Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
#3157741
-Annemarie- schreef: Indonesische burger, roerbakgroenten bij. De burger (na het bakken, BRUIN) is 100% veganistisch en glutenvrij.  :o  :biggrin2:
Recept uit het eerder genoemde veggieburgerboek. Wel aan de zoete kant, maar met wat zoute sambal erbij gegeten toch heel erg lekker.  :)
receptje???
#3157743
Mowgli schreef: receptje???
Ben te lui om het recept over te tikken maar gelukkig stond er al een, ergens. :)  *even naar beneden scrollen*
De rest van het boek is ook de moeite waard!



Indonesische burger met zoete aardappel

NODIG:

(voor ongeveer 8 burgers)

    200 gram (gezouten) pindanoten
    250 gram zoete aardappel, geschild
    100 gram gemalen kokos
    100 gram bloem (of boekweitmeel)
    80 gram gekonfijte gember, fijngehakt
    2 EL citroensap
    2 tl komijnzaad
    olie om te frituren of te bakken
    peper en zout (geen zout als je gezouten pinda’s gebruikt)

WERKWIJZE:

Maal 150 gram pindanoten en rasp de zoete aardappel. Hak de overige 50 gram pindanoten grof.
Vermeng de zoete aardappel met de pindanoten, de kokos, de bloem, de gember, het citroensap, de peper en het komijnzaad. Breng het mengsel op smaak met zout – afhankelijk of je gezouten of ongezouten pinda’s gebruikt hebt – en kneed het een tijdje tot het mengsel kleverig wordt.
Verdeel het mengsel in 8 porties en maak er platte burgers van. Je kunt de burgers een perfecte vorm geven door telkens een metalen ring te vullen met een deel van het mengsel en het mengsel aan te stampen, bijvoorbeeld met de onderkant van een glas. Maar je kan ze ook met de hand vorm geven.
Bak de burgers in wat olie in de pan, 2 minuten aan elke kant. Je kan ze ook frituren: gedurende 2 minuten op 170°C, of tot ze goudbruin zijn.


Bron: https://fiekefatjerietjes.wordpress.com ... give-away/
Door coby.p
#3157812
Pauline schreef: Hutspot maar dan anders.....

Aardappelen, wortelen, uien, prei en nasikruiden. Koken, stampen en voilà.
potverrrr, pas hutspot op
de volgende keer dan, jammmmmm,
Door - pien -
#3157832
- pien - schreef: Gister weer eens lekker andijviestamppot met biologisch speklapje, vanavond hutspot met een paar spekjes erdoorheen.
Ik eet samen met dochter, het wordt heerlijke roerbak met een Thais woksausje wat laatst bij Dagelijkse Kost was  :D
Door BusKay
#3157833
Boerenkoolstamp met speklappen... mwoh..paprikasausje erbij dan..
Laatst gewijzigd door BusKay op wo 30 sep 2015, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#3157949
Ik had nog 1,7 kilo butternut pompoen van gister over, dus vandaag voor het eerst een pompoensoepje gemaakt. Deze hebben we gegeten met vers zelfgebakken speltbrood (met heel veel pitten en zaden). Lekker hoor :p
Door El_Kato
#3157955
Ben een beetje van de paleo recepten tegenwoordig maar loop tegen het volgende aan, heb een heerlijk receptje gevonden waar 100gr geschaafde rode kool in moet. Wat doen jullie met de rest van de kool? Een paar dagen achter elkaar kool knagen lijkt me niet goed voor de luchtkwaliteit in huis  :P Volgens mij mogen de honden wel kool maar een klein beetje maar ook dan heb ik angst voor de luchtkwaliteit  ;D

Kan ik het rauw, geschaafd invriezen? Is het dan nog lekker als ik het een volgende keer in een salade wil verwerken?

En nogeen vraagje  :)

Wat zijn jullie lekkerste stoofrecepten? Heb een prachtige gietijzeren stoofpan en er al verschillende stoofgerechten in gemaakt maar nooit helemaal super lekker. Soms was de smaak niet je van het maar vaker vind ik het vlees niet zo lekker. Taai of taaiig en de smaak er niet lekker ingetrokken. Heb al verschillende manieren geprobeerd, insmeren met mosterd en in gedeeltes aanbakken enz. Ik weet ook niet zo goed welk vlees ik het beste kan pakken. Een randje vet is juist goed zeggen ze maar bij mij smelt het nooit wegen ik vind dat zo vies als ik dat in mijn mond heb…

Hoor heel graag wat jullie succes recepten met vlees of vega zijn  :D  Lamsvlees vinden we beide niet lekker en we zijn ook geen grote visliefhebbers maar verders geen beperkingen  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door