Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3162920
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het was een bron die ik wel hoog heb zitten. Maar goed, die zeiden dus dat time released juist niet goed is.

De rede was dat elke voedingsstof wordt het beste op een bepaald punt van het verteringsstelsel opgenomen. Met time released komt er dan op die plek maar een beetje vrij en dan later op plekken waar het slechter of niet opgenomen wordt weer. Dan heb je er veel minder aan.

Baal dat ik niet meer weet waar ik dat van heb, maar mogelijk wel de moeite van het uitzoeken waard. Ik koop sindsdien nooit meer time-released.
#3162971
Normaal heb ik echt een hekel aan pillen slikken met vitamines. Altijd van mening geweest dat je gewoon gezond en gevarieerd moet eten en dan heb je geen pillen nodig.

Maar 2 jaar geleden wat getobt met pijn aan mijn tanden, paar keer tandarts geweest. Foto's e.d, maar konden niks vinden.
Slikte ook dus af en toe PCM tegen de pijn.

Totdat ik time releasd vit C 1000 elke dag ben gaan slikken.
In enkele dagen was ik van alle pijn af. Dus dat ben ik blijven slikken.
Vergeet ik het een paar dagen dan begin ik de pijn alweer te voelen.
Dus dan blijf je het vanzelf wel slikken.
#3162999
essie schreef: Normaal heb ik echt een hekel aan pillen slikken met vitamines. Altijd van mening geweest dat je gewoon gezond en gevarieerd moet eten en dan heb je geen pillen nodig.

Maar 2 jaar geleden wat getobt met pijn aan mijn tanden, paar keer tandarts geweest. Foto's e.d, maar konden niks vinden.
Slikte ook dus af en toe PCM tegen de pijn.

Totdat ik time releasd vit C 1000 elke dag ben gaan slikken.
In enkele dagen was ik van alle pijn af. Dus dat ben ik blijven slikken.
Vergeet ik het een paar dagen dan begin ik de pijn alweer te voelen.
Dus dan blijf je het vanzelf wel slikken.
Ik heb er ook een hekel aan. Vooral praktisch, elke dag eraan moeten denken, gevoel van afhankelijk te zijn. Maar sinds een tijd slik ik supplementen en voel me in veel opzichten zoveel beter, dan gaat het ineens vanzelf, ik vergeet ze geen dag!
Daar zit trouwens niet overdreven veel vit C in, 70mg. Maar een van de effecten is bij mij ook minder gevoelige tanden (en huid ook). Geen idee of dat specifiek door die vit. C komt, het is een multi complex.
#3163167
Kaela schreef: Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het was een bron die ik wel hoog heb zitten. Maar goed, die zeiden dus dat time released juist niet goed is.

De rede was dat elke voedingsstof wordt het beste op een bepaald punt van het verteringsstelsel opgenomen. Met time released komt er dan op die plek maar een beetje vrij en dan later op plekken waar het slechter of niet opgenomen wordt weer. Dan heb je er veel minder aan.

Baal dat ik niet meer weet waar ik dat van heb, maar mogelijk wel de moeite van het uitzoeken waard. Ik koop sindsdien nooit meer time-released.
Wat ik hiervan begrepen heb is dat vitamine C in de maag en het begin van de dunne darm wordt opgenomen. Dus alles wat op dat moment van je tablet nog niet uit elkaar is gevallen en dat punt passeert wordt verderop in de darmen niet meer opgenomen en door het lichaam alsnog uitgescheiden. Weg supplement! Het beste kan je vit C dus gewoon tijdens de maaltijd(en) innemen zodat het in de voedselbrij terecht komt en op die manier zo lang mogelijk in de maag verblijft.
#3163179
Eddie slikt elke dag trouw zijn supplementen en hem help ik er wel aan herinneren, maar mijn eigen multi en vit. D vergeet ik heel vaak. In mijn multi zit 200 mg vit. C en ik slik 5000 iu vitamine D, niet dagelijks maar ongeveer 3x per week (als ik het niet vergeet).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door