Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3158383
Mijati schreef: waarom ervan uitgaan dat het vleesbot gemalen is? Honden beschikken over een prima maalapparaat, het gebit! Nu maalt dat niet echt, maar het breekt het bot in kleine stukjes, ok, maar wolven eten al eeuwenlang ongemalen bot, zonder enig bezwaar.
Ik denk dat Corbée niet goed mijn bericht had gelezen... en ik denk dat veel van zijn clienten KVV voeren.
Door Lizzy
#3158396
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb mijn ''menu'' laten berekenen door Corbée =D Dat had nogal wat voeten in de aarde, ten eerste omdat je heel precies moet opgeven welke diersoorten er worden gevoerd, in welke hoeveelheid, welke groente soorten, enz enz..is niet eenvoudig als er wordt gebarft. Plus dat hij er van uitging dat ik gemalen vleesbot gaf, en daarom mijn % bot te hoog achtte.
In ieder geval, mijn ''menu'' heeft de test glansrijk doorstaan ;) en is goed gekeurd.

Voedingsdeskundigen beschikken over nutrienten-programma's, Anne.
Ik heb dit clubje dierenartsen verzocht om analyses van diersoorten die ik niet heb. En die hebben zij ook niet. Dus dan kunnen ze een nutrientenprogramma hebben, wat staat daar in dan?
#3158424
Lizzy schreef: Ik heb dit clubje dierenartsen verzocht om analyses van diersoorten die ik niet heb. En die hebben zij ook niet. Dus dan kunnen ze een nutrientenprogramma hebben, wat staat daar in dan?
Ik heb geen idee welke programma's zij gebruiken, maar ze bestaan wel...ook ik krijg geen antwoord als ik vraag om meer details  :(
Oh wacht even, ik heb ergens info hierover liggen, moet ik even opzoeken....

Edit: Helaas staat er geen enkele indicatie op de info die ik heb...het zijn programma's voor voedingsdeskundigen...Steve Brown schrijft trouwens in zijn boek dat de info in deze databases vaak niet klopt...
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op vr 02 okt 2015, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3158466
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb mijn ''menu'' laten berekenen door Corbée =D Dat had nogal wat voeten in de aarde, ten eerste omdat je heel precies moet opgeven welke diersoorten er worden gevoerd, in welke hoeveelheid, welke groente soorten, enz enz..is niet eenvoudig als er wordt gebarft. Plus dat hij er van uitging dat ik gemalen vleesbot gaf, en daarom mijn % bot te hoog achtte.
In ieder geval, mijn ''menu'' heeft de test glansrijk doorstaan ;) en is goed gekeurd.

Voedingsdeskundigen beschikken over nutrienten-programma's, Anne.
Gaan ze er dan van uit dat iedere kalkoennek het hele jaar door en bij verschillende gewichten dezelfde hoeveelheid nutriënten oplevert? En als mijn nekjes nou eens wat kleiner uitvallen, of wat minder vlezig zijn? Dat is toch niet te doen, dat blijft toch altijd een beetje nattevingerwerk? En vooral: het is toch com-pleeeet onnodig allemaal?
#3158488
Anne in Duitsland schreef: Gaan ze er dan van uit dat iedere kalkoennek het hele jaar door en bij verschillende gewichten dezelfde hoeveelheid nutriënten oplevert? En als mijn nekjes nou eens wat kleiner uitvallen, of wat minder vlezig zijn? Dat is toch niet te doen, dat blijft toch altijd een beetje nattevingerwerk? En vooral: het is toch com-pleeeet onnodig allemaal?
Misschien zijn de verschillen minimaal, niet erg relevant? Ik weet het ook niet, hoor; ik deel voor 100% jouw verbazing en ik ben ook van mening dat het totaal overbodig is (wat rauwvoer betreft dan, hè?)

PS: er is wel degelijk behoorlijk verschil als de huid en vetlagen nog aanwezig zijn....
Door _Loes_
#3158545
Hope schreef: Ik begrijp überhaupt niet waarom er zo'n heisa is gemaakt van een artikel uit de Telegraaf. Ik bedoel, zo goed is die krant niet. Volgens mij is driekwart van NL het al lang weer vergeten.
komt denk ik ook doordat andere nieuwsbronnen het over hebben genomen. nieuwsbronnen die meestal geloofwaardiger zijn dan de telegraaf.

en voor veel mensen is het iets onbekend, angst voor het onbekende? tenminste dat merkte ik in mijn omgeving. niemand in mijn omgeving voert vers dus ik ben een vreemde eend in de bijt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3158596
_Loes_ schreef: komt denk ik ook doordat andere nieuwsbronnen het over hebben genomen. nieuwsbronnen die meestal geloofwaardiger zijn dan de telegraaf.

en voor veel mensen is het iets onbekend, angst voor het onbekende? tenminste dat merkte ik in mijn omgeving. niemand in mijn omgeving voert vers dus ik ben een vreemde eend in de bijt.
Maar het blijft toch raar dat die betrouwbaardere nieuwsbronnen zo'n artikel hebben overgenomen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3160152
Als je bedenkt hoeveel verschillende zakken RC tegenwoordig heeft, dan kan ik wel begrijpen dat je op school moet hebben gezeten om te bedenken welke zak geschikt is voor welk probleem  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door