Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3150613
Nou nee, een paard met pijn in de wei zetten is vanzelfsprekend ook geen oplossing. Maar ik weet niet wat de kansen zijn om haar pijnvrij te krijgen en haar semi permanent in de wei en op stal te zetten en zonder op haar te rijden haar leven te laten slijten..... Ik weet niet of je haar uberhaupt pijnvrij kunt krijgen maar mij lijkt het erop dat ze de afgelopen vier jaar (voordat je op haar ging rijden) wel pijnvrij is geweest? Dus ik zie nog niet waarom ze niet weer pijnvrij zou kunnen worden. Komt daar natuurlijk een ander aspect bij en dat is of je uberhaupt in de gelegenheid bent om een pijnvrij paard in de wei/stal te laten staan, zonder er wat mee te kunnen.... Ja, laten we wel wezen, de meeste mensen hebben deze gelegenheid niet (of ze willen dat gewoon niet) en dan houdt het natuurlijk op.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3150614
Tanna schreef: Wat een narigheid! Ik weet niet of je er iets in ziet, maar ik heb heel goede ervaringen met osteopatie.
Wij ook, normaal dan. Maar een afgebroken stuk is voor een osteo ook niet te fixen helaas.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3150618
Hope schreef: Juist. Dit paard is echt niet dominant. Gewoon echt niet.
Loswerken, grondwerken, longeren, ze doet alles wat je vraagt. Ze heeft nog nooit iets gedaan waarvan je denkt dat het ook maar in de buurt komt van dominantie. En dan ga je er op zitten, loopt ze linksom gewoon super braaf haar rondjes. Stap, draf, galop, alles op stem. Je voelt je de koning te rijk.
En dan ga je van hand veranderen en gaat ze stilstaan. En ze wil niet meer vooruit. Als je been geeft slaat ze er naar. Als je zegt: 'stap!', dan gooit ze de voorbenen in de lucht. Ze draait, ze gaan achteruit, ze slaat met haar staart, ze gooit met haar hoofd. En dan zegt men: ze probeert je gewoon uit, en vraagt de dierenarts waarom je meteen naar hem toe komt en niet eerst op les gaat. Pfffff. Ik word daar zo moe van.
Onrustige staart, gooien met het hoofd, niet willen lopen. Voor mij zijn het tekenen van pijn.
En als je dan de zadelmaker 2 keer hebt laten komen, het gebit is nagekeken en de osteopaat is geweest is een logische volgende stap toch gewoon de da? Nee joh, dan gaan we op les en geven we ons paard een pak rammel. Dat slaat toch nergens op?!
bizar he, hoe sommige kunnen reageren..... :'(
Door Anne in Zweden
#3150620
Hope schreef:
Nee toch? Ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die zeggen dat ik haar gewoon eens een pak slaag moet geven. Gaat niet gebeuren. Gisteren bij de da ook. Heb je al eens geprobeerd om er gewoon doorheen te rijden? Te kijken of het geen streken zijn? Ik snap dat niet. Dat is de omgekeerde wereld toch? Waarom niet gewoon eerst pijn uitsluiten voor je gaat dwingen? Als je uberhaupt al wil dwingen, als ik zo moet gaan rijden stop ik er mee.
Ik wilde net schrijven: wat heeft ze dan geluk dat ze bij jou woont, want hoeveel paarden worden niet gewoon met de zweep bewerkt als ze 'niet willen'? Zo erg... :'(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3150621
Ach jee, ik hoop zo dat ze nog een pijnvrij leven kan hebben.

En  :-X al die mensen die dan vinden dat het dier zich maar aanstelt en dient te luisteren, triest. Als een braaf dier zo reageert is er iets.
Door Roef & Hidde
#3150623
:bigarmhug:
wat fijn dat ze zo`n begripvolle baas heeft!! respect!
idd hoeveel zouden niet "gewoon"eventjes laten voelen wie de baas is... :'(

uiteraard duim ik voor haar,en ik hoop dat ze pijnvrij te krijgen is. sterkte!
Door Lil
#3150637
Jullie  zijn kanjers voor de dieren!!!

Ik hoop met jullie mee. Maar ik heb er ook een slecht gevoel bij.
Door petralita
#3150823
Wat een lastige situatue, hier wordt ook hard geduimd.

Ik sluit mij eigenlijk wel bij lizzy aan. Als ze voorheen pijnvrij was, en je gaat niet meer op haar rijden, waarom zou ze in de toekomst niet meer pijnvrij kunnen worden.

Duid er nog iets op dat wellicht er nog ergens losse "scherven" tussen haar wervels zitten die  bijvoorbeeld verschoven zijn?
Door Vena
#3150872
Paardenzorgen zijn bijna altijd grote zorgen, toch wil ik je ook een beetje moed geven. Ik kan me goed voorstellen dat door het ruitergewicht die kapotte ruggenwervels zijn verschoven en je paard daar nu extra last van heeft. Zou het niet mogelijk zijn om deze ruggenwervels vast te zetten zodat ze geen zenuw meer kunnen beknellen? Dan is ze minder flexibel, maar voor een lekker weideleven hoeft dat geen probleem te zijn.
Toen onze hond last kreeg van spondylose heeft ze eerst best veel pijn gehad, maar na de vorming van spondylosebruggen en ondersteuning met puur plus heeft ze nog een paar jaar met veel plezier gelopen. Hopelijk is er ook zoiets voor jouw paardje mogelijk.

Er is ook nog best veel verschil in osteopaten, ieder heeft zo zijn eigen kwaliteiten dus misschien kan je eens iemand anders vragen.

Ik vind reguliere dierenartsen al snel negatief, die zijn er toch vooral op gericht om je paard weer belastbaar te krijgen. Met alternatieve artsen kom je vaak een stuk verder.

Ik wens je veel wijsheid toe en hoop dat je nog een tijd hebt met jouw paard.
Door spikkel
#3150886
Wat een zorgen om je paardje, en zo verdrietig. Vergeet niet een paard pas met 6 jaar is uitgegroeid, hoeverre de wervels nu nog goed kunnen komen zul je moet vragen aan een goede DA, Praktijk Den hoek misschien.
Eventueel kun je CBD olie en Kurkuma nu geven, al is het alleen maar voor een betere weerstand.
Gebruikersavatar
Door kira
#3150912
Ik wens je veel wijsheid toe. Ik denk dat een paard met een beetje fijn als weidepaard best een heel leuk leven kan hebben. Veel dieren zullen denk ik net als mensen alle dagen pijn/last hebben. Onze twee zwarte beren hebben pijn (althans het zou bijzonder zijn als ze het niet hadden gezien de staat van bepaalde gewrichten). Met aanpassing en tijdinvestering van ons hebben ze voor zover ik kan beoordelen wel een fijn leven. Ook bij een paardje kan ik mij dat voorstellen.
Nu snap ik dat een osteopaat of manueel therapeut geen kapotte dingen kan maken, maar zou het zo kunnen zijn dat er nog iets verschoven is waardoor er nu meer pijn is als eerder? Ik denk even aan onze Akira, zij had een enorme bochel in haar rug met een kapotte wervel. Dat was altijd leefbaar tot ze iets deed, het uitgilde en heel veel pijn had. Feitelijk waren toen de wervels op andere plekken wat verplaatst en daardoor werd de pijn ondraaglijk. Wij hebben haar rug toen wel laten behandelen alternatief en het was weer als vanouds. Na nog een keer onkundig tillen bij een dierenarts (of beter, een eigenwijze die niet wilde aannemen dat haar rug echt niet goed was en je haar dus niet zo kunt tillen als een dierenarts normaal doet maar je haar echt via een brancard en gestabiliseerd moest verplaatsen) is het nog een keer mis gegaan, ook dat hebben we wel weer redelijk goed gekregen. Dus misschien toch al nu de rest van de rug ook laten nakijken en zien of dat een bijdrage kan leveren naar een fijn weideleven waarbij wellicht met grondwerk/loswerk nog een leven mogelijk is dat meer biedt als menig ander paard krijgt?
Heel veel sterkte voor jou.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door