Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3150625
Kaela schreef: En hoe maak je dat? Klinkt wel lekker!
Broccoli met mozzarella en ansjovis
• 600 gram broccoli, in roosjes
• 100 gram ansjovisfilets in olie
• 4 eetlepels olijfolie
• 3 teentjes knoflook, in dunne plakjes
• 1 rode peper, zonder zaadjes, in ringetjes
• sap van 1 citroen
• 1 eetlepel gehakte (platte) peterselie of basilicum
• 250 gram mozzarella, in plakjes
Bereiden:
Stoom of kook de broccoli in 4-5 minuten beetgaar. Laat de ansjovis uitlekken en vang de olie op. Verhit de olijfolie en fruit hierin de knoflook en rode peper circa 2 minuten. Voeg de helft van de ansjovis toe en laat deze smelten. Schep de broccoliroosjes er- door. Meng de ansjovisolie met het citroen- sap en de peterselie. Breng op smaak met peper. Meng de broccoli met de mozzarella en de rest van de ansjovis. Bedruppel met de ansjovis-kruidenolie. Lekker met biefstuk, tartaar of kip.

Je zou de ansjovis weg kunnen laten en er dan wat zout ingooien. Ik at het zonder vlees.
Heel verfrissend, zeker in de zomer ;)
Door BusKay
#3150640
Angelique schreef: Owww, dat is een heel lekker lief biertje  :beerchug:
Alleee... komde vanavond een pintje pakken hè..??    :biggrin2: :biggrin2:
koekje schreef: AGV
AGV =? ? ? ? ? ?  Klinkt een beetje als GFT....  (Voor Lizzy: Heeft AGV ook een kleur??)  :-\ :-\
Door Martine-Tom
#3150641
BusKay schreef: Alleee... komde vanavond een pintje pakken hè..??    :biggrin2: :biggrin2:

AGV =? ? ? ? ? ?  Klinkt een beetje als GFT....  (Voor Lizzy: Heeft AGV ook een kleur??)  :-\ :-\
aardappels groente vlees gok ik
Door BusKay
#3150644
Martine-Tom schreef: aardappels groente vlees gok ik
Ahhhh.... dus zoiets als Witte bloemkool met Gele aardappelen en Bruin vlees... wat dus later weer verwerkt wordt als GFT...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door