Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3148372
Ik heb een keramische pan van Tefal, een gewone pan van tefal (grijze) binnenkant dus) en een wok van de IKEA. Alles maak ik met de hand schoon, ze gaan dus niet in de afwasmachine. Met een sopje en een zacht sponsje en hoewel de tefal pannen duur waren ga ik er de volgende keer weer voor. Ik vind ze super. Ik heb ze nu een jaartje, denk ik en ze doen het nog prima.
Door Tanna
#3148430
Ik heb een BK Balans, met een anti aannbaklaag die beslist niet giftig is. Omdat zo'n pan nogal duur is heb ik gewacht tot er een aanbieding was en heb er toen twee gekocht. Dat is denk ik een jaar of zes terug en de ene pan staat nog als reserve :biggrin2:. De pan die ik gebruik was ik met de hand af en ik smeer hem in met een beetje olie, om hem daarna op te bergen in zijn beschermhoesje. Ben er erg tevreden over!
Laatst gewijzigd door Tanna op ma 31 aug 2015, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneloog
#3148431
Ik heb denk drie of 4 jaar terug 2 koeken pannen bij de C1000 gekocht was in totaal 12 euro kwijt en behandel ze niet grof maar  gewoon dus alleen olie  (dit vaker klein beetje olijf olie en dan eventueel klein klompje boter voor de smaak) of boter erin geen ijzeren voorwerpen en alleen onder hele kraan met borstel afwassen verder niets en heb nog nooit zulke fijne/goeie koeken pannen gehad.
Het waren pannen van onbekend Italiaans merk maar mochten ze ooit weer bij een supermarkt in de aanbieding zijn dan koop ik ze zo weer voor bv mijn moeder aangezien mijn pannen nog steeds goed zijn en echt pannekoeken etc bakken erin gaat super.
Niks koekt aan weinig vet nodig maar moet eerlijk bekennen ik heb de pannen wel goed ingebrand/gevet  voor ze zo ver waren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3149605
Ik vind anti-aanbaklagen stom... Het feit dat het slecht is voor vogels en bij goedkope versies laten ze dus gewoon los. Mijn studentenset heb ik 2,5 jaar als student kunnen gebruiken, toen ik ze bij VL gebruikte gingen ze meteen kapot. Betere gaspitten dus hoger vuur. Met die van de tefal doe ik zo'n 3 jaar met pannen, maar ze gaan dan wel in de vaatwasser..

Ik vind die van de Telsel erg mooi, dat zijn witte stenen, maar geen idee of dat werkt en ook niet erg goedkoop....  :-\
Door judith1967
#3149615
Fenixjuh schreef: Ik vind anti-aanbaklagen stom... Het feit dat het slecht is voor vogels en bij goedkope versies laten ze dus gewoon los. Mijn studentenset heb ik 2,5 jaar als student kunnen gebruiken, toen ik ze bij VL gebruikte gingen ze meteen kapot. Betere gaspitten dus hoger vuur. Met die van de tefal doe ik zo'n 3 jaar met pannen, maar ze gaan dan wel in de vaatwasser..

Ik vind die van de Telsel erg mooi, dat zijn witte stenen, maar geen idee of dat werkt en ook niet erg goedkoop....  :-\
Die nu op de tv zijn vind ik erg mooi en volgens het filmpje ook goede pannen. :)
Door Tanna
#3149625
Fenixjuh schreef: Ik vind anti-aanbaklagen stom... Het feit dat het slecht is voor vogels en bij goedkope versies laten ze dus gewoon los. Mijn studentenset heb ik 2,5 jaar als student kunnen gebruiken, toen ik ze bij VL gebruikte gingen ze meteen kapot. Betere gaspitten dus hoger vuur. Met die van de tefal doe ik zo'n 3 jaar met pannen, maar ze gaan dan wel in de vaatwasser..

Ik vind die van de Telsel erg mooi, dat zijn witte stenen, maar geen idee of dat werkt en ook niet erg goedkoop....  :-\
Maar die van de BK Balans is echt veilig.
Door Esther Q
#3152831
Ruisje schreef: Ik heb het gedaan zoals deze meneer. Jaha, 10x. Ze zijn heel egaal bijna zwart geworden en erin bakken is een eitje. ;)



En hier de eerste 4x van één van onze eigen pannen. De laatste foto's waren geen succes omdat het donker was.

Afbeelding
Met wat voor olie had jij dit gedaan? Ik heb hier koolzaadolie, kan het daarmee?
Door Esther Q
#3152865
Ik ben er al aan begonnen met de koolzaadolie en volgens mij werkt het prima. Een keer achter de rug, nog 10 keer te gaan. T ruikt wel lekker nu in huis :biggrin2:
Door Ruisje
#3152876
Boeffie Blafmans schreef: Ik ben er al aan begonnen met de koolzaadolie en volgens mij werkt het prima. Een keer achter de rug, nog 10 keer te gaan. T ruikt wel lekker nu in huis :biggrin2:
Ik heb lijnzaadolie uit de natuurwinkel gebruikt. Maar een vriend van ons heeft het geloof ik ook met koolzaadolie gedaan.
Wel inbranden tot het rookt en stinkt hè? ;D En heel dun insmeren en heel goed af laten koelen anders gaat het plakken.
Door Esther Q
#3152887
Ruisje schreef: Ik heb lijnzaadolie uit de natuurwinkel gebruikt. Maar een vriend van ons heeft het geloof ik ook met koolzaadolie gedaan.
Wel inbranden tot het rookt en stinkt hè? ;D En heel dun insmeren en heel goed af laten koelen anders gaat het plakken.
Ja, de bodem lukt, aan de zijkanten begint het idd te plakken. Die worden niet heet genoeg. Dus doe ik verder enkel de bodem. De eerste keer had ik toch iets te veel olie gedaan, dus heb nu een paar randjes, maar ja, niks meer aan te doen. Tweede en derde keer zijn goed gegaan.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3152911
Hier "gewoon" rvs pannen. Bakt prima als je genoeg en goede olie gebruikt en de pan goed heet laat worden. Vooral ei bakt juist veel beter vind ik. Gietijzer werkt overigens ook prima.
Door judith1967
#3152982
Tanna schreef: Maar die van de BK Balans is echt veilig.
Klopt die zijn veilig,ik heb ze zelf ook gehad.Maar ik kreeg er allemaal bruine "ingebrande"  vlekken in.Die k er ook niet meer uit kreeg :-[
Had jij daar ook last van??
Door Ruisje
#3152987
Boeffie Blafmans schreef: Ja, de bodem lukt, aan de zijkanten begint het idd te plakken. Die worden niet heet genoeg. Dus doe ik verder enkel de bodem. De eerste keer had ik toch iets te veel olie gedaan, dus heb nu een paar randjes, maar ja, niks meer aan te doen. Tweede en derde keer zijn goed gegaan.
Komt vast goed! ;D
Het voordeel van deze pannen is dat je altijd opnieuw kunt beginnen: kaal maken en opnieuw inbranden. Ze gaan gewoon een leven lang mee! :D
Door Esther Q
#3152991
Ruisje schreef: Komt vast goed! ;D
Het voordeel van deze pannen is dat je altijd opnieuw kunt beginnen: kaal maken en opnieuw inbranden. Ze gaan gewoon een leven lang mee! :D
Oké, dat is goed om te weten! Ik zat het me al af te vragen, of mijn fout nu onomkeerbaar was of niet :P
Door Esther Q
#3153380
Pannenkoekje in gebakken, ging perfect, het heeft dus gewerkt, helemaal blij, kan ik dat ding eindelijk gaan gebruiken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door