niet aan. Sinds ze geen spuit meer halen zijn ze niet ziek geweest. De huisarts dringt ook niet meer aan. Ze nemen hem toch niet.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3163873
Nee geen prik in mijn lijf. Jan ook niet...

Mijn dochter krijgt ook een brief maar gelijk een folder erbij dat zij er niet achter staan.

En uitleg over de prik waarom wel of niet, en zij haalt hem ook niet..
Door Diego
#3163916
Wij krijgen ook geen oproep, maar zou het ook nooit doen.
Ik probeer al jaren mijn moeder te overtuigen dat ze het niet moet doen, maar helaas...en elk jaar na de spuit is ze ziek, zelfs een keer in het zh beland, maar het kwartje valt niet.
Mijn vader doet het gelukkig niet.
Ik zie om me heen veel zieke ouderen, juist na het zetten van die rotspuit.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3163943
Nooit een oproep gehad, totdat ik vorig jaar na een verhuizing van huisarts veranderde. Volgens de richtlijnen van het RIVM val ik niet in een risicogroep, maar kennelijk denkt mijn huisarts daar anders over. In de uitnodiging stond vorig jaar vermeld dat je je kunt laten registreren als griepweigeraar en dan krijg je geen uitnodigingen meer. Nu is griep hebben niet mijn hobby, dus weiger ik dat graag.  :biggrin2: Ik heb dat dan ook doorgegeven aan de assistente, maar desondanks heb ik dit jaar weer een uitnodiging gehad. Nu staat er ook in dat als je zonder af te bellen niet op komt dagen, je NOOIT meer een uitnodiging krijgt. Nou is dat precies de bedoeling, dus kom ik nu maar gewoon zonder bericht niet opdagen.
Ik heb genoeg troep in mijn lijf gehad en ik weiger nu dan ook om medische handelingen te ondergaan waarvan ik niet overtuigd ben van het nut. In dit geval ben ik niet overtuigd van de gunstige werking van het vaccin en daarnaast is er niets mis met mijn weerstand en heb ik geen aandoeningen die een extra risico vormen als ik griep zou krijgen.
Laatst gewijzigd door Sonja op do 22 okt 2015, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3163945
Fenixjuh schreef: Yep! Niet zelf natuurlijk, maar vandaag zo'n 200 spuiten gegeven in groepsverband met meerdere praktijken. Erg leuk gehad en een opkomst van 174 mensen van onze eigen praktijk  :)
Ik stond tussen 2 artsen in, en ik vind het wel leuk dat er bepaalde mensen zijn waar de arts nooit tijd voor heeft waar ze dan toch even bij gaan zitten of even apart gaan staan  :)

Over fouten omtrent de griepspuit, tsjah, sommige mensen hebben ooit vanwege een verkoudheid een pufje gehad en hebben daardoor het etiketje 'bronchitis' gekregen van de computer. Net overgestapt naar een nieuw systeem waardoor al deze (niet geïndiceerde) mensen dus toch een uitnodiging gehad hebben..  ::) :-\
Ben ik toch heel benieuwd waarom dat zo natuurlijk is? Ik begrijp uit dit verhaal dat je in de medische zorg werkzaam bent. Krijg je dan zelf ook geen oproep?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3163998
Sonja schreef: Ben ik toch heel benieuwd waarom dat zo natuurlijk is? Ik begrijp uit dit verhaal dat je in de medische zorg werkzaam bent. Krijg je dan zelf ook geen oproep?
Klopt, ik kom dagelijks in contact met 'zwakke' personen. Ik kan me slechts 2 personen voorstellen waar ik mezelf voor zou willen beschermen, patiënten met kanker/chemotherapie die ik 1 á 2x per week zie. Beiden staan positief in het leven en gaan ook gewoon door met hun leven. Eén ervan was van de week nog trots aan het vertellen dat partner en kinderen ziek waren en betreffende persoon dus het gezondst was op het moment.
Deze mensen zitten ook gewoon bij ons in de wachtkamer, dus de kans dat als ze ziek worden, het via mij gaat, is dan best klein, ze halen immers ook kinderen van school, doen boodschappen etc.

Voor mijzelf hoeft het niet, ik houd liever mijn immuunsysteem sterk. Echt oude mensen komen niet op de praktijk, daar hebben we een POH ouderenzorg voor die bij mensen thuiskomt, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Maakt dus dat ik het niet nodig vind, mocht mijn baas anders vinden, dan zal ik het uiteraard nemen. Gelukkig gelooft zij ook in een zo natuurlijk mogelijk immuunsysteem  :) ;)
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3164587
Ik ga wel ieder jaar. heel lang niet gedaan, omdat ik er namelijk niet echt voor ben om zomaar te vaccineren. Maar sinds ik het ieder jaar doe, ben ik in de winter echt minder ziek en heb ik bijna nooit bronchitis meer. bij mij heeft het dus echt een voordeel. hen trouwems in het jaar van de Mexicaanse griep niet gedaan, had m al gehad...
Gebruikersavatar
Door galgo
#3164761
Krijg elk jaar een uitnodiging ook al heb ik diverse keren aangegeven die rommel niet in mijn lichaam te willen. Maar ja, t brengt geld in het laatje hé  :-X
Ik red het prima zonder de kwik, aluminium, formaldehyde etc die ze in de griepprik stoppen.
Door Lida. S
#3165063
Ik heb ook een oproep gekregen, ( voor het eerst) maar ik ga absoluut niet.  Vriendlief deed het altijd wel, maar na lang praten heeft hij zich laten overhalen en sinds 3 jaar gaat hij geen prik meer halen. Dit jaar heeft hij voor het eerst geen oproep meer gekregen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165079
*Marga* schreef: Nee geen prik in mijn lijf. Jan ook niet...

Mijn dochter krijgt ook een brief maar gelijk een folder erbij dat zij er niet achter staan.

En uitleg over de prik waarom wel of niet,
en zij haalt hem ook niet..
Fijn zo'n arts!  O0
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door