Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3155364
Ik vind de kittens nu al proberen aan te raken slecht advies.
Mies is een zogende moeder en een verwilderde kat. Dat kost je meestal exht wel wat meer dan een kras op je hand en het geeft per definitie onrust wat slecht is voor de kittens (Mies gaat leuren, zoogt minder, minder melk, etc).
#3155367
koekje schreef: Ik vind de kittens nu al proberen aan te raken slecht advies.
Mies is een zogende moeder en een verwilderde kat. Dat kost je meestal exht wel wat meer dan een kras op je hand en het geeft per definitie onrust wat slecht is voor de kittens (Mies gaat leuren, zoogt minder, minder melk, etc).
Helemaal mee eens. Laat het stel maar gewoon lekker z'n gang gaan zo, het vertrouwen dat je inmiddels hebt gewonnen is al heel groot, gezien het feit dat Mies verwilderd is, en als ze merkt dat jij niet probeert aan haar kittens te komen, groeit dat vertrouwen alleen maar!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3155368
Ooooh wat een droppies! Dat is écht genieten! Hebben wij toen met Pluk ook schaamteloos gedaan. Als het je zo in de schoot geworpen wordt!

Ik zou gewoon lekker blijven doen wat je nu doet. Aanraken is niet nodig. Als je het idee hebt dat het goed gaat, gaat het ook goed. Je merkt het vanzelf als er iets is, daarvoor hoef je ze echt niet op te pakken. Lekker rustig wennen en genieten, gaat prima zo toch.

Hopelijk gaat Mies weer snel wat beter eten. Ze zal het nodig hebben.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#3155375
Mooi zeg. :-*

Ik zou nu ook helemaal geen toeren uithalen met mama Mies.

Hier heb ik met Cees en Annie ook minimaal 3 weken totale stressloosheid toegepast voordat ze uberhaupt vertrouwen kregen om zich te laten zien.
Ik vind dat je met Mies al heel ver bent gekomen.
Rust en eten/drinken onder hand/pootbereik .Dat is alles wat ze nodig heeft voorlopig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155402
koekje schreef: Ik vind de kittens nu al proberen aan te raken slecht advies.
Mies is een zogende moeder en een verwilderde kat. Dat kost je meestal exht wel wat meer dan een kras op je hand en het geeft per definitie onrust wat slecht is voor de kittens (Mies gaat leuren, zoogt minder, minder melk, etc).
De da zegt dat mams ze af kan stoten als ik ze te snel in de hand neem. Het advies van hen is 14 dagen compleet afblijven.
Ik geef mams vanavond een visje. Hopelijk vind ze dat ze lekker.
Door hannabelgje
#3155403
koekje schreef: Ik vind de kittens nu al proberen aan te raken slecht advies.
Mies is een zogende moeder en een verwilderde kat. Dat kost je meestal exht wel wat meer dan een kras op je hand en het geeft per definitie onrust wat slecht is voor de kittens (Mies gaat leuren, zoogt minder, minder melk, etc).
Inderdaad, de iets verwilderde kat hier die heeft mijn schoonzus en ook mijn hond meerdere keren serieus aangevlogen. Dat waren geen krasjes meer bij schoonzus maar diepe wondjes en beten. Heb maar zeer veel respect voor Mies.
Door Borke
#3155414
Ziet er goed uit en ik ben het zeker eens met de adviezen om ze nog niet aan te raken.

Ik heb blijkbaar wel wat gemist, waar zitten ze nu, kan Mies nog naar buiten, of zit ze in een ruimte opgesloten met de kittens?

Zien wat het geslacht is kan je al na de geboorte zien, maar vergt echt wel oefening en ervaring om dat te zien. Ik zou me er maar niet aan wagen, zker nu nog niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155423
Borke schreef: Ziet er goed uit en ik ben het zeker eens met de adviezen om ze nog niet aan te raken.

Ik heb blijkbaar wel wat gemist, waar zitten ze nu, kan Mies nog naar buiten, of zit ze in een ruimte opgesloten met de kittens?

Zien wat het geslacht is kan je al na de geboorte zien, maar vergt echt wel oefening en ervaring om dat te zien. Ik zou me er maar niet aan wagen, zker nu nog niet.
Mis zit opgesloten in ons voerhok op stal. Ze heeft er een kattenbak (die ze sinds kort gebruikt, haha!), eten, drinken en een schuilhut die ik normaal voor de konijnen gebruik als extra schuilmogelijkheid (sorry nijntjes...). Daarin ligt een fleecedekentje.

Ze kan niet naar buiten. Zo kan ze niet gedekt worden, de jongeb verplaatsen naar een onmogelijke plek of weglopen en nooit meer naar de jongen omkijken. Ik heb er wat moeite mee haar zo in haar vrijheid te beperken, maar het is even niet anders.

Ik heb, voor ik haar ving, contact gezocht met diverse instanties. Die wilden haar allemaal, terwijl ze hoogdrachtig was, euthaniseren. En ik vind dat je een gezond dier niet gewoon gaat doodmaken omdat wij mensen vinden dat ze in de weg zit. En dus heeft Mies sinds kort een vaste woon- en verblijfplaats  ;D
Ik ga haar, zodra het kan, laten castreren en chippen.
#3155426
Hope schreef: Mis zit opgesloten in ons voerhok op stal. Ze heeft er een kattenbak (die ze sinds kort gebruikt, haha!), eten, drinken en een schuilhut die ik normaal voor de konijnen gebruik als extra schuilmogelijkheid (sorry nijntjes...). Daarin ligt een fleecedekentje.

Ze kan niet naar buiten. Zo kan ze niet gedekt worden, de jongeb verplaatsen naar een onmogelijke plek of weglopen en nooit meer naar de jongen omkijken. Ik heb er wat moeite mee haar zo in haar vrijheid te beperken, maar het is even niet anders.

Ik heb, voor ik haar ving, contact gezocht met diverse instanties. Die wilden haar allemaal, terwijl ze hoogdrachtig was, euthaniseren. En ik vind dat je een gezond dier niet gewoon gaat doodmaken omdat wij mensen vinden dat ze in de weg zit. En dus heeft Mies sinds kort een vaste woon- en verblijfplaats  ;D
Ik ga haar, zodra het kan, laten castreren en chippen.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door