Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3156166
kiara schreef: Ik wil even een ere plaatsje in pikken voor een half rashond  :biggrin2:
Sheela kruising border stabij is bijna 19!!! In december
Ze is met 16 jaar overgezet op KVV!! En dan vragen sommige mensen nog kan een hond van 10 nog over gezet worden  ::)
Ze is van mijn dochter doet heerlijk nog der dingetjes loopt op de boerderij tussen de kippen ganzen etc mankeert vrijwel niks, ja doof en blind ( beetje) word wat ondersteund met wat supplementen verder niks, ja erg veel liefde  :-*
Wauw! Wat geweldig!
#3156211
Onze Taylor, een Labrador, is 2 maanden voor haar 15e verjaardag overleden. Ik weer niet wat de gemiddelde leeftijd is van een Lab. 12, 13?

Lily (dwergpoedel) en Sergi (podenco) zijn nog te jong  (Lily bijna 8 en Sergi 5,5 jaar.) Ook bij deze rassen weet ik de gemiddelde leeftijden niet, maar ze moeten vast nog even. ;) En hopelijk nog jaren erboven!
kiara schreef: Ik wil even een ere plaatsje in pikken voor een half rashond  :biggrin2:
Sheela kruising border stabij is bijna 19!!! In december
Ze is met 16 jaar overgezet op KVV!! En dan vragen sommige mensen nog kan een hond van 10 nog over gezet worden  ::)
Ze is van mijn dochter doet heerlijk nog der dingetjes loopt op de boerderij tussen de kippen ganzen etc mankeert vrijwel niks, ja doof en blind ( beetje) word wat ondersteund met wat supplementen verder niks, ja erg veel liefde  :-*
Sheela, you go girl!! Wat een prachtige leeftijd en nog gewoon gezellig mee kunnen!!
#3156270
De golden retriever wordt denk ik gemiddeld een jaar of 12. Mijn eerste golden werd op 3 maanden na 17 jaar. Haar dochter overleed een jaar eerder op 11½ jarige leeftijd. Er was een tumor verwijderd op haar elleboog en nadat de hechtingen eruit waren gehaald kwam ze niet meer overeind. Veel van de verschijnselen die ze had, vond ik bij bijwerkingen rimadyl, dus op ze aan een onontdekte tumor is overleden of bijwerkingen rimadyl weet ik niet. Daarna kreeg ik Zingaro die ook 11½ is geworden. Hij had last van spondylose en artrose en kon niet meer overeind komen. Ik heb er nu nog 1 van bijna 10 en 1 van 2 en hoop dat ze heel oud worden. De overgrootmoeder van de jongste is pas overleden en was ruim 16, daar teken ik voor.
#3156284
judith1967 schreef: De Hollandse Herder zit zo tussen de 12 en 14 alhouwel 15 ook geen uitzondering is

Dorian is nu 8,dus op de helft :biggrin2:


Wij hebben twee Hollanders gehad , en er helaas niet zoveel geluk mee gehad
Onze reu mocht nog twee maanden 8 jaar zijn , en is toen al overleden aan een zeer agressieve vorm van kanker
Ons teefje was 4 toen ze kanker kreeg , is daar toen gelukkig van genezen . En werd op 7 jarige leeftijd weer ziek
Maar laat Dorian idd maar 16 worden hoor  ;)  :-*
#3156413
Cavaliertjes tegenwoordig 10 als je gelukt hebt  :'( 

Gunnar was 13 jaar en 8 maanden, Jeppe 11 jaar en 3 maanden, Pezzo 10 jaar precies.


Mijn Roemeense straatschoffies worden 20 hebben ze me beloofd  :D
#3156424
kiara schreef: Ik wil even een ere plaatsje in pikken voor een half rashond  :biggrin2:
Sheela kruising border stabij is bijna 19!!! In december
Ze is met 16 jaar overgezet op KVV!! En dan vragen sommige mensen nog kan een hond van 10 nog over gezet worden  ::)
Ze is van mijn dochter doet heerlijk nog der dingetjes loopt op de boerderij tussen de kippen ganzen etc mankeert vrijwel niks, ja doof en blind ( beetje) word wat ondersteund met wat supplementen verder niks, ja erg veel liefde  :-*
Wat een geweldige leeftijd!
Mijn kruising Border x Stabij werd maar 6, maar goed...die was ziek in zijn kop.
Ik heb hier nog een kruising rondlopen, Border Collie x Belgische Herder en we hebben afgesproken dat hij zeker 15 zal worden.

De Border Collie wordt volgens mij gemiddeld 15 jaar, maar er zijn er toch een hoop die dat niet halen.
Iggy heeft me moeten beloven dat hij op zijn 15e aan zijn 2e jeugd gaat beginnen ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#3156438
Westie: 12-16 jaar: Rakker is nu 11, maar we hebben minimaal 16 afgesproken............
Cairn: 12-15 jaar: Laddy moet nog 3 worden, maar die wordt, net als onze streetterriër vroeger (pa Bouvier, ma vuilnisbak) ruim 16, zelfde afspraak als bij Rakker.......

Ik was niet thuis toen onze Boefje vroeger ingeslapen is, die was gewoon op, zakte door zijn achterhand, kwam niet meer van zijn keutels af, toen heeft mijn vader de knoop doorgehakt en gezegd dat het zo niet langer ging. In augustus was hij 16 geworden, in januari is hij ingeslapen. Ik studeerde toen nog, woonde niet thuis, zat midden in een tentamenperiode en zo hebben ze hem laten gaan zonder dat ik er iets van wist......... ik kwam thuis vrijdags en geen Boefje, hij was altijd zo blij als ik er weer was........... nog hoor ik hem soms snuiven onder de deur, dat deed hij altijd om te kijken of ik thuis was, als ik de deur opendeed, kwam hij binnen, legde zijn kop op mijn bed en dan moesten we kroelen............ ik ben zo boos geweest dat ze me niets gezegd hadden, het kwam zo rauw op mijn dak............

Ik hoop echt zo dat Rakker nog jaren meegaat. Hij heeft artrose, maar met zijn pijnmeds en glucosamine en krillolie gaat het gewoon goed........... hij speelt weer met Laddy, trekt af en toe een sprintje om ons weer in te halen als hij losloopt.......... Alleen kan hij soms ineens stilstaan en staart hij ins blaue hinein.......... Als je hem dan roept, lijkt het of hij "wakker" wordt. Dat is iets wat ik niet plaatsen kan, volgende keer maar eens vrager bij de DA..............
#3156449
Ik denk dat je met een sheltie tegenwoordig al blij mag zijn dat ie 11 of 12 wordt. Sommige gaan nog jonger. Je hoort er weinig meer die echt oud worden

Shari 6.5 jaar (status Epilepticus)
Kalin 15 jaar
Keshia 14.5 jaar
Savannah 14 jaar
Ylanie 11.5 jaar (in shock geraakt 6 weken na knieoperatie)
Whisper 13.5 jaar
Paige 6.5 jaar (Chronisch nierfalen ten gevolge van een mitochondriale stofwisselingsziekte)
#3156451
Cairn Terrier: 15 jaar geworden. Laatste 5 jaar met Cushing, maar dat ging prima met medicatie. Op 14 jarige leeftijd nog oog laten verwijderen (glaucoom), omdat ze nog zo verschrikkelijk fit was. Da zei dat ze zo wel 18 kon worden....
Helaas begon andere oog ook met glaucoom en toen gaf het hondje het op  :'(

Kruising Jack Russel is nu ruim 13, hart- en nierpatientje.

Kruising Border Terrier: nu ruim 10 en die zie ik ook best oud worden; behalve de entingen nog nooit da-kosten aan gehad.
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op vr 25 sep 2015, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#3156466
Mijn vorige hond kruizing 3/4 labrador 1/4 golden word in december 7 jaar maar zij is belast met lpc in beide voorpoten.
Mijn huidige hond ook een kruizing 1/2 labrador 1/2 golden en is nu 3 jaar. Heb met haar afgesproken dat ze gewoon normaal oud word zonder medisch gedoe


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door