Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3150712
Ik had het ook wel verwacht eigenlijk, gezien de kruising.
Er werd gezegd dat hij nu echt veel drukker deed dan anders. Ik wil dat wel graag geloven. Maar dan denk ik, waarom is hij nu zo druk dan? Wij waren heel rustig.

De kindjes waren overdonderd. En hij kende ze nog niet natuurlijk. Hij zal echt niet meer de hele dag zo opdringerig zijn als hij ons eenmaal kent. Toch?

Hij is wel vrij sociaal, niet alle honden zijn leuk maar hij eet ze ook niet allemaal op. Hier is dat prima.

Ik denk dat we hem een paar dagen op proef moeten nemen voordat ik het aandurf. Dan kunnen we kijken of hij beter te sturen is als hij meer beweging krijgt.
Door BusKay
#3150713
Wat let je om nog een keer te gaan kijken als je twijfelt...

Als je dat wil/doet, plan dan wat je wil zien of doen met de hond....  ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3150714
Ik denk dat je beren niet onterecht zijn. Jij bent natuurlijk veel van huis, dus echt veel tijd voor managen en heropvoeding heb je ook niet. Vraag me ook af hoe dat stukje staffgedrag met je vee omgaat. En dat drukke en opdringerige schijnt ook aard van het beestje te zijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3150716
Manlief is wel fulltime thuis gelukkig. Dus managen en heropvoeding kan hij ook doen als ik er niet ben.
Ik had gehoopt (en ook begrepen) dat het Mastiff karakter overheerste. Vandaag was het meer een Staff. We moeten er maar een nachtje over slapen. Vond hem zo leuk... Maar hij moet wel passen hier natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3150717
[quote="Kim_S"]
Manlief is wel fulltime thuis gelukkig. Dus managen en heropvoeding kan hij ook doen als ik er niet ben.
Ik had gehoopt (en ook begrepen) dat het Mastiff karakter overheerste. Vandaag was het meer een Staff. We moeten er maar een nachtje over slapen. Vond hem zo leuk... Maar hij moet wel passen hier natuurlijk.
[/quote]

Een nachtje over slapen is altijd een goed idee. Maak een lijstje met plussen en minnen en vooral, volg je gevoel!
Inderdaad zoals al werd gezegd, ga desnoods nog een keertje kijken als dat kan en bedenk van tevoren goed wat voor jullie belangrijk is.
Veel succes. :-*
Door Ike
#3150719
[quote="Angelique"]
Ik denk dat je beren niet onterecht zijn. Jij bent natuurlijk veel van huis, dus echt veel tijd voor managen en heropvoeding heb je ook niet. Vraag me ook af hoe dat stukje staffgedrag met je vee omgaat. En dat drukke en opdringerige schijnt ook aard van het beestje te zijn.
[/quote]

+1

Wens je veel wijsheid en succes  :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3150720
Ok, het opdringerige heeft de Kids dus niet afgeschrikt. Dat biedt wel perspectief ;-)
Ik zou er thuis over blijven praten over wat jullie van deze hond verwachten maar ook zeker over de twijfels die je hebt.

Laat het even bezinken, slaap er een nachtje (of een paar) over, ga er nog een keer langs en vraag of een proefperiode een optie is.
Neem vooral geen overhaaste beslissingen en ergens denk ik bij twijfel niet doen........
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3150721
[quote="Kim_S"]
Manlief is wel fulltime thuis gelukkig. Dus managen en heropvoeding kan hij ook doen als ik er niet ben.
Ik had gehoopt (en ook begrepen) dat het Mastiff karakter overheerste. Vandaag was het meer een Staff. We moeten er maar een nachtje over slapen. Vond hem zo leuk... Maar hij moet wel passen hier natuurlijk.
[/quote]

Ah oke, geen idee hoe het komt, maar ik dacht dat hondjes opvoeden jouw afdeling was  :biggrin2:

Nachtjes slapen en eventueel een paar proefdagen lijkt me een prima plan.
Gebruikersavatar
Door joel
#3150723
[quote="Kim_S"]
Deels. Niet alleen maar waakhond en niet alleen maar bankaardappel, het wordt een duo-baan  :)

Weet je waar ik zo bang voor ben? Dat dit hem niet is. En dat we straks 10 honden hier uitgebreid bespreken die het ook niet gaan zijn...  :-\
Als we hem ontmoet hebben weet ik of het klikt of niet. Dan gaan alle partijen er nog een paar nachtjes over slapen, en dan nemen we een beslissing. We gaan nu echt voor een hond die helemaal bij ons past. (En natuurlijk mag er wel wat te trainen zijn, maar liefst geen "project" deze keer).

Nog maar 5 nachtjes slapen  :D
[/quote]

Vond je zijn gedrag te trainen of viel het onder 'een project'  ::) Er zijn veel tips voorbij gekomen heb geen andere tips behalve, luister naar je gevoel
Ik zou er een nachtje over slapen ....
Door DJ_Doerak_Tucker
#3150731
Hmm... Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat hij zo stuiterig was. Als ik kijk naar mijn eigen honden die ook helemaal hyper zijn als er 'vreemden' komen, maar als je ze ziet wanneer we gewoon in rust thuis zijn zijn het heel andere honden. Ik zou, als die mogelijkheid er is, wat vaker langs gaan en dan een beslissing nemen. Paar keer wandelen, wat oefenen nadat je al een keer met hem hebt gewandeld en je niet meer helemaal vreemd bent en kijken hoe hij op je reageert. Met de juiste balans in geestelijke en fysieke uitdaging denk ik dat de kans op een echte adhd'er echt heel minimaal is.

Heel veel succes en wijsheid, ik snap hoe lastig het is als de hond je wel heel erg aanspreekt!
Door Anne in Zweden
#3150732
Oei, moeilijk om daar iets over te zeggen, maar dat kan ook door de rascombinatie komen, die mij persoonlijk niet aanspreekt en waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb, en dan is het moeilijker te zeggen/voorspellen: joh, dat train je er wel uit! Als het om een mix ging die ik beter ken, zou ik eerder zeggen: ga ervoor!

Ik vind het wel leuk als een hond van 3 nog niet van plan is achter de begonia's te kruipen, om twee keer per dag met tegenzin zijn warme plekje voor de kachel te verlaten voor een maaltijd en een plas. Stuiterhondjes vind ik op zich niet erg, maar als ik even geen tijd of zin heb voor gestuiter, moeten ze ook braaf kunnen aftaaien. Beetje zoals onze Laika (de boxster): altijd bereid om gek te doen, maar als vrouwtje zegt: "In je mandje", dan ook lekker gaan liggen met een heul zielig en verwaarloosd gezicht. :biggrin2: Normaal gesproken zeg ik: dat is te trainen. Maar dan moet je je meiden natuurlijk ook meetrainen en zeggen dat hond in mand = lekker met rust laten. Anders leert de hond het natuurlijk nooit.

Als een proeftijd mogelijk is, lijkt me dat zeker een goed idee. Had je het idee dat de meiden vooral onder de indruk waren van de drukte van de hond, of was het een combinatie van "spannendwegaannaareenhondjekijken" en een vreemde omgeving met vreemde mensen?
Door Anne in Zweden
#3150733
[quote="DJ en Doerak"]
Hmm... Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat hij zo stuiterig was. Als ik kijk naar mijn eigen honden die ook helemaal hyper zijn als er 'vreemden' komen, maar als je ze ziet wanneer we gewoon in rust thuis zijn zijn het heel andere honden. Ik zou, als die mogelijkheid er is, wat vaker langs gaan en dan een beslissing nemen. Paar keer wandelen, wat oefenen nadat je al een keer met hem hebt gewandeld en je niet meer helemaal vreemd bent en kijken hoe hij op je reageert. Met de juiste balans in geestelijke en fysieke uitdaging denk ik dat de kans op een echte adhd'er echt heel minimaal is.

Heel veel succes en wijsheid, ik snap hoe lastig het is als de hond je wel heel erg aanspreekt!
[/quote]

Klopt, bij ons ook!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3150737
[quote="DJ en Doerak"]
Hmm... Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat hij zo stuiterig was. Als ik kijk naar mijn eigen honden die ook helemaal hyper zijn als er 'vreemden' komen, maar als je ze ziet wanneer we gewoon in rust thuis zijn zijn het heel andere honden. Ik zou, als die mogelijkheid er is, wat vaker langs gaan en dan een beslissing nemen. Paar keer wandelen, wat oefenen nadat je al een keer met hem hebt gewandeld en je niet meer helemaal vreemd bent en kijken hoe hij op je reageert. Met de juiste balans in geestelijke en fysieke uitdaging denk ik dat de kans op een echte adhd'er echt heel minimaal is.

Heel veel succes en wijsheid, ik snap hoe lastig het is als de hond je wel heel erg aanspreekt!
[/quote]

Ik hoop dat dat het is. We gaan er eerst een nachtje over slapen in ieder geval.

Anne, hij was echt heel stuiterig bij de meiden. Bij ons ook in het begin. Maar later werd hij wel wat rustiger en konden ze aaien.
Hij mag zeker energie hebben, graag zelfs. Maar wat minder stuiterig mocht wel  :biggrin2:

Bedankt dat jullie zo meedenken!  :-*
Door Anne in Zweden
#3150741
[quote="Kim_S"]
Ik hoop dat dat het is. We gaan er eerst een nachtje over slapen in ieder geval.

Anne, hij was echt heel stuiterig bij de meiden. Bij ons ook in het begin. Maar later werd hij wel wat rustiger en konden ze aaien.
Hij mag zeker energie hebben, graag zelfs. Maar wat minder stuiterig mocht wel  :biggrin2:

Bedankt dat jullie zo meedenken!  :-*
[/quote]

Je hebt gezien hoe Laika (en Max misschien ook?) reageerden op de parkeerplaats in Tönnebro. Was 'jullie' hond drukker?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3150742
Onze Bono, stafford, was ook een stuiterbal wanneer er visite was, zo'n 5 minuten. Hij was een heerlijk enthousiaste wandelhond, maar in huis lekker rustig. Zo zijn alle staffjes die ik ken, en dat zijn er veel  ;)

Succes met de overwegingen  :-* De mastiff ken ik niet persoonlijk overigens, maar ik wilde het stukje staff wel even benoemen :)
Is een staffkruising wel toegestaan in Duitsland, of verschilt dat per deelstaat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door