Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3167823
Parelridder schreef: Dat was hier ook. Het fijne klontvormdende grit van AH vonden ze hier heerlijk. Dat zette heel vanzelf aan tot graven en (daardoor) zelfs tot poepen/plassen zodra ze het onder de voetjes voelden. De grove houtkorrels vonden ze minder aantrekkelijk en vergde dus meer zindelijkheidstraining.
Een flink diepe kattenbak met fijn grit ging hier het beste. We hadden er trouwens ook maar 1 (grote) staan. En die schepten we regelmatig uit. Niet in de laatste plaats omdat de kleintjes nog zo ravotten en klungelen in de kattenbak, waardoor de klontjes kapot gaan (en dat gebeurt misschien ook gemakkelijker met kitten-klontjes dan met grote klonten?)
Dat zal het zijn ja. Ze zijn er best druk in, met graven.
Ongelukjes heb ik hier niet. Gewoon echt niet. Heel knap van ze.
En ik heb op de keuken en bijkeuken gewoon 1 bak staan. Dus wat dat betreft mag ik echt niet klagen!
Door Borke
#3167860
Voor 5 kittens zonder moeder zou ik toch echt 2 flinke kattenbakken neerzetten, dan heb je geen natte toestand.
Ze hebben oppervlakte nodig om te graven, dat lukt minder in zo'n klein bakje.
Heb je maar 1 klein bakje staan met 5 cm grit (ik zou er 10 cm in doen) dan zal je de hele dag moeten uitscheppen, dat klopt wel.
Door Martine-Tom
#3167870
Parelridder schreef: Oh ja, wat een echte afrader is, is ROZE grit. Weet iemand het merk wat ik bedoel? Was goedkoop, maar jemig.. 4x4 racende roze stofvoetjes door je huis..
Foetsieba, zilveren pers, 13 weken oud, mijn eerste kat...blauwe vloerbedekking...need i say more? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167872
Martine-Tom schreef: Foetsieba, zilveren pers, 13 weken oud, mijn eerste kat...blauwe vloerbedekking...need i say more? :biggrin2:
Overal roze prinsessenpootjes?  ::) :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3167873
Hope schreef: Overal roze prinsessenpootjes?  ::) :biggrin2:
ja en ineens een roze pers in plaats van zilver ;D
Waarmee ik ook gelijk ingewijd werd in de wondere wereld van het kattenwassen.... ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167938
Martine-Tom schreef: ja en ineens een roze pers in plaats van zilver ;D
Waarmee ik ook gelijk ingewijd werd in de wondere wereld van het kattenwassen.... ;D
Krijgt beeld van kletsnatte, beledigde poes door de badkamer stuivend...

De kittens hebben een tweede kattenbak. Hij slaapt prima zeggen ze  ::)
Door Anne in Zweden
#3167947
Hope schreef: Krijgt beeld van kletsnatte, beledigde poes door de badkamer stuivend...

De kittens hebben een tweede kattenbak. Hij slaapt prima zeggen ze  ::)
;D ;D :biggrin2:

Niets slaapt inderdaad zo lekker als een verse kattenbak. Hadden we je dat nog niet verteld? :P
Gebruikersavatar
Door Hope
#3167964
Anne in Duitsland schreef: ;D ;D :biggrin2:

Niets slaapt inderdaad zo lekker als een verse kattenbak. Hadden we je dat nog niet verteld? :P
Uuuh, nee.

Wel geinig. Ben ik de halve dag zoet met het zoeken naar kattengrid (niet klonterend, niet stoffend, wel klonterend, wel stoffend, hout, stro, roze, met lavendelgeur of zonder jemig wat is er veel) en verzin in een plek voor een 2e bak. Ik zet de kattenbak op de bench, zet er twee in hoogte verschillende krukjes bij zodat ze erop kunnen komen (en ook weer eraf, want om de haverklap een luchtalarm met 'mama, help, wil eraaaaaaf, is niet bepaald rustgevend) en hang onze jassen in de steenkoude garage omdat ik voorzie dat ze erin klimmen, zich met hun nagels vasthouden, helemaal naar boven klimmen en dan niet meer omlaag kunnen. Ik zie in gedachten al regenjassen met gaatjes erin. Niet handig dus. Gaan we niet doen. Kom ik na een half uur binnen, ligt er een hoopje op elkaar gefrommelde kittens prinsheerlijk te pitten in de bak. Ze passen er precies in. Na een uur liggen ze er nog.
Uiteindelijk worden ze wakker, komen allemaal naar beneden en gaan dan om de beurt op hun oude vertrouwde bak zitten plassen.  ;D
Door Martine-Tom
#3168015
Hope schreef: Krijgt beeld van kletsnatte, beledigde poes door de badkamer stuivend...

De kittens hebben een tweede kattenbak. Hij slaapt prima zeggen ze  ::)
ja zoiets, ,et veel gesis waarop kat nummer 2 kwam kijken en in 1 oogopslag besloot dat ik zn broer zwaar mishandelde en mij zo een paar tikken verkocht, van schrik kat nummer 1 losliet en ze samen wegrenden, zeiknat en wel ;D

Zo leuk, katten!
Door Jacoba
#3168063
Heb je ook al aan een krabpaal gedacht? Zeer sterk aan te raden en wel een fatsoenlijke stevige met een lang krab-c.q. klimgedeelte van touw. Goed zelf te maken door een handige klusser.
Door Sultan
#3168064
Hier al meer dan 10 jaar hele fijne ervaring met Cats Best, klompvormende kattenbakvulling. Zowel kittens als volwassen katten zweren er bij! Makkelijk schoon te houden, en de katten vinden het gewoon fijne vulling. Ik vind het een echte aanrader!
Voor een krabpaal, probeer eens een flinke plank of tuinpaal te bekleden met een coupon stevige vloerbedekking, vaak gratis te verkrijgen van overschot bij de tapijt winkel. Wij gebruiken dat al meer dan 20 jaar met minimaal 5 katten in huis. Gaat hier gemiddeld zo'n 4 jaar mee.
Wel de plank of paal stevig vast recht op zetten, katten krabben heel graag staand!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door