Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3148787
irmaa schreef: Nou.. net zo veel strepen hoor... (kost je een hoop geld.. voor niks ;-))  vind het niet erg om te doen.. maar alles geprobeerd nog nooit streeploos kunnen  ramen wassen ;-))
Hm, dan doe je iets niet goed. Ga je misschien te veel over de banen die je al gedroogd hebt? Ik merk dat er dan weleens een streepje kan ontstaan. Maar als je zorgt dat je alleen de stukken droogt die nog nat zijn, moet het eigenlijk streeploos gaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148791
Dat ding is niet eens zo duur!

Naast de 10 ramen van het huis beneden hebben we er ook nog 5 boven en 12 op stal.
Ik geloof dat het dan toch wel echt een uitkomst kan zijn! Vooral fysiek zal het minder zwaar zijn denk ik?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3148792
Hope schreef: Dat ding is niet eens zo duur!

Naast de 10 ramen van het huis beneden hebben we er ook nog 5 boven en 12 op stal.
Ik geloof dat het dan toch wel echt een uitkomst kan zijn! Vooral fysiek zal het minder zwaar zijn denk ik?
Ja! Uiteraard heb ik hem eerst zelf geprobeerd voordat Eddie hem mocht gebruiken.  :D ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3148794
Hope schreef: Dat ding is niet eens zo duur!

Naast de 10 ramen van het huis beneden hebben we er ook nog 5 boven en 12 op stal.
Ik geloof dat het dan toch wel echt een uitkomst kan zijn! Vooral fysiek zal het minder zwaar zijn denk ik?
Ik heb heb hem ook, ideaal ding! Ik was het zat dat we binnen altijd zo'n waterballet hadden, wij hebben alleen ramen tot op de vloer, en met lappen kon ik de vloer dus ook doen.
Daarnaast gaat het ook best snel en simpel, zelfs met snuivende, niezende bulldogen krijg ik de boel schoon!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148800
constance.blokzijl schreef: Ik heb heb hem ook, ideaal ding! Ik was het zat dat we binnen altijd zo'n waterballet hadden, wij hebben alleen ramen tot op de vloer, en met lappen kon ik de vloer dus ook doen.
Daarnaast gaat het ook best snel en simpel, zelfs met snuivende, niezende bulldogen krijg ik de boel schoon!
Ik ben het vooral zat dat ik de ramen gedaan heb en me dan afvraag of die strepen aan de binnen of de buitenkant zouden zitten  ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3148803
Hope schreef: Ik ben het vooral zat dat ik de ramen gedaan heb en me dan afvraag of die strepen aan de binnen of de buitenkant zouden zitten  ;D
Dat vergt wel wat handigheid hoor Afbeelding maar als je niet teveel over het al droge deel komt, is hij behoorlijk streeploos!

Al moet ik zeggen, die ik heb is niet heel licht. Voor een poos terug had ik weer vreselijk last van mijn nek/armen. Toen was het wel pittig, maar pauze tussendoor moet dan maar!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148806
constance.blokzijl schreef: Dat vergt wel wat handigheid hoor Afbeelding maar als je niet teveel over het al droge deel komt, is hij behoorlijk streeploos!

Al moet ik zeggen, die ik heb is niet heel licht. Voor een poos terug had ik weer vreselijk last van mijn nek/armen. Toen was het wel pittig, maar pauze tussendoor moet dan maar!
Erger dan nu kan het vast niet worden...  ::)
Naaah, het is echt niet zo dat je van tien meter afstand kan zien dat de ramen niet streeploos zijn. Maar ik heb er echt meer twee keer gedaan dan gewoon in 1 keer goed. En zelfs na twee keer lukt het me niet. En oefening baart helaas geen kunst lijkt het.
Door hannabelgje
#3148815
1 (met stip) stofzuigen
2 stoffen
3 koelkast schoonmaken
4 dweilen
5 afwassen

De was doen en strijken vind ik niet erg. De was doet de machine en strijken doe ik voor de tv.
Door smulpaap
#3148822
Het meest verschrikkelijk : Strijken . Vroeger thuis moest ik dat als meisje leren natuurlijk , zelfs de behabandjes moesten gestreken worden , of washanden
Dus ik had al snel bedacht dat ik dat anders zou doen als ik later groot zou zijn  :biggrin2: Niet strijken dus

Het meest leuke karwei : Bed verschonen , en dan heerlijk slapen in een schoon bed

En verder , het is een noodzakelijk kwaad . En ondankbaar werk , zo is de vloer schoon en 5 minuten later is het weer een bende
Door Borke
#3148832
hannabelgje schreef: 1 (met stip) stofzuigen
2 stoffen
3 koelkast schoonmaken
4 dweilen
5 afwassen

De was doen en strijken vind ik niet erg. De was doet de machine en strijken doe ik voor de tv.
Koop een robot stofzuiger, die lost probleem 1 voor je op  :biggrin2:
Door hannabelgje
#3148834
Borke schreef: Koop een robot stofzuiger, die lost probleem 1 voor je op  :biggrin2:
Eerst sponsors zoeken dan. Ik kan nog geen boodschappen betalen, dus ff geen robotstofzuigers hier. Afbeelding
Door charmed
#3148883
Huishouden is alleen leuk als je grote oppervlakte hebt en niet allemaal kleine hokjes :( Hier overal ruimte te kort, alles staat volgepropt, nou dan vind ik er al niets meer aan. Laat mij het gras maar maaien en lekker zweten, mag een ander de huishouding doen!

Wil ook nog wel bomen zagen, geen probleem, das altijd nog leuker als huishouding! Verbrand je tenminste ook nog wat calorieën mee! ;)
Door Martine-Tom
#3148884
charmed schreef:

Wil ook nog wel bomen zagen, geen probleem, das altijd nog leuker als huishouding! Verbrand je tenminste ook nog wat calorieën mee! ;)
Met huishouden doen niet, dat scheelt :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3148895
Ik kook en doe de boodschappen, meneer K doet de was en de afwas. Want ik heb aan wassen en afwassen (of vaatwasser in en uitruimen) een pesthekel en hij aan koken en boodschappen.

Verder heb ik eigenlijk ook gewoon een hekel aan het huishouden en zit er hier weinig regelmaat in. Ik doe met regelmaat een wat grotere klus, dan krijg ik de geeft en poets ik de badkamer helemaal en pak ik de bovenverdieping erbij. Of ik poets de hele vogelkamer en ruim dan ook gelijk "even" de kast helemaal op. Maar de meeste terugkerende dingen als stofzuigen en stoffen komen op meneer K neer.

De tuinen doe ik, maar als het eens wat uit de hand loopt, vindt hij het ook wel leuk een keer te helpen. Tuinieren vind ik echt leuk.

Strijken hebben we allebei zwaar de schurft aan en doen we alleen als het echt moet, voor een echt nette gelegenheid. Wat inmiddels alweer zo lang geleden is dat ik niet eens meer zou weten waar de strijkbout staat  ::).
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3148902
Ik heb een pesthekel aan alles dat huishouden heet, en nog wel het meest aan stoffen. Gelukkig heb ik dan ook wel weer een pesthekel aan vuil, dus ik zet me er wel met enige regelmaat toe om iets in huis te doen. Is het dan gebeurd en alles blinkt, dan moet ik toegeven dat ik dat wel prettig vind.
Probleem is wel dat mijn dagen af en toe best vol zitten en er soms weinig tijd overblijft voor huishouden. En 2 honden en een koter kunnen je huis er in rap tempo uit laten zien alsof er in maanden niets aan gebeurd is. Probleem met ruimtegebrek speelt hier ook, maar als het goed is wordt eind dit jaar het bedrijfspand van meneer Sonja opgeleverd en dan kan hier een heleboel zooi er uit.
Strijken is ook niet mijn hobby, maar gelukkig heb ik een schoonmoeder die het niet erg vindt. Dus daar gaat elke week een tas met strijk naartoe. Ik heb dan wel niet zoveel kleding die gestreken moet worden, maar meneer Sonja heeft een overhemdenberoep, dus bij elkaar is het toch wel aardig wat. Ben best wel blij met schoonmoeder!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door